Bootcamp 3.1 ervaringen

Pagina: 1
Acties:

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-01 17:22
Vandaag is Bootcamp 3.1 uitgekomen. Zelf heb ik een Macbook Air eerste generatie. Hierop staat Windows 7 Home Premium en ik had gehoopt dat mijn toetsenbord beter ondersteund zou worden maar dat is helaas niet het geval. Ik heb nog steeds geen delete bij FN Backspace.

Morgen moet ik naar een klant met meerdere verschillende Macs met Bootcamp en hoop dat het daar wel wat problemen oplost.

Ik ben benieuwd naar jullie problemen en of die met deze update opgelost worden.

• Rendo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:53
Hier geen probleem. FN Backspace werkt perfect.

(iMac 21.5" / Win7 / Bootcamp 3.1)

• Mosaics.Ruled
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-01 07:47
Ik gebruik bootcamp ook voor Windows 7 Professional, die tevens draait in Parallens maar dat even terzijde :P

Tegenover Bootcamp 3.0 is het in ieder geval een grote vooruitgang, ik kan nu bijvoorbeeld mijn microfoon in Windows 7 gebruiken zonder gedoe - voorheen moest ik Windows XP met een speciale driver installeren. Verder werken de FN toetsen zoals ze horen, maar dit was met bootcamp 3.0 ook al zo. Ik kan nu eindelijk zonder al teveel gedoe COD MW2 met Ventrilo spelen.

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik had eerder ook problemen met mijn Air v.2, namelijk vage haperingen in muziek, films en spelletjes. Ik gebruik windows 7 ultimate. Het hele systeem bleef dan een halve seconde hangen, en het geluid stotterde dan. Van alles geprobeerd, met name allerlei alternatieve drivers voor geluid, chipset en wireless.

Heb het uiteindelijk opgelost door windows opnieuw te installaren en NIET eerst bootcamp 2.0 te installeren, daaarna 3.0 en daarna 3.1, maar eerst 3.0 en daarna 3.1.

Eerder had ik bootcamp 2.0 gebruikt omdat die op CD meegeleverd werd met mijn Air. 3.0 moest ik van 'elders' verkrijgen =|

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• Jeroen.Abeelen
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-07-2025
Weet iemand waar ik de update/install kan vinden voor het fixen van de "Two-finger scrolling" in Windows 7?

Bij voorbaat dank,

Jeroen

Verwijderd

Ik heb momenteel een macbook met een 80gb HD. Hier staat alleen OSX SL 5.4 op.

Nu ga ik uitbreiden naar een 320gb HD waarbij ik 200gb voor OSX en 120 voor Windows 7 (32bit) wil. Aangezien ik pas sinds kort op een Mac werk en Boot Camp ook erg nieuw is voor mij vroeg ik me af hoe ik dit het beste dit kan aanpakken?

Ik lees veel problemen over windows installeren via Boot Camp. Ik vroeg me af hoe ik dit het beste kan aanpakken? Eerst OSX en dan Win 7 via Boot Camp installeren? En ik vraag me ook af hoe ik het beste deze partities kan maken? Kan ik zeg maar bij de boot van OSX al direct die partitie voor windows 7 maken? Of moet ik dit pas na boot doen via boot camp? Als iemand wat aandachtspunten heeft let me know!

bij voorbaat dank,

Ayo

• Julian
@jeroen ik heb geen extra updates nodig gehad behalve 3.1 om twee vinger scrollen aan de praat te krijgen.

@Ayo ik denk dat het inderdaad het handigst is om eerst OSX te installeren. Dan weet je zeker dat het goed gaat met het installeren van de bootloader enzo. De verdere installatie van bootcamp en het herpartitioneren is enorm simpel. De guide staat hier: http://manuals.info.apple.com/en/boot_camp_install-setup.pdf.

Aandachtspunt dat ik kan noemen is dat als je gepartioneerd hebt en je windows hebt geinstalleerd, je niet de cd met bootcamp 2.0 gebruikt om de windows-drivers te installeren, omdat er dan problemen kunnen ontstaan die je niet (gemakkelijk) met een latere versie van bootcamp kan oploosen.

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• Jeroen.Abeelen
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-07-2025
@Julianus: ik heb Windows 7 x64 Ultimate edit. en ik kan Bootcamp 3.1 niet installeren, weet jij hier een oplossing voor?

• Julian
Beste Jeroen, je moet eerst bootcamp 3.0 installeren vanaf de CD. Wat voor macbook heb je eigenlijk? Bij een Air heb je weinig aan 64bits, want die heeft maar 2GB geheugen.

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Iemand enig idee hoe je de grafische drivers kan installeren onder BootCamp?

Windows 7 32Bit geinstalleerd met Bootcamp 3.0 toen geupdate naar 3.1.

Alle drivers geinstalleerd van de CD dat doet het gewoon zonder foutmeldingen maar geen goed resultaat
Zelfs geprobeerd via de NVidea-site zelf de drivers te installeren, maar geen van alle werkt (handmatig of automatisch).

"Het installatieprogramma kan geen stuurprogramma's vinden voor de compatible hardware" krijg ik dan elke keer als foutmelding

Ik zie ook bij de settings: "Standard VGA Graphics Adapter" te zien...

Dat moet toch niet goed zijn, zou je zeggen...

Iemand dit ook al een keer meegemaakt of weet hoe dit op te lossen?
Het gaat overigens om de nieuwste MacBook Pro 3.06Ghz / 9600M GT 512MB.

Verwijderd

Ik heb een probleem met mijn Bootcamp in combinatie met Windows 7 Professional. Mijn Macbook White (met Mobile Intel 965 videokaart) sluit ik regelmatig aan op een extern scherm met een hogere resolutie dan de resolutie op mijn Macbook. In Bootcamp kan ik echter als maximale resolutie1280 x 768 kiezen. Hoe kan ik deze resolutie hoger zetten? Ik heb de nieuwste videokaart-drivers als geïnstalleerd, maar het probleem wordt niet opgelost.

EDIT: Opgelost, had de instellingen op Clone mode staan.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2010 13:37 ]

Pagina: 1