Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Mijn RAM geheugen wordt langzaam opgeslokt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste kenners,

Ik heb Windows VISTA deze week opnieuw op mijn computer geïnstalleerd. Na wat updates, met name na of rond service pack 1 kreeg ik een probleempje.
Als ik mijn computer opstart, en verder idle draai, wordt zo'n 40 a 50% van mijn RAM geheugen gebruikt. Maar langzamerhand gaat het metertje steeds een beetje omhoog zodat ik na een tijdje 97% van mijn RAM gebruik. Zelfs als ik slechts google cchome gebruik of iets anders kleins, en zelfs als ik alle programma's weer uitzet blijft hij dan zoveel RAM gebruiken volgens de metingen.
Mijn CPU gebruik lijkt ook actiever dan dat normaal zou zijn.

Ik heb 2x 1GB RAM, (mijn tweede RAM-kaart is net nieuw).

Weet iemand iets om dit te verhelpen? Bekend probleem? Loopt er iets op de achtergrond in een looping ofzo?

Mijn dank alvast,
licorice

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:34
Windows Vista gaat veelgebruikte programma's en bestanden alvast in het geheugen laden, waardoor het inderdaad vol komt te zitten. Als je dan een programma opstart dat al in het geheugen staat, start dat sneller op.
Als je het geheugen echt nodig hebt, dan worden die veelgebruikte programma's er net zo makkelijk weer uitgegooid. Niks om je zorgen over te maken dus.

• wow7
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-11 19:44
Ja maar geen 97 % echt niet hoor , het is in vista ca 45-50 % max met 2 Gb , ik draai vista met 8gb en ook hier haal ik maar een max van 45-50 % idle na gelang wat ik doe , in echte rust stand zal het verbruik rond de 680-750 MB liggen met 2 gb.

Dus het lijkt meer dat een programma een mem bug heeft , als je in windows taakbeheer kijkt onder tab processen ( geheugen ) kan je precies zien welk programma het veroorzaakt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het gebruik van geheugen heeft niets met je hardware te maken, maar met je besturingssysteem. Een topic hierover hoort dus niet in Harde Waren, maar in Windows Clients (aangezien je Vista draait).

Move PMG -> WC

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2010 12:26 ]