Videocooling, thermal pleisters vervangen voor koelpasta?

Pagina: 1
Acties:

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:38
Ik heb net een 8800GT gekregen die ik onder handen wil nemen, koeler eraf gehaald, alleen zit ik met die thermal pleisters ( zo heten ze toch ), die zijn niet meer te hergebruiken, en heb geen optie om nieuwe te halen op dit moment...
Kan ik ook gewoon koelpasta gebruiken?

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:45
Klein beetje googlen en je had dit gevonden:
http://www.hardware.info/forum/showthread.php?t=39604

Daar word dus aangeraden om die pleisters te vervangen door koelpasta, dus het lijkt me duidelijk dat het mag

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:38
Dankje, dan kan ik hem nu in een alcohol bad stoppen.

/close

• Xanland
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01:50
diabolofan schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 12:48:
Klein beetje googlen en je had dit gevonden:
http://www.hardware.info/forum/showthread.php?t=39604

Daar word dus aangeraden om die pleisters te vervangen door koelpasta, dus het lijkt me duidelijk dat het mag
Je weet dat die link over CPUs gaat e.d.? Maar dat geld dus ook voor GPUs/GFX zooi...?

Tevens ook een extra vraagje hierover: Heb nu een 8800GT van EVGA (deze dus), maar wil die cooler vervangen door een andere.
Alleen is het nu dat de thermal pleisters van de chips op een verhoginkje zitten op de standaard cooler. Kan ik nu gewoon een andere cooler (AC Accelero voor de 8800Ultra/GTX/GTS, die zou moeten passen alleen op verhoginkjes misschien na) eropzetten en op die plekken koelpasta doen - of kan dat dan weer niet?

Want hier ben ik zeer benieuwd naar!
Alvast bedankt. ;)

RobIII: Ik probeer als ik wil stoppen met mijn auto ook altijd de sigarettenaansteker, de airco, 3 radioknoppen en de binnenverlichting en dan de rem :P

• Stofnest
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Meestal worden die thermal pleisters gebruikt als er wat meer ruimte tussen chip en koelblok opgevult moet worden (koelblok zit niet strak tegen de chips aan). Opvullen met pasta zal wellicht moeilijk gaan aangezien dit er gewoon tussenuit zal lopen.

Als je een AC accelero wil monteren zou ik die koelblokjes die je erbij krijgt eerder op de voltage regelaars etc plakken (met gum eerst goed schoonmaken) dan op de geheugenchips. Vooral als je op de accelero een fan zet heb je misschien geen andere geheugenkoeling nodig.

• Xanland
Maar als ik dus die koelpasta erop doe en die wordt netjes 'platgedrukt' dan zal het moeten werken - of dat dan weer net niet!?

Ik neem uiteraard aan dat er consequentie's zijn dat als ik dat niet doe het fout gaat, maar wat kan er dan allemaal fout gaan en dergelijk? Daar ben ik namelijk aardig benieuwd naar om eerlijk te zijn.

RobIII: Ik probeer als ik wil stoppen met mijn auto ook altijd de sigarettenaansteker, de airco, 3 radioknoppen en de binnenverlichting en dan de rem :P

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07-2025
bij m'n gtx260 zijn m'n temps wel gedaald sinds er AC5 tussen zit.

specs

• Xanland
Xanland schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 22:49:
Maar als ik dus die koelpasta erop doe en die wordt netjes 'platgedrukt' dan zal het moeten werken - of dat dan weer net niet!?

Ik neem uiteraard aan dat er consequentie's zijn dat als ik dat niet doe het fout gaat, maar wat kan er dan allemaal fout gaan en dergelijk? Daar ben ik namelijk aardig benieuwd naar om eerlijk te zijn.
Iemand die dat toevallig weet? Want wil wel graag (als het kan) de fan erop monteren! :)

Moet ik btw die, dacht 8, chipjes om de GPU heen - koelen of...?

[ Voor 5% gewijzigd door Xanland op 04-02-2010 17:43 ]

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-01 23:25
Xanland schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 22:49:

flip je krijgt er koelblokjes bij met waarschijnlijk soort tape erop... dat tape is troep en blijft meestal niet echt goed zitten, gewoon beetje pasta erop en heen en weer drukken op de dingen die je moet koelen

ja, daag.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
(AC Accelero voor de 8800Ultra/GTX/GTS, die zou moeten passen alleen op verhoginkjes misschien na)
Dat gaat dus niet passen. De layout van die kaarten zijn totaal anders. De 8800GT is een G92 chip, en heeft een andere core maat, en ook de geheugenchips layout is anders. De 8800GTX/Ultra is een G80 chip.

De layout van de 8800GT is wel gelijk aan die van de 8800GTS 512MB, niet de 320 of 640MB.
Pagina: 1