Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

T stuk tussen de groene kabel? kan dat?

Pagina: 1
Acties:

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-11 23:13

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Topicstarter
Ik zit met een vraag die ik op i-net niet zo gauw kan vinden, maar ik ben het volgende van plan.

situatie schets:
Ik heb de kabel aansluiting in de woonkamer dus de groene kabel loopt vanaf de voordeur onder het huis in de kruipruimte naar achter naar een wcd achter de tv. Nou had ik adsl en die aansluiting kwam naast de voordeur binnen in een apparte ruimte (geen meterkast) en heb daar dus al mijn aansluitingen voor het modem/netwerk.

wat wil ik doen:

Nu leek het mij makkelijk om bij de voordeur een T stuk o.i.d tussen de groene kabel te maken en die naar boven in die apparte ruimte uit te laten komen met een F connector er aan die ik zo op met modem kan draaien. Verder de telefoon er in , utp in de router en klaar.

Vraag:
Mag dit/kan dit?, kan je zo die groene kabel doorknippen en een T verbinding maken? en zo ja waar kan ik dat het beste mee doen? De kabel ligt in de kruipruimte bovengronds maar als het kan moet ik wel een soort isoleren denk ik i.v.m vocht.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-11 22:49

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Als het onder je eigen huis is, mag je doen wat je wilt... Maar of het verstandig is (als je niet weet hoe je het moet doen...) :)

Je kunt hiervoor een splitter van bv. Hirschmann gebruiken.

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Volgens mij mag dit niet, omdat die kabel van het kabelbedrijf is. Je mag er pas iets mee doen waar die officieel je huis binnenkomt (bij een wandcontactdoos of 'abonneeovernamepunt'), correct me if I'm wrong ;). Al zou je het natuurlijk wel gewoon kunnen doen met zulke F-connectoren en isolatie eromheen. Echter bij problemen met kabel zal het kabelbedrijf het wellicht op jouw gepruts gooien en kosten in rekening brengen voor het herstellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 30-01-2010 10:59 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De groene kabel die naar het IS/RApunt gaat bedoel je? In theorie zou het wel mogelijk moeten zijn om de verschillende aders af te splitsen, maar je mag helemaal niet aan die kabel zitten, de bekabeling tot aan het IS/RApunt en het IS/RApunt zelf zijn namelijk niet jouw eigendom (en daar kun je gekloot mee krijgen als er ooit problemen mee zijn.

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-11 21:50
adoy schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 10:57:
Als het onder je eigen huis is, mag je doen wat je wilt... Maar of het verstandig is (als je niet weet hoe je het moet doen...) :)

Je kunt hiervoor een splitter van bv. Hirschmann gebruiken.
Volgens mij mag je tot aan je hoofdaansluiting ( in de kamer) niet veranderen, dit om kwaliteits / ondersteuningsredenen.
Ook kun je hier fouten maken als je niet goed weet hoe je met afsluitweerstanden moet omgaan.

• Rol-Co

Rol-Co

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 10:59:
De groene kabel die naar het IS/RApunt gaat bedoel je? In theorie zou het wel mogelijk moeten zijn om de verschillende aders af te splitsen, maar je mag helemaal niet aan die kabel zitten, de bekabeling tot aan het IS/RApunt en het IS/RApunt zelf zijn namelijk niet jouw eigendom (en daar kun je gekloot mee krijgen als er ooit problemen mee zijn.
ja maar hier ligt mijn punt, van de voordeur naar de tv is een meter of 10 , du zou betekenen dat ik van daar dus terug moet naar de voordeur voor het modem ...dat lijkt me niet slim.

of is het misschien slimmer om de hele groene kabel terug te halen naar de voordeur (opgerold laten liggen in de kruipruimte) en dan van daar uit met goede coax naar de tv door de kruipruimte. Het idee van mij komt eigenlijk omdat ik het modem zo kort mogelijk bij het eind van de groene kabel wil hebben of is dit niet nodig.
Vandaar dat ik met de T splitsing kort en snel ben met maar 2 meter kabel naar het modem. (maar 10 meter korter op de groene)

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:17
inderdaad groene kabel is eigendom van upc/ziggo in meeste gevallen.
als ze er achterkomen dat je er mee bezig bent geweest,. krijg je een behoorlijke rekening gepresenteerd

[ Voor 8% gewijzigd door osmosis op 30-01-2010 11:35 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:10
Als je er al zelf aan gaat prutsen, zou ik het zo doen dat het net lijkt alsof het zo hoort... :P

Groene kabel terughalen, in de buurt van je modem naar boven laten komen, inkorten en daar een nieuw AOP monteren dus. Daarachter een splittertje zetten en een nieuwe kabel door de kruipruimte naar een einddoosje in de woonkamer leggen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:52

sjaool

Every life should have 9 cats

Niet aan zitten. Je mag pas aan de aansluiting komen na het AOP.
Ik weet niet of je de kabel terug mag halen en op een rol onder het huis leggen omdat anders de tekening niet meer klopt.
Het lijkt mij handiger om even contact op te nemen met de netwerk-eigenaar en daarmee te overleggen wat wel en niet mag.

"When you grow up your heart dies"

• Rol-Co

Rol-Co

Topicstarter
upc /ziggo iedergeval niet omdat ik in het rekam gebied zit, maar als we toch precies gaan doen heb ik er ook 1.
Toen ik dit huis kocht was er geen tv, de vorige bewoner was zo zuinig dat hij de 6,40 van de rekam voor tv niet wilde betalen (hadden geloof ik ook geen tv .... not sure) dus die heb ik zelf aangevraagt a fl 315,- .
Ook heb ik de makelaar niet gehoord over een groene kabel onder mijn huis die dan niet van mij is. :+

Is die groene kabel ook gewoon te koop ergens? of is dat weer alleen en speciaal voor de kabel bedrijven?
of heeft iemand een naam van die soort coax.

• Rol-Co

Rol-Co

Topicstarter
Xander schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 11:38:
Als je er al zelf aan gaat prutsen, zou ik het zo doen dat het net lijkt alsof het zo hoort... :P

Groene kabel terughalen, in de buurt van je modem naar boven laten komen, inkorten en daar een nieuw AOP monteren dus. Daarachter een splittertje zetten en een nieuwe kabel door de kruipruimte naar een einddoosje in de woonkamer leggen.
Inderdaad, met dit idee loop ik ook al. wel iets meer werk maar dat maakt niet zo uit.

• Heintzer
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:05
Rol-Co schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 11:45:

Is die groene kabel ook gewoon te koop ergens? of is dat weer alleen en speciaal voor de kabel bedrijven?
of heeft iemand een naam van die soort coax.
Dat is Coax 12 (C12) als ik mij niet vergis..

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:02
Terw_Dan schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 10:59:
Er loop toch geen groene kabel naar het ISRA punt? Bij mij althans is dat een blauw/wit/rode kabel. Bij mij is de groene kabel voor kabeltelevisie.

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Ik ben ook een beetje in de war. Een groene coax kabel zal niet echt lekker werken op een ISRA punt. Je hebt het over ADSL, maar de aansluiting zit achter je TV....? Zoals ik het lees had je eerst ADSL en ga je nu met kabelinternet in de weer. In dat geval zijn alle discussies over ISRA punten en de Do's '& Don't's die daarbij horen niet relevant.

Het is overigens om het even. Zowel de telefoonkabel tot aan het ISRA punt alswel de TV-kabel tot het punt waarop deze het in huis zijn hoofdaansluiting heeft zijn niet jouw eigendom. Mocht ej er wat aan willen veranderen dan kan dat problemen opleveren. (Overigens hoeft dat niet, weet ik uit ervaring)

De beste manier om dit op te lossen is om de kabel - zoals reeds gesuggereerd - terug te halen en te plaatsen in de ruimte waar je hem hebben wilt. Ik zou geen T-stukken of andere toestanden in de groene kabel zetten. Dat kan wel degelijk gezeik geven als je ooit technische ondersteuning nodig hebt. Vanzelfsprekend kun je ook even bellen met je kabel-provider. Als die dit voor je doen zijn er ongetwijfeld (flinke) kosten aan verbonden, maar ben je van alle onzekerheid af... Al begrijp ik dat het hier niet voor niets tweakers heet... ;)

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Verwijderd

Rol-Co schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 11:45:
Ook heb ik de makelaar niet gehoord over een groene kabel onder mijn huis die dan niet van mij is. :+
Waar je wellicht even over na moet denken is dat er een verschil is tussen telefoonkabels en kabel kabels. Een telefoonkabeltje daar kan je mee doen wat je wil want die zit point to point op de "centrale". Ik weet echter niet wat er gebeurt als je bijvoorbeeld een (permanente) kortsluiting maakt in geval van de kabel, wellicht dat je omgeving daar ook last van kan gaan hebben. Of zitten die ook point to point?

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Je AOP (abonnee overname punt) zit nu in je woonkamer (WCD).
Als je een nieuwe AOP monteert in de "aparte ruimte" dan sluit je daar de groene kabel op aan.
Die kabel hoef je niet eens te knippen, gewoon wat te veel is oprollen in de kruipruimte.

Dat nieuwe AOP is een kastje met een modem aansluiting en een normale tv/radio aansluiting.
Dus hij is ook een splitter. Via een goede kwaliteit coax maak je de aansluiting naar de woonkamer.
Modem aansluiten op de AOP. Klaar.

Bij je installatiepakket zou een nieuwe AOP bij moeten zitten.
Anders even bellen met de kabelprovider voor een nieuwe.

• Rol-Co

Rol-Co

Topicstarter
cornfed99111 schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 14:29:
Je AOP (abonnee overname punt) zit nu in je woonkamer (WCD).
Als je een nieuwe AOP monteert in de "aparte ruimte" dan sluit je daar de groene kabel op aan.
Die kabel hoef je niet eens te knippen, gewoon wat te veel is oprollen in de kruipruimte.

Dat nieuwe AOP is een kastje met een modem aansluiting en een normale tv/radio aansluiting.
Dus hij is ook een splitter. Via een goede kwaliteit coax maak je de aansluiting naar de woonkamer.
Modem aansluiten op de AOP. Klaar.

Bij je installatiepakket zou een nieuwe AOP bij moeten zitten.
Anders even bellen met de kabelprovider voor een nieuwe.
Er zat er geen 1 bij mijn pakket, ik ga het wel aansluiten op deze manier zodat ik hem weer in originele staat terug kan brengen in geval van storing.

allemaal bedankt voor de snelle reacties. d:)b

Pagina: 1