Nieuwe videokaart of nieuwe pc?

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views

• Dragonm8
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:58
Hallo mensen naar aanleiding van dit topic heb ik een vraag. Me videokaart heeft het namelijk begeven.

Ik zit te twijvelen tussen een nieuwe videokaart of een hele nieuwe pc.

Besturingssysteem: Vista home premium 32 bit
Moederbord: Asus Moederbord P5B Deluxe
Processor: Intel Core 2 Duo E6600 @3.2 1066 MHz, Boxed
Geheugen: Team DDR2 Xtreem RAM Overclocking Dual Channel 4096 MB, PC6400, 800 MHz, 4, Kit Of 2 @ 4-4-4-10
Harde Schijf: 2 X Seagate Barracuda 7200.10 250 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300
Videokaart: XFX GeForce 8800GTX XXX 768 MB Die dus niet meer.
Behuizing: AeroCool Behuizing Baydream Zilver, Geen Voeding, Geen Case Fan\'s
Cpu-koeler: Arctic Freezer 7 Pro Aluminium, Koper
Geluidskaart: Creative X-Fi Xtreeme Music
Voeding: OCZ Voeding GameXStream 600 Watt ActivePFC, Zwart, Blue Leds, 24-pins

Nou is het zo dat ik eigenlijk tussen nu een een half jaar (maximaal een jaar) sowieso al een nieuwe pc wou gaan kopen.
Ik wil me huidige pc alleen nog wel houwen zodat me vriendin er op kan internetten dan wel de sims spelen.
Wat kan ik het beste doen nu?
-Nu een nieuwe videokaart kopen en nog even wachten op bijvoorbeeld nieuwere generatie hardware.
-Of nu een nieuwe pc kopen en pas een nieuwe videokaart in pc doen als me vriendin hem daadwerkelijk wil gaan gebruiken.

Als ik nu een videokaart zou kopen is het dus echt een tijdelijk alternatief. Het moet natuurlijk geen bottelnek voor me CPU worden. Ik zelf zat te denken aan iets van E120.- en bijvoorbeeld een Asus EAH5750

Verwijderd

Zie bijvoorbeeld deze review:

reviews: HD 5670: budget-gamekaart of veredelde htpc-kaart?

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2010 20:36 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-01 19:33

leuk_he

1. Controleer de kabel!

CSL SUBFORUM *LET OP* - Wat moet ik kopen
Dingen die we liever niet zien:

Is deze wel goed? - Zoek eens een benchmark op en kijk hoe het product presteert.
• Passen moederbord en CPU wel? - De productpagina van het moederbord kent altijd wel een 'CPU compatibility list'.
• Ik weet echt niet wat ik moet kopen! - Probeer toch een systeem samen te stellen met de HOWTO's die hierboven staan en neem evt. de BBG's als voorbeeld.
en lees oojk het template stuk goed:
Template
....

Eventueel: Probleemstelling
...
Systeem/Systemen
Zet eerst een zelf bedacht systeem neer. Hierin zit vaak je eigen voorkeur voor merken en ...
...
Onderbouwing
Probeer ook aan te geven waarom je een bepaalde keuze gemaakt hebt bij het samenstellen van een systeem of het kiezen van een notebook. Mede forum gebruikers kunnen dan aangeven waar je eventueel fout denkt, of een fabeltje de wereld uit helpen.

Budget
Vermeld wat je budget is!

Doel
Vermeld zo duidelijk mogelijk wat het doel is van je systeem. ".....
Maar als je bovenstaande punten goed onderbouwd neerzet denk ik dat je geen topic meer hoeft te starten en zelf je antwoord hebt.

Aangezien doel en budget grotendeels missen kan een goed antwoord nog niet gegeven worden.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Tommzz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:28
Voor nog geen 100e heb je een videokaart die prima bij de rest past, mag je zelf opzoeken ;)
Als je compleet nieuwe pc wil aanschaffen, kost je dat toch flink wat meer...dus het is volledig afhankelijk van je budget :)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:32

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Hiervoor is het Shopping Forum dus niet bedoeld. Dit soort kwesties horen thuis in Complete Systemen & Laptops, maar lees wel even *LET OP* - Wat moet ik kopen en de andere beleidstopics aldaar door voor je er een topic opent, want in zijn huidige vorm is je topic ook daar niet de bedoeling :)

Dit topic gaat daarom op slot, hier hoort het niet en daar voldoet het ook niet aan de policy, dus verplaatsen is geen optie.

PS: En let een volgende keer a.u.b. een beetje op je spelling en zo, want je post staat vol met tenenkrommend "Nederlands".

[ Voor 12% gewijzigd door Orion84 op 30-01-2010 20:42 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Dit topic is gesloten.