Toon posts:

Welke case moet ik kiezen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen,

Een vriend van me heeft sinds kort een pc besteld, een echt monster.
Even de specs:
  • Intel Core i7 975 Extreme Edition
  • Corsair Dominator GT, 2000MHz, 6GB Tri-Channel
  • Asus Rampage II GENE
  • 2x Ati Radeon HD 5970
  • 1000+ W voeding
  • Corsair H50
  • Blu-ray Writer
  • 2x Western Digital 2TB harde schijven
  • Intel Postville als OS disk
Nu is hij zo gek om al dat geweld in een m-ATX kast te proppen, en alles nog eens stevig te overclocken.
Daar had hij mijn hulp voor nodig. Hij zoekt een m-ATX kast waar hij dit alles in kwijt kan. Overigens zou de kast nog eens blokkerig moeten zijn zoals bv. een Shuttle.
Ikzelf vond de NZXT Rogue een goede keuze vanwege de mogelijkheid om 5 fans er in te plaatsen.
Maar ik weet niet of hij de Ati's wel kwijt kan.
Graag had ik jullie hulp willen inroepen op deze vrij moeilijke opdracht.

EDIT!: Verdorie wat een tikfout het moederbord is geen Maximus maar een RAMPAGE II Gene.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2010 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:30

painkill

Pain(k)(ill)

Klinkt als iemand die op specs geilt, dus doe hem deze kast maar:

pricewatch: Lian Li Armorsuit PC-P60 Zwart

Past er wel bij, en trouwens, ik gok dat er zometeen een mod langskomt :p

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
painkill schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 21:03:
Klinkt als iemand die op specs geilt, dus doe hem deze kast maar:

pricewatch: Lian Li Armorsuit PC-P60 Zwart

Past er wel bij, en trouwens, ik gok dat er zometeen een mod langskomt :p
Deze zou in principe kunnen... Maar zoals ik daarnet al zei: hij zou blokkerig moeten zijn :s. Mijn kameraad is nogal gesteld op het uiterlijk van zijn toekomstige pc ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:28
Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 21:07:
[...]

Deze zou in principe kunnen... Maar zoals ik daarnet al zei: hij zou blokkerig moeten zijn :s. Mijn kameraad is nogal gesteld op het uiterlijk van zijn toekomstige pc ben ik bang.
En daarbij is dat geen mATX kast. Ik denk dat die NZXT Rogue wel een mooie kast is, en of de HD5970 er in past moet je even opzoeken op internet ;). Wat is eigenlijk het praktisch nut van 2 HD5970's? Quad crossfire schaalt belabberd en heeft weinig nut. En als laaste puntje: die Core i7 is Socket 1366, en dat bordje is socket 1156, dat gaat dus niet passen :).

Huh, welk mobo is dat nou? Nu krijg ik als ik in de PW zoek weer een Socket 775 mobo, gaat dus ergens fout :?

[ Voor 7% gewijzigd door AlexV op 30-01-2010 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:12
Overklokken en dan in een kleine kast stoppen.
Overklokken betekend meer warmte en die moet ergens heen kunnen.
Kleine kasten zijn vaak warmer en kun je dus minder overklokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
AlexV schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 21:11:
[...]
Huh, welk mobo is dat nou? Nu krijg ik als ik in de PW zoek weer een Socket 775 mobo, gaat dus ergens fout :?
De Maximus II GENE is volgens mij inderdaad een So775, de Maximus III GENE is een So1156
Niet goed gezocht dus. Dat moederbord zal mooi terug gestuurd mogen worden.

@onder: de Maximus II GENE is So775, die link van jou is de Rampage II GENE. Maar de TS is al aangepast en het was dus die laatste.

[ Voor 14% gewijzigd door kluyze op 30-01-2010 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AlexV schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 21:11:
[...]

En daarbij is dat geen mATX kast. Ik denk dat die NZXT Rogue wel een mooie kast is, en of de HD5970 er in past moet je even opzoeken op internet ;). Wat is eigenlijk het praktisch nut van 2 HD5970's? Quad crossfire schaalt belabberd en heeft weinig nut. En als laaste puntje: die Core i7 is Socket 1366, en dat bordje is socket 1156, dat gaat dus niet passen :).

Zou het kunnen dat ji de Maximus III hebt genomen? Die is inderdaad Socket 1156, de Maximus II daarentegen is Socket 1366: http://www.asus.com/produ...86Hj0lGriFHfY9&templete=2.

Wat de 2 videokaarten betreft zou dit, volgens hem, op sommige vlakken toch een hoge prestatiewinsten opbrengen. Hij doet alsook aan Folding met zowel CPU als GPU en wil echt alles uit de kast halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:28
Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 21:20:
[...]

Zou het kunnen dat ji de Maximus III hebt genomen? Die is inderdaad Socket 1156, de Maximus II daarentegen is Socket 1366: http://www.asus.com/produ...86Hj0lGriFHfY9&templete=2.

Wat de 2 videokaarten betreft zou dit, volgens hem, op sommige vlakken toch een hoge prestatiewinsten opbrengen. Hij doet alsook aan Folding met zowel CPU als GPU en wil echt alles uit de kast halen.
Quad Crossfire levert in maar héél weinig games écht iets op (meer dan 2FPS meer). Ook kost het een berg meer stroom, geeft het veel meer warmte én in een aantal games zakt de performance zelfs in met meer dan 2 kaarten! Ik zou het dus nog maar eens goed laten overwegen door die vriend of ie wel echt 4 GPU's wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:31
zag dat zelfs bij tri-crossfire een op 4ghz geklokte I7 niet genoeg was om profijt op te leveren. De performance ging zelfs omlaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:02

mvh

State Governor

Nog een probleem van een mATX kast is dat ze zeker niet langer zijn dan ATX kasten, en dan zou je nog wel eens problemen kunnen krijgen met de lengte van de 5970.

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YannickH
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-09 15:32
Een maat van mij wilde ook een 5970 in een m-atx kastje proppen, hij heeft na 3 weken intensief zoeken de moed verloren en een gtx295 gepakt. Die past in veel gevallen nog net.

Er zijn als ik zo snel ff terugdenk een stuk of 5 m-atx kastjes die 2x 5970 kunnen hebben qua breedte/hoogte, maar dus nog geen enkele die het trekt in de lengte. Ik herinner me wel vaagjes ergens dat er in de CES berichten hier op tweakers iets met 1x een hd5970 in een m-atx kastje langs was gekomen, maar ik kan hem zo snel even niet terug vinden.

Daarnaast deel ik de meningen over de totale nutteloosheid van 5970 crossfire, het zal in veel gevallen de performance omlaag trekken. In theorie moet je die i7 al flink overclocken om de meeste performance uit een enkele 5970 te halen.
Je cpu zal hier zelfs met 1x een 5970 hoogst waarschijnlijk nog een flinke bottleneck vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F r a n k D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-03 16:01
Probeer een Lian Li PC-A05N (niet mijn kast/setup). Strakker en compacter kan bijna niet :*)

3x/4x cross fire schaalt wel goed en wordt alleen maar beter met driver updates.

[ Voor 4% gewijzigd door F r a n k D op 31-01-2010 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YannickH
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-09 15:32
F r a n k D schreef op zondag 31 januari 2010 @ 12:04:
Probeer een Lian Li PC-A05N (niet mijn kast/setup). Strakker en compacter kan bijna niet :*)

3x/4x cross fire schaalt wel goed en wordt alleen maar beter met driver updates.
Het is nog steeds een gewoon ATX kastje.

Waar haal jij trouwens vandaan dat het goed schaalt? Ben nu wel benieuwd, ben zelf nog geen positief woord tegengekomen over de nieuwe ATI kaarten met 3x of 4x crossfire.. trekt volgens de tests die ik heb gelezen alleen maar performance omlaag.

(Absoluut niet aanvallend bedoeld oid, gewoon oprecht nieuwschierig. laat dat even duidelijk zijn :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanskuiper24
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-09 10:57
voor die 2x een 5970 kan je ook nog proberen aan een Intel Gulftown te komen, dan is de processor weer minder de bottleneck ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-10 11:44
pricewatch: Antec Performance One Mini P180 Zwart
Is dit niet wat? Weet alleen niet zeker of die 2x5970 erin gaat passen...

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
antec heeft bays, als je er 1 eruit haalt gaat waarschijnlijk dan wel lukken

Afbeeldingslocatie: http://www.ducthangjsc.com.vn/images/products/small_images/Antec%20Mini%20P180_492009_151311.jpg

[ Voor 68% gewijzigd door [Remmes] op 31-01-2010 16:17 ]

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-10 19:49
Ik zet deze toch even door naar overige hardware.. Dit gaat niet echt specifiek over cooling o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:45

Theo

moederbord

YannickH schreef op zondag 31 januari 2010 @ 11:55:
herinner me wel vaagjes ergens dat er in de CES berichten hier op tweakers iets met 1x een hd5970 in een m-atx kastje langs was gekomen, maar ik kan hem zo snel even niet terug vinden.
Dat was dit artikel. De kast biedt alleen plaats aan een mini-itx bord met één 5970 kaart.

7400 Wp op het dak

Pagina: 1