• Djmaddox
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09-2025

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Topicstarter
Mede-auteur:
  • DjThase
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-01 17:37

DjThase

Hallo daar,

Ik en een vriend willen een waterkoelingssysteem zonder CPU blokken of GPU blokken. Er moeten dus alleen een;
-Reservoir
-Pomp
-Slangen
-Fittingen(?)
aanwezig zijn. Wij hebben op HighFlow.nl al een Pomp+reservoir in een gezien, namelijk deze. Verder hadden wij voor slangen deze gevonden. Maar nu snappen wij niet welke fittitingen wij nodig hebben, dus vroegen wij het hier.

Koelvloeistof hebben wij zelf al.

• beunhaasbaas
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:06
Hey

Bij dat resevoir zitten G1/4 aansluitingen.
Dat is niet echt een krachtige pomp, en ik zou ook niet weten wat er gekoelt moet worden, en of er uberhaupt wel iets gekoelt gaat worden.. ik kan dat niet uitmaken uit je tekst.

De slangen die je nu hebt zijn 6mm ID en 8 mm OD dus dan zou je fittingen moeten hebben van 6 MM OD G/14

Oftwel, alles wat je hier ziet kan je gebruiken.

• Djmaddox

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Topicstarter
Er hoeft niks gekoeld te worden, het is gewoon voor de sier. Maar wat voor (goedkoop) setje zou jij mij dan aanraden? Want als ik kijk naar zo'n klein reservoir, denk ik; dan worden toch niet alle slangen opgevuld?

• YannickH
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-09-2025
Als je geld uit gaat geven voor waterkoeling kan je toch net zo goed even 3 tientjes aan een cpublok en 2 a 3 tientjes aan een radiator uitgeven? Beetje zonde dit.

Maarja, alle slangmaten (en dus ook welke fittingen) staan gewoon bij de link die je van de slang geeft.. Als je verder hulp nodig hebt zou ik even uitwijken naar het Highflow forum, daar zijn ze immers voor.

Je vraag hierboven snap ik helemaal niet, waarom zou een klein reservoir de slangen niet op kunnen vullen? Dat heeft niets met elkaar te maken. Als ik jou was zou ik nog even wat inlezen, want dit wijst op een tikje te weinig kennis van waterkoeling.

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-01 23:25
waterkoeling voor de sier... geldversplling

res gooi je vloeistof in, dan gaat dat naar de pomp,dat brengt het weer door de slangen en terwijl dat gebeurd blijf jij de res doorvullen zodat de slangen en het res gevuld zijn..

ja, daag.

Verwijderd

Wat wil je hiervan als sier object gebruiken?
Is het een kast met window kit?
zo niet kan je net zo goed als je enkel de bay hebt als siervoorwerp dat vullen met vloeistof en verder achter g1/4 stopje erin draaien.
Dan heb je de bay met vloeistof als sier voorwerp.
Al zie ik niet echt het nut van water koeling als sier voorwerp,
namelijk wel erg dure versiering , beetje zonde van je geld IMO.

Verder inderdaad enkel de maten van binnen diameter van de slang mag de max buiten diameter van de fittingen zijn thats all :)

• jaspara
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-01 11:06
idd, je kan dan beter gewoon een paar slangen kopen, vullen met water en een kleurstof, de slangen dicht maken, en in je pc bouwen. Het is namelijk best wel zonde van het geld als je een waterkoelingsset gaat kopen voor de sier ;)

• Djmaddox

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Topicstarter
jaspara schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 18:54:
idd, je kan dan beter gewoon een paar slangen kopen, vullen met water en een kleurstof, de slangen dicht maken, en in je pc bouwen. Het is namelijk best wel zonde van het geld als je een waterkoelingsset gaat kopen voor de sier ;)
Bij nader inzien kunnen we dat beter doen, ja.

Thx voor de reacties iedereen! :)
Pagina: 1