Beste winkel voor Mac, in verband met garantie?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vanmorgen om 8 uur viste ik net achter het net tav de actie van mediamarkt: alle computers geen btw betalen, 19 % korting.........
Bleek dat gistermorgen voor 8 uur reeds een rij aanwezig was voor de witte macbook, waarvan er 30 waren.......
Tja, jammer.
Overwogen een 13 pro te nemen voor 200 euro onder prijs, dus 950 euro ipv 1150. Witte zou op 754 ipv 899 komen.
Echter, hoe goed de verkoper ook redeneerde (rationeel), ik voelde niet een echte klik, een "ja" vanbinnenuit.
De witte voelt warmer, prettiger aan als je je polsen erop hebt liggen, ik vind hem op de een of ander manier sympathieker, daarnaast 200 goedkoper. Verkoper riep nog, aluminium blijft veel waard, plastic is voorbij, brengt niet veel meer op als je hem later wil verkopen!! Het werkte niet.............

Vraag is nu, welke winkel is goedkoopste èn beste qua service/garantie?

Groet tokala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnberk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-08 15:22
let er bij de mediamarkt ook op dat er echt 19% korting op zit, dat ik de mac narekende vanmiddag kwam ik in hengelo op 14,68% korting, stelletje boeven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:09

Gotiniens

Fairly odd Tim

dat komt omdat als je geen BTW betaald niet betekent dat je 19% korting krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 11:35
Gotiniens schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 16:30:
dat komt omdat als je geen BTW betaald niet betekent dat je 19% korting krijgt...
Want? Jij hebt een ander BTW tarief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
voorbeeldje:

product kost 100 EU excl. btw ,
verkoop prijs incl btw ( aan de klant dus ) is 119EU

actie mediamarkt -> wij betalen uw btw

dus wij betalen de 19EU weer,

ga je nu omrekenen wat voor kortingspercentage dat is:

( quote website ):
Een LCD-TV kost € 1.190 (incl. BTW)
19% BTW WEG ERMEE!
€ 1.190 x (100/119)= € 1.000 (excl. BTW)
Aan de kassa ontvangt u € 190.- voordeel (=15,97%)
het staat dus gewoon duidelijk op de website ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Lekker kromme actie weer dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:09

Gotiniens

Fairly odd Tim

hoezo, je betaalt geen BTW, dat je dan uiteindelijk geen 19% korting krijgt zoals veel mensen denken is hun probleem natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:51
Er wordt natuurlijk gewoon btw over betaald dus de actie klopt in textuele zin sowieso niet echt maar het idee is grappig en werkt. Zeker omdat we allemaal een hekel hebben aan belasting betalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-09 11:24
Precies, dat is echt geen kromme actie, maar super slim. Menig mens denkt 19% korting, wat niet zo is. Eeuwenoude regel (Oke, enkele tientallen jaar oud :+ ) is gewoon 119% is incl. BTW. Dat is basisschool stof mensen, kom op :+ (lees: grapje ;) )

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlkiller
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 14:20
djluc schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 17:15:
Er wordt natuurlijk gewoon btw over betaald dus de actie klopt in textuele zin sowieso niet echt maar het idee is grappig en werkt. Zeker omdat we allemaal een hekel hebben aan belasting betalen ;)
Belasting wordt niet betaald. Nou ja. Wordt wel betaald, maar niet helemaal. Je kan bij de belastingdienst ook BTW inkopen. Maar dat leer je nog wel als je ooit besluit een eigen zaak te nemen! ;) Ik ga bdw wel offtopic.

Beste winkel lijkt me een Apple Reseller, daar heb ik enkel goede ervaringen mee gehoord (de mijne komt er niet vandaan)

Mijn portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gotiniens schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 17:10:
hoezo, je betaalt geen BTW, dat je dan uiteindelijk geen 19% korting krijgt zoals veel mensen denken is hun probleem natuurlijk :)
+1 Dat mensen niet kunnen rekenen is geen reden om het een kromme actie te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, slim hè van mediamarkt.
Maakt weer eens duidelijk dat (op alle gebieden) "Money runs the world".
Blijft de vraag, welke winkel (keten) de beste service en garantie geeft?

Tokala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanceTrend
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-01 10:03

DanceTrend

w0ei

Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 17:44:
Blijft de vraag, welke winkel (keten) de beste service en garantie geeft?
Wat dacht je van de Apple Premium Reseller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Volgens mij maakt het geen ene zak uit, aangezien je garantie bij Apple wereldwijd is en je dus sowieso bij de online klantenservice terecht kan, daarnaast ook direct bij de winkel waar je hem hebt gekocht, en met een case-nummer van de online klantenservice ook nog eens bij één van de authorised Apple service providers :? Die laatste repareren hem soms waar je bij staat, mijn top case van m'n MacBook White was binnen een kwartier vervangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoorde dat Mycom redelijk zou zijn wanneer je mac na bv 18 maanden problemen heeft en hij "normaal" is gebruikt. Weet iemnad daar meer van?

Tot mijn verbazing las ik dat "eurotrader bv" op marktplaats de white-book levert voor 599 euro............
met 2 jaar garantie, zoals ik bij navraag te horen kreeg. (via mail)
Heeft iemand daar ervaring mee?
Na even googlen kreeg ik een groothandel in electronica in Riethoven, brabant.
Tja, wat hiervan te denken?
Hieronder de link van marktplaats.
599 is natuurlijk een ongelooflijke prijs, je zou hem bijna direct bestellen...........maar wat zou dat betekenen als er iets fout gaat en is het wel zuivere koek, niet van de vrachtwagen gevallen............?

http://link.marktplaats.nl/314217437

Tokala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstjan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-06-2021
Dat geloof je toch niet, neem ik aan? Ver onder de normale prijs, een week actief op marktplaats... Alarmbellen?

[ Voor 19% gewijzigd door karstjan op 01-02-2010 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 12:45
If it's too good to be true... It probably is. Als iets voor iets meer dan de helft van de prijs aangeboden word als nieuw zou bij mij al meteen een belletje rinkelen dat het niet helemaal in de haak is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 23:22:
599 is natuurlijk een ongelooflijke prijs, je zou hem bijna direct bestellen...........maar wat zou dat betekenen als er iets fout gaat en is het wel zuivere koek, niet van de vrachtwagen gevallen............?

http://link.marktplaats.nl/314217437

Tokala
Gewoon bestellen en ons dan laten weten wat je ervaringen met deze verkoper zijn.

Niet altijd verwachten dat anderen de hete kolen voor je uit het vuur halen, als je uit bent op een super bargain loop je enig risico ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat zou ik kunnen doen.
Ze hebben een bezoekadres ( zie www.euro-trader.nl ) , ieder geval een adres in Amsterdam.
Ik ga daar kijken en indien mogelijk bij hen informeren.

tokala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel-rwd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:04
Nog nieuws met betrekking tot de macbook via euro-trader? marktplaats advertentie bestaat niet meer maar de website nog wel..

foute bazen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel-rwd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:04
het nummer op de eurotrader website bestaat niet! via maps.google.nl kwam ik wel bij een bijna gelijknamig betrijf terecht in dezelfde straat... wat blijkt www.euro-trader.nl is een oplichter!!

erg slim van ze om een bedrijfsnaam en bijhorend adres te gebruiken. de eigenaresse van Euro Trade Team BV heeft reeds aangifte gedaan zowel bij fiod en politie. ze is al meerdere keren gebeld door mensen die bestelling geplaatst hebben en dus hun geld kwijt zijn!!

ondanks dat haar bedrijf in de food sector opereert is ze bang een slechte naam te krijgen dus voor de duidelijkheid:

eurotrader is oplichterij

@moderator; kunnen tweakers op een andere plek op de site ook extra gewaarschuwd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Juist.....
Ben er net geweest.
Er is niets te zien van euro-trader, geen bordje of wat dan ook. Er zit wel een Yogaclub, kundalini-yoga van Ram Das.
.
Ja, ben je je geld kwijt. Balen, maar ook wel een stuk naiviteit om zomaar te bestellen.

De Site van hen is ook nie bepaald vertrouwenwekkend, bv, als je op voorwaarden klikt komt er niets.
Klik je dan op verder, dan krijg je gewoon de artikelen die ze aanbieden................Tja.

Euro trade team bord heb ik niet gezien, misschien over hoofd gezien.
De prijs van 599 is natuurlijk ook te gek, geen enkele inkoper kan daar nog iets op verdienen lijkt me.
Was ook wel vreemd, dat kort nadat ik enkele mails had gehad met hen, ze verdwenen van zowel marktplaats als speurders.

tokala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliss
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:53

neliss

h00t h00t!

Voor zover als ik weet, kan je altijd bij een Premium Reseller terecht voor garantie, ook al heb je hem bij de plaatselijke computerboer gekocht (ze vragen niet eens altijd om een factuur). Dus zou je gewoon de goedkoopste op de pricewatch kunnen kiezen.

Daarbij is er een beetje opspraak over het nut van AppleCare, gezien er binnen de EU wetgeving is die bepaalt dat je van een laptop mag verwachten dat hij tenminste 3 jaar functioneert, waardoor je dus altijd 3 jaar garantie mag claimen. Ik weet echter niet hoe makkelijk men hiermee omgaat.

Hoop dat je hier wat mee kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je Neliss voor je reactie.

Wat dien ik onder een premium reseller te verstaan?
Ben hier nog niet echt bekend mee.

tokala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inmidels duidelijk, even gegoogled.

tokala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-09 21:47

EektheMan

DPC

Nog even over de 2 jaar EU garantie, hier staat een interessant artikel van Arnoud Engelfriet. De discussie is ook erg interessant.

http://blog.iusmentis.com...ut-van-garantie-bijkopen/

Tsja Apple, mijn vader wil er graag snel 1 kopen voordat de pc-prive regeling wordt afgeschaft. Het is inderdaad zeer lastig. Alle winkels houden er een eigen beleid op na. Maar vele zeggen dat de EU regeling niet van toepassing is op Apple producten. 1 jaar garantie max, maar het defect dient wel aanwijsbaar binnen de 1ste drie maanden blijken. Nu kwam ik dit weekend in Antwerpen bij Switch. Zij claimen als enige Apple reseller 2 jaar garantie te geven. Beste in de Benelux. Of het waar is.....

#

Arnoud Engelfriet | 6 december 2009 @ 11:45

In artikel 7:17 BW staat “De afgeleverde zaak moet aan de overeenkomst beantwoorden.” Dat is de conformiteitseis. Deze is afkomstig uit Richtlijn 1999/44/EG van het Europees Parlement en de Raad van 25 mei 1999 betreffende bepaalde aspecten van de verkoop van en de garanties voor consumptiegoederen. Daar staat in artikel 2 dezelfde eis. Artikel 5 lid 1 van die Richtlijn bepaalt:

De verkoper is aansprakelijk krachtens artikel 3 wanneer het gebrek aan overeenstemming zich manifesteert binnen een termijn van twee jaar vanaf de aflevering van de goederen.

Op grond hiervan is een verkoper dus verplicht over te gaan tot kosteloos herstel of vervanging.

In Nederland is gekozen voor een ‘open’ systeem, dus gedurende de gehele economische levensduur, in plaats van een vaste periode van twee jaar. Hierover de minister in de Memorie van Toelichting:

Titel 7.1 BW kent geen vaste (verval)termijn bij het verstrijken waarvan de koper geen beroep meer kan doen op de rechtsgevolgen van non-conformiteit. Dit betekent dat ook na meer dan twee jaar kan blijken dat de zaak niet aan de overeenkomst beantwoordt, en de koper zijn in artikel 7:21 BW genoemde rechten kan uitoefenen. Een belangrijke factor daarbij is uiteraard de levensduur van de zaak. Met name bij duurzame consumptiegoederen is de levensduur daarvan veelal langer dan twee jaar. Met het systeem van titel 7.1 BW wordt meer recht gedaan aan de verscheidenheid van zaken, zodat de termijn van twee jaar uit artikel 5 lid 1 niet wordt overgenomen.

Zie ook Garanties in de rechtspraktijk, pagina 222 en Consuwijzer’s pagina over garantie.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Laatst online: 17:35
de discussie van 1 jaar of 2 jaar garantie is en blijft geen gemakkelijke. Nederland gebruikt min of meer de vertaling die België heeft gemaakt van de Europese regelgeving. Nu is de consumentenbond er ook nog mee bezig...

Echter om even terug te komen op het topic voor je mac garantie.. zolang je applecare hebt moet het eigenlijk niet uitmaken waar je je mac laat maken. Maar een officiële APR lijkt een logische keuze...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels knoop doorgehakt, een 207 bij RAF-Hilversum aangeschaft.
Verkoper gevraagd (Joost): Wat is levensduur van de laptop?
3 tot 5 jaar, afhankelijk van gebruik.
Gevraagd, wat gebeurd er als ik na 15 maanden aanklop met bv. gecrashte harde schijf....?
Antw: als de laptop netjes is gebruikt wordt hij gewoon gratis gerepareerd.
Ik was over de streep. Nu afwachten wat het gaat worden.
Ik werd erg prettig en vakkundig geholpen.
Tot nu toe erg tevreden over de aanschaf.
Later volgt meer.

Tokala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Je hebt nergens garantie met Apple wanneer je buiten 1 jaar valt. Dus het maakt geen ruk uit uiteindelijk. En de MacBook Pro blijft veel langer mooi, heeft verlicht toetsenbord, is sowieso mooier en SD slot en FW.

[ Voor 33% gewijzigd door N1ckk op 28-02-2010 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-09 11:26
Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2010 @ 00:14:
Gevraagd, wat gebeurd er als ik na 15 maanden aanklop met bv. gecrashte harde schijf....?
Antw: als de laptop netjes is gebruikt wordt hij gewoon gratis gerepareerd.
Ik hoop dat je dit netjes op papier hebt kunnen krijgen, want over het algemeen wordt er niet zo gemakkelijk over gedaan uiteindelijk! Leuk verteld natuurlijk, maar het is natuurlijk ook gewoon een verkooppraatje..

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrada
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-03-2024
Je hoeft dit niet netjes op papier te krijgen, alles staat in de wet.

Het is wel een feit dat er genoeg winkels zijn die de regels buigen en ontwijken.
Aangezien sommige fabrikanten zich blijven houden aan 1 jaar garantie kost dit de winkeliers namelijk enorm veel geld.

Neemt niet weg dat als bij normaal gebruik je apple stuk gaat binnen twee jaar, hij kosteloos gerepareerd wordt.
Ook bij Raf, Mediamarkt, Dynabyte of welke winkel ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-06 19:14

SpaceK33z

Webdeveloper

Ik heb mijn iMac bij de aMac in Eindhoven gekocht. Mijn stiefvader had daar al meerdere Mac's gekocht en goede ervaringen met de aMac. Verder heb ik meerdere malen mensen horen zeggen dat je Macs het beste niet bij de MediaMarkt kan kopen (vraag me niet waarom :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrada
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-03-2024
Neem jij mensen serieus dan die jou vertellen iets niet te doen om het vervolgens niet te kunnen onderbouwen waarom niet? :)

Apple is Apple, mediamarkt heeft vaak leuke aanbiedingen en over het algemeen (amsterdam) lopen er gewoon mensen die voor Apple werken. Die dus niet in dienst zijn van de mediamarkt.
Waarom zou je daar dan niet gaan kopen?

Mijn macbook komt gewoon van de mediamarkt af. Voor 755,- ipv 899,- :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Laatst online: 17:35
Kees Kluskens schreef op zondag 28 februari 2010 @ 14:40:
Ik heb mijn iMac bij de aMac in Eindhoven gekocht. Mijn stiefvader had daar al meerdere Mac's gekocht en goede ervaringen met de aMac. Verder heb ik meerdere malen mensen horen zeggen dat je Macs het beste niet bij de MediaMarkt kan kopen (vraag me niet waarom :P).
blijft een mening van een persoon... de een heeft goede ervaringen over de mediamarkt en zal je aanbevelen daar je electronica te kopen. Een ander heeft er problemen mee gehad en wijst je liever door naar een andere zaak.. Zolang ze het niet krachtig onderbouwen blijft het maar een leuze spreuk...

Kortom kijk zelf waar je je goed voelt. Wordt je bij mediamarkt goed voorgelicht en is men concreet en duidelijk dan zal je er sneller naartoe gaan en overgaan tot koop.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanceTrend
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-01 10:03

DanceTrend

w0ei

Extrada schreef op zondag 28 februari 2010 @ 15:47:
Apple is Apple, mediamarkt heeft vaak leuke aanbiedingen en over het algemeen (amsterdam) lopen er gewoon mensen die voor Apple werken. Die dus niet in dienst zijn van de mediamarkt.
Wat bedoel je met Apple is Apple? Dat je overal hetzelfde product koopt, ongeacht welke winkel je kiest? Of dat je iets bij de ene winkel kan kopen en vervolgens van de andere winkel (die ook Apple spullen verkoopt) dezelfde service krijgt?

Want dat laatste is niet helemaal waar. Een Premium Reseller is geen Apple Store en is eigenlijk gewoon een soort franchise. Die moet dus ook gewoon zoveel mogelijk spullen zien te verkopen om geld te verdienen (en niet failliet te gaan). Als je vervolgens iets bij een andere winkel koopt (bijv. de Mediamarkt) en je loopt bij de APR binnen voor service is het vrij logisch dat ze daar moeilijk over doen.

Uiteraard maakt het weinig uit waar je het koopt als je die service niet nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eonfge
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-11-2022
Ik had er het laatst over met enkele studenten Game Design. De beste plaats om een mac te kopen is in Amerika. met de huidige koers (28 feb 2010) betaal je voor de goedkoopste MacBook Air 1500 USD, wat 1105 EUR is. Hier betaal je echter 1400 EUR voor de zelfde laptop. Als je voor de meest uitgebreide mac gaat, schiet je er 600 EUR bij in voor het goed recht op in Europa te wonen.

Garantie technisch is het iets lastiger omdat de US winkel officieel alleen maar bezorgt aan US adressen. Als je in nederland wil kopen zullen de prijzen elkaar echter niet veel ontlopen.

Als je technisch onderlegd bent en je geen laptop wilt hebben, neem een Hackintosh. Voor laptops hebben ze goede hardware dus een vergelijkende laptop is er niet echt. Voor desktops is het echter goed geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eonfge schreef op zondag 28 februari 2010 @ 21:46:
Ik had er het laatst over met enkele studenten Game Design. De beste plaats om een mac te kopen is in Amerika. met de huidige koers (28 feb 2010) betaal je voor de goedkoopste MacBook Air 1500 USD, wat 1105 EUR is. Hier betaal je echter 1400 EUR voor de zelfde laptop. Als je voor de meest uitgebreide mac gaat, schiet je er 600 EUR bij in voor het goed recht op in Europa te wonen.

Garantie technisch is het iets lastiger omdat de US winkel officieel alleen maar bezorgt aan US adressen. Als je in nederland wil kopen zullen de prijzen elkaar echter niet veel ontlopen.

Als je technisch onderlegd bent en je geen laptop wilt hebben, neem een Hackintosh. Voor laptops hebben ze goede hardware dus een vergelijkende laptop is er niet echt. Voor desktops is het echter goed geschikt.
Prijzen in Amerika zijn zonder tax, wordt vaak (en nu dus weer) vergeten.
Pagina: 1