Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lezen 2e Harde Schijf leidt tot vastlopen

Pagina: 1
Acties:

• Spiritos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-06-2024
Sinds enige tijd zit ik met het probleem dat explorer en programma´s (WMP, Winamp, Adobe) soms vastlopen/extreem traag reageren wanneer ik content van mijn secundaire schijf lees (video/muziek/PFD/mappen openen). Verder valt me op dat thumbnails niet compleet laden wanneer ik een map open op deze schijf.
Ondertussen kan ik echter wel soepel de content van mijn primaire schijf benaderen en gebruiken.

Deze 'hang-up' duurt een paar minuten en gaat dan weer voorbij.

Ik zie dat tijdens het probleem in 'broncontrole' wel dat mijn schijf op 100% meest actieve tijd staat maar de processen eisen niet extreem veel resources en daarbij is er niet één die er uitspringt of telkens in het oog springt. Daarbij is dit volgens mij een bekend fenomeen bij Vista.

Ik heb de kabels nagelopen, SFC en CHKDSK laten draaien en mijn HD gechecked met een tool van de fabrikant (WD) maar krijg geen meldingen van fouten. Verder heb ik alle mogelijke Virusscanners e.d. laten lopen, heb mijn geindexeerde locaties tot een absoluut minimum beperkt en superfetch uitgezet maar ook niets...

Ik heb Vista Home Premium 32-bits draaien met een primaire HD (WD) van 500 GB en een secundaire HD (WD) van 1500 GB. Ik had Kaserpsky Internet Suite 2010 maar ihkv troubleshooting heb ik nu alleen Windows defender.

Ik weet even niet meer waar ik het moet zoeken. Zat nog te denken dat het misschien iets met de MFT op het swappen te maken kan hebben maar ik ben niet zo thuis in deze materie. Heeft iemand een idee?

Alvast dank!

Win 10 64x/i7-4790K/Asus Z97-PRO/MSI GTX 960 GAMING 2G/Seasonic M12II Evo 620W/Samsung 850 Pro 256GB/Samsung 850 EVO 250GB/Crucial MX100 512GB/Barracuda STBD2000201 2TB(2x)/Barracuda STBD3000200 3TB/Corsair Vengeance LP CML1600/Noctua NH-C12P/Fractal R5