Quadro vs consumenten kaart voor beeldbewerking

Pagina: 1
Acties:

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Hallo :-)

Ik ga binnenkort eens een systeem weer maken, en ik wil me eigenlijk voornamelijk bezig gaan houden met beeld/3d en audio bewerking.

Aangezien ik eigenlijk alle spelen op ps3/wii etc doe, vind ik het niet meer zo boeiend om een heftige 3d kaart in de computer te stoppen.

Ik wil eigenlijk wat meer profi gaan werken op het gebied van grafisch ontwerp, webdesign enzo, en daarvoor wil ik toch wat beter spul eens halen.

Wat ik eigenlijk niet meer echt kan vinden, althans, een niet te oude, vergelijking met quadro's en 'normale' kaarten.

Mijn vraag is eigenlijk vrij simpel; Is en quadro nou nog steeds beter qua beeld tov een (noem even) geforce gtx of 9 kaart? En binnen welke prijs/kwaliteit verhouding, aangezien quadro's nog steeds duur blijven.

Of vinden jullie dat het misschien niet waard is?

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-05 19:08
corect me if im wrong,

Quadro kaarten zijn in principe het zelfde als de "normale " kaarten
alleen de drivers zijn anders, en hier en daar een kleine wijziging in het pcb
vooral de drivers maken het verschil , die zijn geoptimaliseerd voor beeldbewerking
CAD / 3dmax ect ect

* volgens mij zijn bepaalde normale retail kaarten ook te flashen / modden naar Quadro
ik zeg google het eens

[ Voor 16% gewijzigd door osmosis op 30-01-2010 14:02 ]

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

Volgens mij komt er bij de nieuwe generatie ook ECC geheugen bij de Quadro's. Als ik een kaart zou moeten nemen voor 3d bewerkingen zou ik zeker voor een Quadro gaan kijken.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Ik had dat wel eens gelezen ja, maar dat is heel lang geleden.. dan zou het wellicht een toffe optie zijn. Tis niet dat ik enorm veel 3dmax doe, maar voornamelijk eigenlijk de kwaliteit / echtheid van kleur is belangrijk (natuurlijk moet ik wel calibreren denk ik)

ik ga het eens opzoeken!

[ Voor 5% gewijzigd door gitaarwerk op 30-01-2010 14:08 ]

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Quadro's hebben synchronisatie in hardware, en veelal ook aansluitingen om 3d hardware aan te sluiten.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kleurechtheid is bij digitale overdracht (DVI/HDMI/Displayport) puur een zaak van de monitor. Je zult daarbij zeker moeten calibreren, en misschien zelfs wat in de VGA drivers compenseren, maar er is geen verschil tussen een goedkope consumentenkaart van EUR 25 en een "profi" kaart van EUR 250 op dat vlak. Bij analoge overdracht (VGA) is het een ander verhaal, maar ik veronderstel dat dat niet (meer) aan de orde is.

Gooi dus geen geld over de balk voor een onnodig dure kaart, steek dat geld liever in een echt goede scherm met IPS-paneel en ondersteunde calibratiemogelijkheden. Dat gaat je overigens rustig het dubbele of meer kosten dan een goedkope TN-paneel, maar dat verschil merk je wel direct en duidelijk.

Edit:
Als je het echt professioneel wilt doen is het zelfs aan te raden om er een goedkope shit-TN naast te hebben staan om te zien wat de gemiddelde gebruiker zal zien. Je hebt niets aan subtiliteiten die op een echt mooie, goed gecalibreerde scherm er goed uitzien, maar simpelweg niet opvallen of - erger - zodanig verkleuren dat het onwerkbaar wordt op een slechte scherm.

[ Voor 20% gewijzigd door dion_b op 30-01-2010 14:22 ]

Oslik blyat! Oslik!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-05 19:08
om je op weg te helpen KLIK
Modbreak:LMGTFY en andere verkapte "UTFS" links worden hier nadrukkelijk niet op prijs gesteld :(

Als je wilt aangeven dat het nuttig kan zijn om op bepaalde zoekterm(en) te kijken, geef dat gewoon normaal aan ipv zo :o

[ Voor 53% gewijzigd door dion_b op 30-01-2010 14:20 ]

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
dion_b schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 14:13:
Kleurechtheid is bij digitale overdracht (DVI/HDMI/Displayport) puur een zaak van de monitor. Je zult daarbij zeker moeten calibreren, en misschien zelfs wat in de VGA drivers compenseren, maar er is geen verschil tussen een goedkope consumentenkaart van EUR 25 en een "profi" kaart van EUR 250 op dat vlak. Bij analoge overdracht (VGA) is het een ander verhaal, maar ik veronderstel dat dat niet (meer) aan de orde is.

Gooi dus geen geld over de balk voor een onnodig dure kaart, steek dat geld liever in een echt goede scherm met IPS-paneel en ondersteunde calibratiemogelijkheden. Dat gaat je overigens rustig het dubbele of meer kosten dan een goedkope TN-paneel, maar dat verschil merk je wel direct en duidelijk.

Edit:
Als je het echt professioneel wilt doen is het zelfs aan te raden om er een goedkope shit-TN naast te hebben staan om te zien wat de gemiddelde gebruiker zal zien. Je hebt niets aan subtiliteiten die op een echt mooie, goed gecalibreerde scherm er goed uitzien, maar simpelweg niet opvallen of - erger - zodanig verkleuren dat het onwerkbaar wordt op een slechte scherm.
Daar heb je zeker een punt, stom dat ik daar niet aan gedacht eigenlijk had.
Calibratiemogelijkheden kan je tegenwoordig ook met aparte apparaatjes doen, dat scheelt wel wat geld. Een goed scherm is inderdaad dan wel een idee. Thanks voor de feedback, denk dat ik mijn antwoord nu heb :-)

Pagina: 1