Ik heb geen flauw idee in welke topic dit hoort.
Dan maar in "overige hardware" geplaatst..
Ik ben 14 jaar... Zit dus nog op school. Binnen twee weken "moet", of beter gezegd, heb ik de eer om samen te werken met de regisseur van Mega Mindy op onze school. Het eerste en het tweede middelbaar hebben project week en ze gaan een "Griekse soap" proberen te maken. Ze hebben de regisseur kunnen strikken blijkbaar. Nu zijn ze van plan om 3 professionele camera's en een mengtafel (op aanraden van de regisseur) te huren.
Omdat ze weten dat ik met de computer kan werken, hebben ze mij gevraagd als monteur.
Nu is dus de vraag... Wat is precies een videomengpaneel?
Ik zou niet weten of ik daar mee kan werken.
Is het gewoon een tussenstuk om te kunnen schakelen tussen camera's?
Of is het de bedoeling dat je onmiddellijk "monteert" op dat paneel?
Ik dacht van niet maar de leraren die het mij kwamen vragen wisten niet of er dan nog software nodig was.
Volgens mij is het bijna onmogelijk zonder software maar toch de vraag.
Als er software nodig is... welk pakket raden jullie mij dan aan? Liefst niet te duur wss voor de school.
Premiere elements? Magix video studio? Corel video studio? Sony vegas platinium? Ander?
De professionele programma's zullen te duur zijn denk ik.
Alvast bedankt voor de moeite en sorry als ik een verkeerde topic genomen heb.
Dan maar in "overige hardware" geplaatst..
Ik ben 14 jaar... Zit dus nog op school. Binnen twee weken "moet", of beter gezegd, heb ik de eer om samen te werken met de regisseur van Mega Mindy op onze school. Het eerste en het tweede middelbaar hebben project week en ze gaan een "Griekse soap" proberen te maken. Ze hebben de regisseur kunnen strikken blijkbaar. Nu zijn ze van plan om 3 professionele camera's en een mengtafel (op aanraden van de regisseur) te huren.
Omdat ze weten dat ik met de computer kan werken, hebben ze mij gevraagd als monteur.
Nu is dus de vraag... Wat is precies een videomengpaneel?
Ik zou niet weten of ik daar mee kan werken.
Is het gewoon een tussenstuk om te kunnen schakelen tussen camera's?
Of is het de bedoeling dat je onmiddellijk "monteert" op dat paneel?
Ik dacht van niet maar de leraren die het mij kwamen vragen wisten niet of er dan nog software nodig was.
Volgens mij is het bijna onmogelijk zonder software maar toch de vraag.
Als er software nodig is... welk pakket raden jullie mij dan aan? Liefst niet te duur wss voor de school.
Premiere elements? Magix video studio? Corel video studio? Sony vegas platinium? Ander?
De professionele programma's zullen te duur zijn denk ik.
Alvast bedankt voor de moeite en sorry als ik een verkeerde topic genomen heb.