Fan van luidruchtige PSU vervangen door Papst fan

Pagina: 1
Acties:

• bvdbijl
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-01 13:03
Hallo,
Ik heb sinds een half jaar de volgende computer kast: http://www.hkc-europe.com/showPro.asp?ArticleID=373 maar de fan van de PSU die daarin zit maakt ontzettend veel lawaai en ik ga hem vervangen.
Nu heb ik hem alvast een keer opengeschroeft, en ik heb gezien dat er een "Yate Loon 8025M" fan in zit. Die wil ik graag vervangen door een Papst fan, maar ik heb zonder te kijken of dat wel kan een "Papst 8412N/2GLE" gekocht, en ik weet niet zeker of die wel genoeg lucht door laat stromen.

De fan van Yate Loon staat ergens tussen deze: http://www.yateloon.com/s...d=31277&rid=8511&id=38833 maar ik weet niet precies welke omdat ze hun naam stijl verandert hebben.
Nu zie ik dat al die fans die op die pagina staan, allemaal meer dan 27 CFM geven, maar die Papst fan maar 19,4 kan doen.

Nu vraag ik me af of dit wel genoeg is voor mijn PSU? Het gaat wel lukken met het monteren, alleen weet ik niet zeker of mijn voeding wel koel genoeg blijft.
Graag advies! :)

Verwijderd

Ik heb in 2002 de fan in m'n Antec 350W op 7V laten draaien. Tot over 6 maanden geleden was dit m'n gaming pc, nu is deze voeding gerycleerd in m'n server die 24/7 draait. Twee verschillende situaties waarbij ik nooit problemen mee heb gehad.

Deze voeding gaat nu al 7 jaren mee en heb nog nooit overhittingproblemen gehad. Moest jouw voeding hitteproblemen hebben, zal ze zichzelf uitschakelen ter voorkoming van eventuele schade.

Ga ervoor, stilte is zalig!!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:20
(jarig!)
Ook ik heb een Antec smartpower 350W voeding gemod met een andere fan. Die andere fan had bij het hoogste toerental duidelijk minder luchtdoorstroom, echter nooit warmte problemen gehad in dekast oid. Voeding heeft 5 jaar zo gedraait.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:06
De voeding van ts zat standaard in z'n HKC kast, die ws verkocht werd voor drie tientjes oid, dus de kwaliteit is wel een iets andere orde dan een Antec voeding. Om dan ook te roepen:
Moest jouw voeding hitteproblemen hebben, zal ze zichzelf uitschakelen ter voorkoming van eventuele schade.
is een beetje voorbarig ;). Persoonlijk had ik een betere voeding gekocht, deze zijn meestal een stuk stiller en efficienter (en veilig voor je overige hardware), bv zoiets.

• bvdbijl
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-01 13:03
Hmm, daar moet ik misschien toch wel eens naar kijken.
Maar ik kon nog mijn order aanpassen en nu heb ik een fan gekocht die evenveel CFM geeft, dus dat komt goed!