Toon posts:

Hardware probleem mobo/cpu of psu?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

Ik heb het volgende probleem:

De computer start, fans gaan draaien en vervolgens gaat de computer uit. De volgende keer dat ik hem start gaat deze nog sneller uit (5 tot 10 seconden).

Ik dacht dat de CPU kapot was (te warm geworden), dus verving ik deze door een andere (socket 775) maar had nog steeds problemen.

Toen heb ik een andere voeding aan het systeem aangesloten maar ook dit had het probleem niet verholpen.

Vervolgens heb ik een nieuw moederbord gekocht en getest met beide CPU's en PSU's en ik heb nog steeds problemen.

Zonder CPU in het moederbord blijft de computer wel aan!

Heb ik mijn werkende onderdelen gesloopt door deze aan de defecte computer te hangen? Of zie ik iets over het hoofd. Ik heb intussen het moederbord niet meer in de kast zitten maar gewoon op een stuk plastic met 1 reep DDR2 1GB erin. Krijg 'm met CPU niet aan de praat.

Ik ben ten einde raad... :9

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat zonder cpu het ding aanblijft is op zich niet zo heel bijzonder, het ding doet dan ook niets, het enige dat er dan hoeft te gebeuren is een PSon signaal van de voeding.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens goed door, op die manier kun je uitsluiten waar het probleem vandaan komt.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem verholpen, CPU koeler bleek niet genoeg te koelen ookal had ik deze schoon gemaakt.