Gezocht: brainstorm / mindmap software

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:13
Elke keer als ik brainstorm op papier kom ik ruimte tekort of raakt het overzicht kwijt.
Daarom wil ik het graag virtueel doen; een grafische weergave met makkelijke elementen en kleuren (zoiets als in powerpoint) is wat ik zoek.

Weet iemand welke programma's ik daarvoor kan gebruiken? Wat zijn jullie ervaringen?
Zijn er ook opensource of freeware versies?

Edit:
Even verder zoeken leverde mij de volgende wiki pagina op:
Wikipedia: List of mind mapping software
... en daarmee het antwoord op mijn vraag en een zoekterm: mind mapping software dat iedereen die naar brainstorm software zoekt de volgende keer maar moet gebruiken :)

[ Voor 38% gewijzigd door Zeus op 30-01-2010 17:28 ]

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paauwej
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
cmaps is een hele goede.
als je nog simpeler wilt.. Inspiration. maar deze is niet gratis.
cmaps is echter profesioneler en gratis te downloaden (google)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Topic sluiten lijkt me niet nodig maar bedankt voor de topicreport, maar let even op dat de topicstarter zelf al antwoord had gevonden:
Heer Hertog schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 17:24:
Even verder zoeken leverde mij de volgende wiki pagina op:
Wikipedia: List of mind mapping software
... en daarmee het antwoord op mijn vraag en een zoekterm: mind mapping software dat iedereen die naar brainstorm software zoekt de volgende keer maar moet gebruiken :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Conceptdraw Mindmap is ook wel een goede. Deze heeft ook een speciale brainstorm modus waarbij je heel snel en makkelijk items kunt toevoegen zonder dat andere apps en schermen je in de weg staan (fullscreen modus dus). Na de brainstorm sessie kun je dan de boel verder uitwerken tot een goede mindmap. Aan de brainstormsessie moet je trouwens een tijdsduur koppelen (als je 'm 24 uur geeft moet dat toch wel genoeg zijn als je niet weet hoe lang het gaat duren :P). Het nadeel aan dit verhaal is wel dat het om een pakket met een prijskaart gaat. Het voordeel is dat Conceptdraw nog wel vaak een gratis personal edition bij een of ander tijdschrift weggeeft. Freemind is een gratis tool die zich zeker met de grote jongens kan meten ondanks dat er een aantal zaken ontbreken. Zowel Conceptdraw Mindmap als Freemind hebben de mogelijkheid om items te adden middels het toetsenbord waardoor je heel snel dingen kunt toevoegen (sneller en beter dan met de muis). Ik denk dat dat ook een vrij cruciale feature is.

Die lijst op wikipedia is trouwens niet compleet, er zijn veel meer mindmap apps dan daar staat maar het is zeker een goed startpunt.