P5WD2 slikt niet alle usbsticks.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakertjes,

Ik had recentlijk problemen met het opstartbaar maken van usbstick om de bios te flashen van een P5WD2 Premium bordje van Asus. Nu kom ik er dus achter dat windows 7 de usbstick niet eens ziet als ik hem erin steek. Ik hoor wel de bekende geluidje van nieuwe hardware gevonden. Het gaat hier om een Kingston traveler II plus met een grootte van 2GB

Zowel voorkant als achterkant heb ik geprobeerd. De usbstick werkt wel goed op een andere pc en op een andere laptop. Ze hebben allemaal windows 7. Ze zien hem en laten ook zien welke bestanden erop staan.

Ik heb 2 andere merken en groottes usbsticks geprobeerd en die herkent de P5WD2 wel, zowel aan voorkant als aan achterkant. Het is een 16GB sandisk micro cruzer en een xporter xt 4GB.

Het enige apparaat wat als onbekend staat omschreven is "controller voor massaopslag" waar ik niet voor kan uitvinden waar die voor dient. SataHDD doet het overduidelijk goed. De PataDVDbrander werkt ook goed. Er zit geen kaartlezer in.

Ik heb de bios geupdated omdat er iets in stond dat ie probs met grote usbsticks oplosde. Maar het hielp niets.

Ik heb er natuurlijk op gegoogeld en hierzo gezocht. Ik weet het ff nie meer waarom hij die ene usbstick negeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Je zoekt best eerst uit of het een softwarematig of hardwarematig probleem is.
Start eens op met een LiveCD van Linux en kijk daar eens of hij goed herkend wordt.
Kijk eens in het BIOS naar USB-instellingen, en kijk of het mobo hem bij het opstarten al herkend (F8).

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Petervanakelyen schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 22:33:
Je zoekt best eerst uit of het een softwarematig of hardwarematig probleem is.
Start eens op met een LiveCD van Linux en kijk daar eens of hij goed herkend wordt.
Kijk eens in het BIOS naar USB-instellingen, en kijk of het mobo hem bij het opstarten al herkend (F8).
Jups, in bios wordt ie herkend in Advanced>usb mass storage device configuration als een kingston datatraveler. Emulation type staat op auto.

1 stap terug staat er USBconfiguration. USB device enabled: 1 mouse (mijn VX Nano muis), 1 drive (de usbstick)(overigens verdwijnt deze aanduiding als ik de usbstick eruit trek, hij verschijnt weer als ik hem erinsteek)

USB function staat op enabled, legacy USB support op auto, Usb 2.0 controller op enabled. Usb 2.0 controler mode op HiSpeed, Bios EHCI Hand-off op disabled.

Verder heb ik geen info voor je uit de bios.

Moet ik nu nog steeds die livecd zoeken en downloaden en branden en uitproberen? De computer maakt telkens dat geluidje als ik de usbstick erin steek maar er gebeurd niets? Alsof hij denkt dat hij de stick moet negeren?

Heb je btw enig vermoeden in welke richting ik de onbekende massaopslagapparaat ik moet zoeken aangezien alle usbsticks werken, de sata en pata ook....? Windows update is leeg. Chipsetdrivers van asus erbij gepakt en zoals verwacht lostte het niets op (die op W7 zijn natuurlijk nieuwer).

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2010 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

USBsticks e.d. mogen in OM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt mij juist een MOEDERBORD of iets wat daarmee te maken heeft kwestie. Omdat de USBstick in andere computers prima werkt. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dan gaat het alsnog om de I/Ocontroller, en ook die mogen in OM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
i/o controller hmmm.... jij hebt denk ik een idee welke kant op ik moet zoeken? Wat zou ik nu volgens jou moeten proberen? Chipsetdrivers zijn van W7, en de mobo is van voor de 3e wereldoorlog, best oud dus.

Wat zou ik nog kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Aangezien hij in het BIOS wel wordt gedetecteerd, neem ik aan dat het geen hardwareprobleem is.
Test dus zeker nu nog eens met een Linux LiveCD (Ubuntu of SLAX ofzo) of hij daar wel wordt herkend.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het moment dat hij niet werkt, zie je hem dan wel in Disk Manager terug? Oftewel, misschien werkt hij wel maar krijgt hij geen schijfletter toegekend waardoor je hem niet in Explorer ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik kan het helaas niet meer testen aangezien de computer weer terug is bij zijn eigenaar. Ik wilde weten hoe dit zat zodat ik de volgende keer als ik er weer tegenaanloop bij een andere pc dat ik dan al weet hoe het opgelost moet worden.
Pagina: 1