Internet probleem icm. UPC Fiber 60

Pagina: 1
Acties:

• VR46
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-02 12:49
Sinds kort hebben we thuis te kampen met een heel vreemd internetprobleem. We hebben hier een UPC Fiber 60 abonnement met een kabelmodem dat verbonden is aan een Linksys WRT320N router.
Het probleem is dat sinds kort een aantal computers geen internetverbinding krijgen, en een heel gek IP-adres toegewezen krijgen. Maar daarnaast zijn er twee andere computers die gewoon een IP-adres in de range van de Linksys-router krijgen (192.168.1.x) en ook gewoon internet hebben.

Twee van de vier computers krijgen het gekke IP-adres 192.168.100.x toegewezen en hebben dus geen internet, terwijl de andere twee een 'normaal' IP-adres krijgen en wel internet hebben.

Alle computers zijn gewoon bekabeld aangesloten waardoor uitgesloten is dat we op een ander (draadloos) netwerk zitten.

En nu komt het vreemdste: als ik met een van de twee computers met een raar 100.x IP-adres naar het adres van de gateway ga in een browser dan krijg ik de interface te zien van een Thomson kabelmodem. Als ik hetzelfde IP-adres opzoek in de browser van een van de computers die wel internet hebben, krijg ik ook de interface te zien van een kabelmodem, maar een ander soort modem..... Dat vind ik heel raar aangezien de computers allemaal bekabeld aangesloten zijn en de draadloze netwerkadapters uitgeschakeld zijn..

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

Verwijderd

Zit er in dat kabelmodem ook een DHCP server? Ik heb dat laatste eens voor iemand nagezocht en meen me te herinneren dat sommigen dat (inmiddels) hebben. Zo ja, deze uitzetten.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Het lijkt er dan toch op dat er op een of andere manier twee kabelmodems actief zijn op je netwerk. Elk modem van UPC heeft een DHCP server, maar die DHCP server is alleen actief op het moment dat het modem geen signaal heeft. Als er twee DHCP servers op een netwerk actief zijn dan pakt je PC gewoon de eerste de beste die het te pakken krijgt.

Toevallig een telefoniemodem die slecht of geen/signaal heeft?
En via een netwerkkabel met je router is verbonden?

[ Voor 6% gewijzigd door Glashelder op 30-01-2010 17:01 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc