Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[w7]ziet geen andere pc's, behalve andere w7

Pagina: 1
Acties:

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:23
Ik heb sinds kort W7 Ultimate op mijn laptop. Op mijn aspire one staat w7 professional. Deze vinden elkaar prima in het netwerk. Ik zie dan beide pc's en kan de share benaderen. Echter, ik heb ook nog een xp-pc staan, welke ik wel kan benaderen via explorer \\naam\, maar niet via netwerkcentrum. Ook mijn mybook world kan ik niet benaderen, aangezien hij steeds vraagt om referenties? Erg lastig dus.

Wat kan hier aan de hand zijn, en hoe zou ik het op kunnen lossen? Er wordt overigens onder netwerk bij deze computer geen werkgroep-naam weergegeven. De pc's zitten wel in hetzelfde netwerk.

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:23
kick... Iemand die het weet? Ook het toevoegen van 2 registry-regels heeft geen nut gehad.

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-11 18:11

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Paultje3181 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 13:43:
kick... Iemand die het weet? Ook het toevoegen van 2 registry-regels heeft geen nut gehad.
Geen idee, hier geen problemen gezien net W7 Ult (pc bestond uit:Asus Striker Extreme, E6600 @3.4 GHz, 8192 MB, WD Raptor 74GB RAID-0, 2 x 1TB S-ATA data disk, Asus 8800GTS, Onboard NIC and sound, SyncMaster 22" Wide, DVD fikkertje), zag de XP machine, andere W7 bak en de linux (SMB) server.

[ Voor 21% gewijzigd door Pantagruel op 01-02-2010 13:48 ]

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Bij mij werkt het ook normaal met win7 pro icm xp home en pro.
hoe is alles aangesloten? via utp of draadloos? En is het echt een probleem dat je de XP machine niet ziet in het netwerkcentrum? ik doe thuis alles via \\naam\ ;)

Desktop | Server | Laptop

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Paultje3181 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 13:43:
Wat voor registry regels?

Ik kan van alles in de registry doen, maar dat hoeft helemaal niks met filesharing te maken hebben :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11 20:59

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Hangen alle machines in dezelfde workgroup? Mijn ervaring is dat dat nog wel eens invloed heeft op het wel of niet zien van verschillende machines in het netwerk.

HENG HENG

• Okki5
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:09
Komt bekent voor, ik heb dat probleem ook gehad... In mijn geval had het te maken met iets wat fout gegaan is tijdens de installatie waardoor een bepaalde service niet gestart kon worden.

Ik kon ook alleen Windows 7 pc's vinden via netwerkcentrum. Mijn ubuntu mediacenter en pc's met xp kon ik alleen via hun ip bereiken.
Het ging in mijn geval om de service "TCP/IP Netbios Helper" die ik met geen mogelijkheid gestart kon krijgen...

Misschien dat jij hetzelfde probleem hebt met die service, kijk eens bij services.msc of bovengenoemde service gestart is?
Pagina: 1