Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[UPC] Trage newsgroepen

Pagina: 1
Acties:
  • 573 views

• Herr Flicker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-11 21:06
Hallo,

Een vriend van mij heeft UPC fiberpower 30 , het downloaden via een internetbrowser gaat met een normale snelheid.
-Rond de 2.5 - 3mb per sec.

Zodra een newsleech programma gaat downloaden zit de snelheid treurig op een 5-600kb per sec.
Er zijn soms tot zelden momenten dat hij wel een normale snelheid haalt.

Zijn meer mensen met UPC en Newsleecher in gevecht ?

Mvg, Thomas

ps. Het opnieuw installeren van newsleecher is als diverse keren geprobeerd.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Wat zijn de resultaten van SpeedTest? Welke usenetprovider gebruik je? Zelfde probleem met (trial van) een betaalde provider? Hoeveel connections heb je ingesteld? Je bestand, hoe oud is dat? Wat is de retentie van je server? Welke modem/router gebruik je, LAN of WiFi, andere gebruikers?

Dit zijn allemaal factoren die je snelheid kunnen veranderen. We hebben een beetje meer info nodig.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Herr Flicker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-11 21:06
Sorry, was er niet helemaal bij;

Speedtest resultaten zijn normaal - 2.5 / 3mb per sec.

Eweka is de usenet provider, is een betaalde.
Connections staat op 8, met een no limit speed

De nzb's die gebruikt worden zijn diverse, bestanden die net op de server staan of oude maakt geen verschil.

Zit verder geen router tussen, alleen een modem (dus rechtstreeks), LAN.

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:00
UPC heeft met Eweka een 10gbit verbinding die helemaal vol zit, en upc wil niet uitbreiden, zelfs niet toen Eweka aanbood de kosten op zich te nemen.
UPC heeft gewoon capaciteitsproblemen die ze niet erger willen maken door meer usenet-verkeer.
Als ik je vriend was zou ik overstappen op adsl (als hij niet te ver van de centrale woont), want die leveren wel gewoon volle snelheid met Eweka :)

[ Voor 0% gewijzigd door TereZz op 29-01-2010 23:33 . Reden: typo ]

• Heintzer
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:29
TereZz schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 23:32:
UPC heeft met Eweka een 10gbit verbinding die helemaal vol zit, en upc wil niet uitbreiden, zelfs niet toen Eweka aanbood de kosten op zich te nemen.
UPC heeft gewoon capaciteitsproblemen die ze niet erger willen maken door meer usenet-verkeer.
Als ik je vriend was zou ik overstappen op adsl (als hij niet te ver van de centrale woont), want die leveren wel gewoon volle snelheid met Eweka :)
Of nog makkelijker naar een andere USP, zijn er zat van.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

ipv overstappen naar adsl, kan hij toch ook overstappen naar een andere usenet aanbieder?
Dat lijkt me een stuk handiger.

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:00
Dat kan ook ja, ook wel makkelijker. Maar wat eweka bied met die prijs kan denk ik niemand na doen (acc sharing, retentie).
XLned werkt prima met UPC, maar de retentie is wel aan de lage kant (nu rond de 160 dagen)

• Heintzer
Ja wat dat betreft heb ik ook nog geen vergelijkbaar alternatief voor Eweka gevonden, doen ze bij XLned eigenlijk aan accountsharing?

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-11 22:35
Mag volgens mij gewoon.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Heintzer
Oke thnx.. gaan we die eens proberen

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:25

E-Vix

Nu met sneeuw!

Zelf heb ik een speciaal UPC abonnement bij XSNews. Ben ik net zoveel voor kwijt als wat ik kwijt was voor Eweka, maar haal wel veel hogere snelheden.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

TereZz schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 23:32:
Dat dus.
Dat had je zelf overigens ook prima kunnen vinden in UPC Internet vragen & problemen topic deel II.

Volgende keer graag iets meer eigen inzet/onderzoek.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.