Verwijderd

Topicstarter
Ben op dit moment ontzettend aan het twijfelen tussen de Philips 32PFL9604H en de Sharp Aquos LC-32LE705E.

Ze zitten in dezelfde prijsklasse, de Philips heeft WiFi en NetTV, maar aan de andere kant denk ik: gebruik ik dat wel überhaupt?
De Sharp heeft dat niet, maar wel weer een LED backlight, maar de Philips heeft weer beter geluid dan de Sharp.
Heb positieve dingen gelezen over de Sharp, en over de Philips wel wat meer negatieve dingen (opstarttijd, slechte SD weergave etc.)
De Philips heeft een alu behuizing en de Sharp zo'n cheap ass plastic (volgens mij?)

Kan iemand mij raad geven :X

P.S.: wil een van de twee denk ik zo eind februari aanschaffen (heel misschien komen die nieuwere Samsungs of andere nieuwe modellen dan uit de komende maand?)

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

Verwijderd

Hoe moeten wij nou weten of jij NetTV en/of WiFi gaat gebruiken.

Persoonlijk zou ik eerder gaan voor LED verlichting.

Misschien handig eens te kijken (en te spelen) naar beide TV's (of een vergelijkbaar model) bij de MediaMarkt oid.

Let ook op zaken zoals stroomverbruik, zo is Sharp wel heel goed bezig met een verbruik van <100Watt en overige milieuvriendelijke maatregelen.

En betreft geluid, mss ben je over een tijdje van plan een BlueRay speler erbij te kopen met een surround setje.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2010 16:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bij mijn locale mediamarkt hebben ze de 9604 van philips niet. De Sharp wel, maar daar staan amper uitgebreide reviews van op het internet.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:50

mr.paaJ

generatie cmd+z

vind de Sharp een mooiere TV qua beeld, maar de Philips heeft wel wat plus punten als ambilight, geluid en NetTV/WiFi.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
Ikzelf zou voor de 9604 gaan. Ik vind deze een veel natuurgetrouwer beeld geven dan de sharp. En dan vooral mbt. de kleurweergave. Geen overdreven kleuren zoals de samsung en sharp

Ik heb zelf de 9664 en heb ook gekeken naar de samsung 7000 sharp 705 en de sony z 5500. In een winkel lijkt het al snel dat de tegenhangers beter beeld geven.Maar thuis wanneer je het toestel goed insteld en geen 50 tl-lampen erboven hebt hangen zie je pas het verschil tussen de modellen. En dan is de intense/demo setting zeker niet aan te raden. Zelfs in de winkel kun je best even de tijd nemen om de tv anders dan deze beeldverneukende setting in te stellen.

http://raptr.com/Doppert/about

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:38

Umbrah

The Incredible MapMan

In de winkel naar TV's kijken is natuurlijk een van de grootste fouten die je kunt maken, ik kan me maar een paar scenario's bedenken waar een TV zijn voor- of nadelen erg naar boven kunnen komen in een winkel, die winkel opvallen. Dat is een en al kleurinstelling van 'koop mij', en filters van 'blur en frame insertie'.

LED is niet de holy grail, vaak wel wat zuiniger, maar het kan voor onnatuurlijke kleuren zorgen, weinig fabrikanten die dure 'witte' of echte rgb leds gebruiken, regelmatig zie je UV/fosfor LED's die 'wit-achtig' zijn, maar wel goedkoper (en gelijk ook minder zuinig). CCFL is niet in principe iets mis mee, en niet eens zo veel inefficiënter dan fosfor LED's.
Pagina: 1