Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou vanmiddag een Vigor 2130N pricewatch: DrayTek Vigor 2130n plaatsen bij een kennis maar ik krijg geen verbinding met het Modem.
Het modem is een Cisco EPC3000 http://www.cisco.com/web/...ucts/gatemod-epc3000.html met UPC Fiber power 90 en de router is dus de Draytek 2130N
Modem staat in de meterkast, Draytek staat een verdieping hoger.

Hiertussen ligt een Cat5e kabeltje van ongeveer 10 meter met standaard connectors.
Het Wan lampje knippert echter maar 1x per 10 seconden, met een kort patchkabeltje cat5e direct op het modem werkt wel.

Echter als de 2130N ook in de meterkast plaats bij het modem, met een kort kabeltje verbindt en boven de procurve Switch (pricewatch: HP Procurve 1810G-8 ) aansluit, dan heb ik geen link tussen de switch en de 2130N.

Je zou dus zeggen dat de kabel niet goed is, maar als ik de oude apparatuur terug plaats (wrt54g & Svec 8 poort switch) werkt deze wel goed.
Ik heb deze wel 10x verwisseld (nieuw met oud) maar steeds hetzelfde resultaat.

Ik heb in een Ziggo forum (gevonden via google) wel iemand met hetzelfde probleem gezien en hij had het opgelost door de cat5e te vervangen door een cat6. (wat in huidige situatie niet mogelijk is)

Echter nu ben ik weer thuis en doet de 2130N het hier goed op een cat5 in combinatie met een simpel Zyxel modem.

Wat zie ik over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

_AN

Moet je geen Cross-cable gebruiken? Wilde gok hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
_AN schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 21:39:
Moet je geen Cross-cable gebruiken? Wilde gok hoor ;)
Shit, zie nu inderdaad in de handleiding van het modem iets staan over een Crossover kabel.
Maar waarom doet de WRT54G het wel met een gewone kabel?
En hier test ik hem thuis ook met een gewone patchkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

_AN

Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 21:49:
[...]

Shit, zie nu inderdaad in de handleiding van het modem iets staan over een Crossover kabel.
Maar waarom doet de WRT54G het wel met een gewone kabel?
En hier test ik hem thuis ook met een gewone patchkabel.
Ik heb het vaker meegemaakt met Cisco...Waarom, geen idee.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb het niet kunnen oplossen met de bestaande kabel, ook niet door er een cross cable van te maken.
Nieuwe patchkabel Cat6 getrokken en werkt nu probleemloos.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2010 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edskie1
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-10-2024
Denk er ook aan dat de WAN van de 2130n een Gigabit interface is en een vol bedrade kabel nodig heeft. De mdix functie van de 2130n zou het crossen moeten organiseren
Pagina: 1