Toon posts:

Asus AH3450 UVD chip werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

Ik zit met een vervelend probleem.
Gister heb ik mijn Asus AH3450 binnengekregen voor mijn home theater PC.
Op mijn pc staan een aantal blu-ray files (1080 en 720p), het afspelen van de 720p gaat echter nog maar net en het 1080p hoef ik niet aan te beginnen.

De performance is in verhouden tot de oude geforce fx5900 niet vooruit gegaan, wat eigenlijk wel de bedoeling was. Specs:

Amd 64 3000+ ( @ 240x9.0)
1Gb werkgeheugen
MSI NeoPlatinum 939 mobo
Asus AH3450 graka ( @ 675/525)

Het is niet echt spannend ;) maar met de UVD chip op de AH3450 zou ik toch zeker wel HD moeten kunnen afspelen. Ik heb VLC, MKPlayer en WMP geprobeerd. Ook heb ik al Windows XP SP3 en Windows Vista SP1 geprobeerd (beide 32-bits). Verder heb ik de HDpack 2.3 nog geinstald maar dit heeft ook niks geholpen.
Uiteraard van alles de laatste drivers geinstalleerd maar ik krijg de chip echt niet aan de praat ;( .

Iemand enig idee ??
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Tja, welke graka drivers? welke codecs heb je ingesteld zodat UVD ook echt gebruikt wordt?

[ Voor 53% gewijzigd door ari3 op 30-01-2010 13:00 ]

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De drivers van asus die ik op de cd heb meegekregen. Als ik de allerlaatste van de asus site pak maakt het nog niks uit. Dus de op een na laatste zou toch ook al moeten werken, zeker als die op de cd wordt meegeleverd. Verder heb ik op google gelezen dat de PowerDVD 9 Codec moet werken met de chip, maar ik heb ze allemaal uit het lijstje van codecs gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-10 10:50
UVD werkt alleen bij programmas die het ondersteunen windvd van corel als voorbeeld ondersteund het. Anders moet je maar eens Windows Media Player Classic Home Theather eens maar uit proberen. Google maar en je vind vast wel wat.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Ik sluit mij aan bij An1mA, de software moet wel UDV ondersteunen en volgens mij doen alle spelers die jij opnoemt dat niet... iig niet zonder de juiste aansturing. Ik denk dat de oplossing voor jou in een goed codecpack icm met een samenwerkende speler.

Kijk eens naar het Combined Community Codec Pack... http://www.cccp-project.net/ Je hoeft mediaplayerclassic niet persè te gebruiken, alhoewel aangeraden vanwege de instelbaarheid. Maar zodra de codecs geinstalleerd zijn zal ook WMP daar gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@An1mA Ook deze gedownload en geprobeerd, zelfde resultaat
@MicGlou Ook deze gedownload en geprobeerd maar ook dit levert geen verbetering op.

Ik was mij aan het bedenken of ik niet miscshien gewoon de driver van ati moest installeren in plaats van die van asus, dus dat ga ik nu even proberen.

EDIT: En ook het vervangen van de driver blijkt weer niks te helpen .. |:(

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2010 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-10 13:26

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Media player classic home cinema zou moeten werken. Gebruik je soms filters? Die kunnen er dacht ik voor zorgen dat het niet werkt. Om het dxva compliant te houden moet het video signaal niet worden aangepast herinner ik mij.

Ik heb hier dezelfde kaart die in combiniatie met mpchc en haali media splitter gewoon 1080p films kan afspelen, dit ook op een 3000+.
De cpu load ligt tussen de 10-25% dacht ik.

[ Voor 13% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 30-01-2010 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-10 23:59

Wiethoofd

Broadcast TOM

Een simpele test zou zijn, opstarten van een XBMC Live CD'tje en kijken of je daar wel volledige hardware acceleratie hebt 8)

Je zou eens kunnen beginnen met het deïnstalleren van alle codec packs, puur ffdshow (en AC3Filter) en kijken hoe ver je dan komt.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Sp3ci3s8472 draai je xp of vista? ik draai op dit moment vista, maar heb toch liever weer xp aangezien dat toch wat lekkerder draaide op die pc.

Verder ga ik vanmiddag proberen om hem met die haali te draaien.

Edit: Toevallig gaf een vriend van mij de volgende link http://www.hardware.info/...or_je_H264_MKVbestanden/2
Dit betreft een workshop over het instellen van je player.
Met hier en daar aan de vinkjes zitten lijkt hij nu hd af te kunnen spelen, nu alleen dolby surround nog instellen ;) thnx alvast voor alle hulp .. nu kan de phun beginnen >:)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2010 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Ik draai op mijn media-pc nog gewoon xp.

Nog een tip, zorg dat de bestanden die jij probeerd af te spelen wel dxva compliant zijn! Dit is net zo belangrijk als het hebben van een goed ingestelde player.

[ Voor 0% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 31-01-2010 15:21 . Reden: tikfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
DXVA/UVD x264 acceleratie icbm met een ATI 3450 werkt alleen onder vista/7. Het zou trouwens ook heel goed kunnen dat de bestanden die je afspeelt een profiel gebruiken dat niet ondersteund word door de 1e generatie UVD van je videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

gravitone schreef op zondag 31 januari 2010 @ 14:37:
DXVA/UVD x264 acceleratie icbm met een ATI 3450 werkt alleen onder vista/7. Het zou trouwens ook heel goed kunnen dat de bestanden die je afspeelt een profiel gebruiken dat niet ondersteund word door de 1e generatie UVD van je videokaart.
Het werkt wel onder xp, normaal was mijn 3000+ niet in staat 1080p af te spelen. Met de hd3450 er in kan hij dit wel zoals ik al heb aangegeven.
De processor loopt op stock snelheden, pas op 2400mhz kan hij een normale 1080p film redelijk afspelen.
Pagina: 1