Reactie op WOL pakketje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somers1234
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:35
Hallo,

Voor mijn WOL applicatie wil ik een reactie terug sturen op een WOL pakketje.Ik heb het volgende in gedachte:

- Een computer op een andere locatie (bijvoorbeeld op school, niet in het zelfde netwerk dus) stuurt een pakketje naar de computer die op moet starten.

- Als de computer al aan staat dan moet deze computer op een bepaalde poort luisteren. Zodra er een WOL pakketje binnenkomt moet de computer een pakketje naar de degene die het pakketje verzonden heeft terug sturen. Het programma dat het pakketje verzonden heeft weet dan dat de computer al aan staat en start remote desktop.

- Als de zender geen pakketje terug krijgt dan weet hij dat de computer uit staat of dat er iets anders mis is. De computer wacht dan een bepaalde tijd (zodat de computer op kan starten) en start daarna remote desktop op.

Het verzenden van de pakketjes is geen probleem. De computer start mooi op. Zowel via lan als via het internet. Ook heb ik al een programma geschreven dat op een bepaalde poort luistert en daar kan ik de pakketjes al binnen zien komen.

Het probleem dat ik nu heb is "Hoe ga ik een pakketje terug sturen?". Hiervoor moet ik volgensmij een poort open zetten. Bij kennissen en vrienden is dit geen probleem maar op school gaat dat niet lukken.

Wat kan ik nu doen om toch een confirmation terug te krijgen dat de computer al aan staat?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Niet om te zeuren, maar je hebt inmiddels reeds 5(!) topics hierover geopend. Zou het geen idee zijn om je eens te verdiepen in netwerken, netwerk-programming en dat soort zaken? "Hoe ga ik een pakketje terug sturen?" is echt basic; of je daar poorten voor moet open zetten (of er op moet gaan luisteren, connecties accepteren etc.) kun je prima zelf uitvogelen door een tutorial of 2 winsock etc. door te nemen. Je geeft zelf al aan dat je de pakketjes ziet binnenkomen. Je maakt me niet wijs dat in diezelfde tutorial waar je dat stuk code in hebt gevonden niet ook een stukje staat over het reageren op pakketjes (en als dat toch zo is zou ik graag die tutorial eens zien).

Lees ook Woy in "Wake-on-Lan in VB of C#" nog eens door.

[ Voor 34% gewijzigd door RobIII op 30-01-2010 12:53 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij kun je vanuit de software niet lezen dat je een WOL packetje hebt gekregen. Een WOL packet heeft als adres een MAC en niet een ip, dit magic packet wordt door de lan-kaart herkend en wordt volgens mij niet doorgestuurd naar het OS, maar dat zou je even moeten checken.

Ook kan je zover ik weet geen WOL packetjes sturen verder dan het lokale netwerk. (Weer ivm de MAC adressing ipv de ip adressing). Maar ook dit kun je beter nog even nakijken :).

Waa is het ochtend:
Het verzenden van de pakketjes is geen probleem. De computer start mooi op. Zowel via lan als via het internet. Ook heb ik al een programma geschreven dat op een bepaalde poort luistert en daar kan ik de pakketjes al binnen zien komen.
Sorry ik was niet wakker denk ik :).

[ Voor 24% gewijzigd door roy-t op 30-01-2010 16:58 ]

~ Mijn prog blog!