Aanschaf HP Designjet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 341633

Topicstarter
Ik ben sinds kort gestart met een eigen bouwkundig tekenbureau. Hiervoor wil ik graag een plotter aanschaffen.

De plotter moet op A0 formaat bouwkundige tekeningen kunnen printen.
Het gaat nu om enkele afdrukken per dag. In de komende twee jaar gaan dit maximaal 25 afdrukken per dag worden.

Ik zat zelf te denken aan de volgende HP Designjet:

http://www.plotterwinkel.nl/hp-designjet-510-42-p-1346.html

Denken jullie dat dit een goede keus is of hebben jullie zelf nog suggesties?
Ik heb al veel gezocht op google, etc. maar het is moeilijk een keuze te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Duinkonijn

Huh?

Wat ik er uit lees, is het een A1 printer

http://h10010.www1.hp.com...8078-3328078-3737526.html

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dan lees je niet goed. Deze plotter is er zowel als A1 en A0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01:55
Anoniem: 341633 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 23:13:
[...]

Dan lees je niet goed. Deze plotter is er zowel als A1 en A0.
Dan wil ik jou toch adviseren beter te lezen... de Designjet 510 serie bestaat uit meerdere modellen. Er wordt dus niet over één printer gesproken, maar over de specificaties mogelijk binnen de 510 serie ;) Zit ook een verschil van ongeveer €1000,- tussen het 'kleinste' en het 'grootste' model.

Overigens zou ik als ik jou was de mogelijkheden om je prints via een printservice te doen eens te bekijken, je geeft aan niet al te veel printjes te gaan doen en dan is een printerservice vaak voordeliger. Je hebt dan sowieso niet de aanschaf kosten van de printer, plus de verbruikskosten van toner/inkt en papier.

Of kijk eens naar de mogelijkheid om een apparaat te leasen met een onderhoud/servicecontract. Dan zal je per jaar ongeveer hetzelfde gaan betalen dan wanneer je zelf de aanschaf etc zal doen, maar het grote voordeel is dat je altijd direct geholpen wordt bij uitval van de machine. Koop je gewoon een machine dan ben je compleet overgeleverd aan een klantenservice en kan het weken duren voordat je printer weer werkt, of ze proberen je alsnog een servicecontract aan te smeren... hoe dan ook gaat het je een hoop geld kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MicGlou schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 06:43:
[...]

Dan wil ik jou toch adviseren beter te lezen... de Designjet 510 serie bestaat uit meerdere modellen. Er wordt dus niet over één printer gesproken, maar over de specificaties mogelijk binnen de 510 serie ;) Zit ook een verschil van ongeveer €1000,- tussen het 'kleinste' en het 'grootste' model.

Overigens zou ik als ik jou was de mogelijkheden om je prints via een printservice te doen eens te bekijken, je geeft aan niet al te veel printjes te gaan doen en dan is een printerservice vaak voordeliger. Je hebt dan sowieso niet de aanschaf kosten van de printer, plus de verbruikskosten van toner/inkt en papier.

Of kijk eens naar de mogelijkheid om een apparaat te leasen met een onderhoud/servicecontract. Dan zal je per jaar ongeveer hetzelfde gaan betalen dan wanneer je zelf de aanschaf etc zal doen, maar het grote voordeel is dat je altijd direct geholpen wordt bij uitval van de machine. Koop je gewoon een machine dan ben je compleet overgeleverd aan een klantenservice en kan het weken duren voordat je printer weer werkt, of ze proberen je alsnog een servicecontract aan te smeren... hoe dan ook gaat het je een hoop geld kosten.
Via een printservice wil ik niet. Ik wil de afdruk meteen hebben. Leasen is ook geen optie. Dit is altijd duurder vooral als je het apparaat langer dan 3 jaar wil gebruiken.

M.b.t. het onderhoud heb ik contact gehad met plotterwinkel.nl. ze gaven aan dat het onderhoud met het aantal afdrukken dat ik doe heel erg meevalt. Tevens gaven ze aan dat als ik de plotter bij hun bestel ze ook eventuele storingen oplossen binnen 2 werkdagen zonder duur service contract.

Mijn vraag is dan ook meer of dit type geschikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Duinkonijn

Huh?

waarom zou het niet geschikt zijn,

je moet niet alleen naar de printer kijken.

-Kan je programmatuur er mee over weg
-welke drivers vereist de printer.
-welke drivers vereist het programma.
-over welke interface communiceer je
-wat voor papier wil je gebruiken , structuur, gewicht
- zit er voldoende geheugen in je pc / printer om je opdrachten uit te voeren.

mbt leasen.. kijk ook in hoeverre het apparaat gemaakt is voor deze handelingen.
over hoeveel afdrukken heeft hij een servicebeurt nodig

[ Voor 27% gewijzigd door Duinkonijn op 02-02-2010 12:32 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01:55
Anoniem: 341633 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 11:43:
[...]M.b.t. het onderhoud heb ik contact gehad met plotterwinkel.nl. ze gaven aan dat het onderhoud met het aantal afdrukken dat ik doe heel erg meevalt. Tevens gaven ze aan dat als ik de plotter bij hun bestel ze ook eventuele storingen oplossen binnen 2 werkdagen zonder duur service contract.
Tja, dat had ik ook gezegd als plotterwinkel.nl... maar storingen kan je niet voorspellen, het ene apparaat gaat nu eenmaal vaker kapot dan het andere. Je moet bedenken dat ze jou wat willen verkopen, dan lijkt het meestal wat mooier dan het in werkelijkheid is.

Maar okay, dan komen ze binnen 2 werkdagen service verlenen... heb je ook gevraagd hoeveel je dat gaat kosten? Gratis zullen ze die service niet verlenen toch? 1 of 2 keer een storing in een jaar en je bent echt niet gelukkig meer. Dat gaat je serieus honderden euro's per storing kosten... Jouw conclusie dat leasen altijd duurder is, is enorm kort door de bocht. Je moet op de lange termijn denken... jij gaat echt van een veel te positief plaatje uit. Ga het maar eens serieus berekenen wat storingen e.d. je gaan kosten, het bij voorbaat al afschrijven van andere mogelijkheden is dom ondernemen... (xcuse me, but it's the truth)

Ik werk namelijk zelf in een klein bedrijf waar ik o.a. de repro draai... ik weet dus wel een beetje waar ik het over heb. Servicecontracten lijken duur, maar je koopt daarmee ook een hoop zekerheid. Voorheen hadden we ook een Designjet van HP, dat was ook ons eigendom. Het eerste anderhalf jaar probleemloos gedraaid maar daarna begon de ellende, storing 1: kop wou niet meer goed uitlijnen... monteur komt langs: rekening €850,-. 2 maanden later een transportwielletje kapot, weer een monteur: €650,-... zo nog een paar dingetjes,maar geen enkele rekening onder de €400,- Om een lang verhaal kort te houden, binnen een half jaar waren de kosten gelijk aan de kosten van een leasecontract op hetzelfde apparaat!

Tis misschien toch wat stof om over na te denken imao...
Pagina: 1