Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kan XP niet goed installeren, harde schrijf probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

Ik heb een nieuwe pc door mijn broer in elkaar laten zetten. Na de installatie van windows xp incl. service pack 3 die het overigens op verschillende andere pc's altijd zonder problemen heeft gedaan, (registratie is niet vereist) kreeg ik bij het opstarten van xp een foutmelding waardoor gebruik pc niet mogelijk was. Bij het formateren van de computer via de xp-cd liep de pc na een bepaalde tijd vast. Nu bij het opstarten van de pc krijg ik niet meer de eerdere foutmelding maar wel de volgende melding (zie foto 2). De melding op de eerste foto kreeg ik altijd al.

Helaas heb ik de eerdere foutmelding (code:...) niet opgeschreven. Wel zou ik willen weten wat ik zou kunnen doen en waar het wellicht door kan komen. Is een andere formatatie misschien zinvol? is er een kabel niet goed aangesloten (harde schrijf)?

Bvd

Afbeeldingslocatie: http://i10.photobucket.com/albums/a102/ApoJapo/2-5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i10.photobucket.com/albums/a102/ApoJapo/1-9.jpg

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:52
Die laatste regel zegt al genoeg, zo snel mogelijk belangrijke data van je schijf halen en deze daarna testen met estool van Samsung (te vinden op hun site).

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:42
Staat je sata in het bios ingesteld op AHCI, of op IDE (-compatible)?

Verwijderd

Hard Disk: SMART status BAD, Backup and replace...

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:19

Umbrah

The Incredible MapMan

Dit lijkt me te duidelijk eigenlijk om nog uitleg nodig te hebben.

Overigens: waarom XP op zo'n systeem? Sowieso: waarom een 32-bit OS met dat geheugen?

Anyhoo: je TS mag wat werk gebruiken, zoals specs, en wat je zelf al op had gezocht.

Smart Status BAD is iets wat de eerste bing/google hit je kan vertellen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 16:12:
Hard Disk: SMART status BAD, Backup and replace...
Ga even kijken....brb

• martijnberk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:26
laten we beginnen met die schijf RMA te sturen, daarna Windows 7 X64 meenemen (oem versie) dan ben je al een heel eind...

Verwijderd

Topicstarter
sewer schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 16:12:
Staat je sata in het bios ingesteld op AHCI, of op IDE (-compatible)?
Ik heb even gekeken maar kan alleen het volgende vinden in mijn bios setup waar 1 van jouw 2 termen in voor komen.

ONCHIP SATA TYPE:
SATA
RAID
AHCI

Hij staat nu op Sata ingesteld

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:27
Klinkt meer als een schijf die dood aant gaan is :), en je windows daarom niet goed terecht komt tijdens de instal..

Sluit maar is een andere HDD aan en dan weet ik bijna zeker het beter loopt.

Verwijderd

Topicstarter
Mektheb schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 16:36:
Klinkt meer als een schijf die dood aant gaan is :), en je windows daarom niet goed terecht komt tijdens de instal..

Sluit maar is een andere HDD aan en dan weet ik bijna zeker het beter loopt.
Oke bedankt. Die andere HDD, waar bestanden opstaan, eerst formateren in huidige pc of HDD plaatsen in nieuwe pc, pc opstarten vanaf xp cd en dan formateren?

• Dickster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-11 22:18
Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 16:44:
[...]

Oke bedankt. Die andere HDD, waar bestanden opstaan, eerst formateren in huidige pc of HDD plaatsen in nieuwe pc, pc opstarten vanaf xp cd en dan formateren?
Maakt niet uit. Als bestanden er af mogen zou ik hem in nieuwe pc hangen en dan tijdens installatie formateren.
Pagina: 1