Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers :) ,

Ik heb vandaag mijn 3 HomePlugs gekocht van het merk Devolo van 85Mbps. (zie productkoppeling)

Mijn modem (Thomson ST706) zit beneden waar 1 van de HomePlugs op is aangesloten. Op zolder zitten mijn computer en mijn X-Box 360 waarop elk een HomePlug is aangesloten.
Verder zit beneden nog een laptop die wireless is verbonden en het wel gewoon doet.

Ik heb het precies aangesloten zoals op de tekening vermeld, maar ik krijg op mijn pc te zien 'Limited or no Conectivity'.
Mijn IP wordt automatisch toegewezen.

Ik kan via die computer ook niet op mijn modem-pagina.

De lampjes branden zoals het hoort en via de Devolo software kon hij hem na een scan op de computer ook gewoon vinden.

Hiervoor had ik gewoon wireless internet en deed alles het prima.

Met de Windows Diagnostic Tool zag ik dat de modem een 169 IP stuurde (ipv 192), hier zou het dus aan moeten liggen denk ik :?

Ik snap er niet veel meer van na uren te hebben gezocht naar het probleem, hebben jullie misschien het antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-09 22:09
Je devolo's zijn niet met elkaar verbonden.
Denk ook dat de software maar 1 plug vindt ? Zou er 3 moeten vinden namelijk.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
In een wat moderne woning is de kans dat je meerdere fases in het huis binnenkrijgt en deze evenredig verdeeld wordt over het huis.

Oplossing, Zoldergroep op de groep van de woonkamer zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Jim
Het lampje van 'verbonden netwerk' knippert wel af en toe, dus volgens mij zijn de adapters wel verbonden :?

@ThaNetRunner
Wat houdt dit precies in, zo'n groep? En ja, het is inderdaad een nieuwbouw woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bang dat de homeplugs toch niet verbonden zijn. Je geeft zelf al aan dat je een IP adres krijgt dat begint met 169. Dit is niet een ipadres dat door dhcp van je modem/router wordt uitgegeven maar automatisch door Windows wordt gegenereerd. Google maar eens op apipa.
Ik ben niet erg goed thuis in elektriciteits netwerken maar ik heb begrepen dat er 'homeplugs' bestaan die wel werken als er meerdere groepen in het geding zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2010 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus deze homeplugs werken niet met meerdere fases? Kan ik hier iets aan doen, of moet ik ze gewoon terugbrengen..?

Overigens zou ik graag nog willen weten wat dit inhoud
Oplossing, Zoldergroep op de groep van de woonkamer zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 11:38:
Dus deze homeplugs werken niet met meerdere fases? Kan ik hier iets aan doen, of moet ik ze gewoon terugbrengen..?

Overigens zou ik graag nog willen weten wat dit inhoud

[...]
Electricien bellen.

Soms werken ze wel met aangrenzende fases, er is eerlijk gezegd geen peil op te trekken welk merk het wel zal doen en welke niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is dat de enige manier? En wat zal die elektricien dan veranderen waardoor het wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-06 20:00
aan TS, zonder te willen flamen: Als je hier op het forum kijkt zul je genoeg posts zien van mensen die prolemen hebben met homeplugs, en zeker als het signaal door meerdere groepen moet gaan. Is er een goede oplossing voor? Niet voor wat betreft homeplug.

Je geeft aan dat je je Xbox erop aansluit, naar ik aanneem om online te kunnen gamen. Hiervoor heb je lage latency tijden nodig en de enige manier om die goed te behalen, is door middel van een kabel.

Homeplug is een grappige oplossing voor die computer in de kamer er naast die ook nog internet nodig had, maar in mijn ervaring levert het meer problemen op dan dat het een oplossing is. Hoewel het misschien niet de meest makkelijke oplossing is, is het trekken van een kabel vanaf je modem naar zolder, en daar dan je signaal vertakken met een switch, wel de beste oplossing. Het kost je misschien wat tijd om uit te zoeken hoe de buizen in je huis lopen, je zult een trekveer moeten huren, maar als je die werkzaamheden afzet tegen de elektra in je stoppenkast om gooien door een gecertificeerd elektricien raad ik je aan om gewoon een Cat5E kabel te trekken. Met een beetje geluk overleven alle 4 de aderparen in de kabel de reis door alle buizen en kun je, mits je randapparatuur het toelaat, op Gbit communiceren, is dat niet het geval dan heb je altijd nog 100mbit, hard zat om te gamen met je Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OK, dus de homeplugs kunnen terug.

De computer en de xbox zitten trouwens in dezelfde kamer.

Maar ik heb echt geen flauw idee hoe ik een kabel moet trekken en een elektricien kost me al gauw veel te veel geld.

Is een antenne niet een oplossing om mijn wireless signaal te vergroten?

EDIT

Ik wel nog even zeggen. Het internet van de Xbox heeft het gisteravond heel even (~10min) gedaan toen ik hem aansloot. Maar dit zou dan toch betekenen dat het wel degelijk mogelijk is om het aan het werken te krijgen, of niet?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2010 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah, het is gelukt. Het probleem lag helemaal niet waar ik naar zocht. Het had niks met fasen of groepen te maken.
Het was veel simpeler ik voel me zwaar dom dat ik hier niet eerder aan had gedacht, via de software moest ik alle plugs configureren. Ik had alleen die van de computer geconfigureert. Ik ben in ieder geval opgelucht dat ik niet honderden euro's meer hoef uit te geven voor een elektricien...

Bedankt voor het meedenken allemaal! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 15:00:
Ah, het is gelukt. Het probleem lag helemaal niet waar ik naar zocht. Het had niks met fasen of groepen te maken.
Het was veel simpeler ik voel me zwaar dom dat ik hier niet eerder aan had gedacht, via de software moest ik alle plugs configureren. Ik had alleen die van de computer geconfigureert. Ik ben in ieder geval opgelucht dat ik niet honderden euro's meer hoef uit te geven voor een elektricien...

Bedankt voor het meedenken allemaal! :*)
Bezint voor ge een hulpkreet op Tweakers begint...
Da's overigens ook in alle 'huisregels' vermeld aangezien Tweakers niet echt een helpdesk behoort te zijn.
Pagina: 1