aansluiting luidsprekers op moederbord kapot

Pagina: 1
Acties:

• mysticwizard
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-06-2025
Als ik luidsprekers aan mijn aansluiting achteraan koppel (groen poortje...) van mijn moederbord krijg ik enkel maar geluid uit 1 van de 2 luidsprekers. Telkens als ik mijn luidsprekers aansluit hoor ik zowat geknetter door mijn luidsprekers. Waarschijnlijk dat een of ander stroomstootje daar iets teweeg gebracht heeft. Ik heb dit probleem nu ongeacht welke luidsprekers ik eraan koppel. Ik vrees dus dat er iets kapot is met die aansluiting. Zou het mogelijk zijn dit te fixen of kan enkel een nieuw moederbord dit verhelpen? :s

grtz

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Geluidszaken (dus ook geluidschips) mogen in Audio en HiFi
> AUD

• Droomygirl
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-04-2021
Als die connector het niet meer doet, valt er imo weinig meer te redden..
Zoals je aangaf heb je het al met verschillende sets getest, dus als je zeker bent dat ze er goed (diep genoeg) inzaten, dan vrees ik dat ik dat dit beyond repair is..

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01:13

w0w

Persoonlijk denk ik wel dat je beter een pci kaartje kan kopen en die erbij prikken dan een nieuw moederbord kopen.. Kost veel minder tijd en moeite

• Pruimenvlaai
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-01 19:39
Zijn de aardes van je pc én je luidsprekers wel met elkaar verbonden? Als je een wandcontactdoos hebt zonder randaarding (die pinnetjes aan de zijkant van je stekker, waar je altijd gemakkelijk bij kan) kan je last hebben van apparatuur die kapot gaat als je het aansluit op je pc.

Als je dit goed hebt aangesloten kun je kijken of je moederbord wel geluid geeft met een koptelefoon. Als je oortjes het wel goed doen met je mp3-speler en niet met je moederbord, lijkt me het probleem bij het MB zitten.
Succes! ;)

• mysticwizard
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-06-2025
ik zal dan maar een geluidskaartje steken, komt goedkoper uit en zal het probleem wel verhelpen zeker.
Pagina: 1