Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapmans
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-09 08:44
Op dit moment heb ik een FRITZBOX 7170 (xs4all) modem-router met VOIP op mijn adsl-lijn zitten, met daarop aangesloten op een van de LAN poorten een DLINK DIR-655 WLAN router.

Als ik op de FRITZBOX instel dat PPPoE passthrough gebruikt mag worden, dan verbind de DLINK DIR-655 keurig netjes met het internet, maar valt mijn VOIP verbinding om. Als iemand hier een oplossing weet om dit alsnog te realiseren met behulp van PPPoE dan gaat daar mijn voorkeur naar uit, maar gezien de aard van het protocol ga ik er eigenlijk vanuit dat dat niet gaat lukken; ik kan immers niet verwachten dat ik 2x kan inloggen met PPP met hetzelfde login en password (=aanname).

Wel nu, hoe nu toch en VOIP en een snelle bedrade en draadloze verbinding te realisren? Ik ga er vanuit dat dit het beste kan door de FRITZBOX en de DLINK aan elkaar te hangen mbv subnets. Daar heb ik niet echt ervaring mee, dus zoek ik wat hulp.

Als ik het IP bereik van de DLINK op 10.10.10.0 wil hebben en de FRITZBOX op 10.10.0.0, welke instellingen moet ik dan nog meer gebruiken? Weet iemand een goed artikel op dit vlak? Ik heb al behoorlijk wat gegoogled, maar kom er niet uit.

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraag: Waarom een D-link erachter? Om WiFi te krijgen? Die Fritzbox heeft ook WiFi. Als deze te ver staat bv, dan kan je de D-Link in AP (AccessPoint) mode zetten.
En waarom wil je twee keer PPPoE verbindingen opzetten? Bij XS4AL is dat PPPoA trouwens, en naam / wachtwoord wordt niet meer gecontroleerd (of heb jij geen xs4all only)....

Je hebt toch internet op de LAN poorten? (die Fritz box onderhoudt de verbinding)... Waarom dan nog een PPPoE verbinding opzetten? xs4all ondersteund dit niet voor zover ik weet. Ik weet wel deze configuratie worden in het buitenland gebuikt om lokale traffic (gratis) en gewoon traffic (betaald) te scheiden, maar omdat wij hier in Nederland praktisch "op het internet" zitten, is dat niet van toepassing.