Elco's bol of normaal?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Topicstarter
Ik heb me onlangs een m-ITX bordje aangeschaft en alles werkt vrij naar behoren, alleen heb ik 3 elco's gezien die precies een beetje bol staan. Nu had ik graag jullie mening of dit een RMA wordt, of dat ik met een gerust hart verder kan.
Klik voor groter
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/r.saerens/IMG_0004.png
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/r.saerens/IMG_0005.png
Alvast bedankt!

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-10 07:15

Bolletje

Moderator Harde Waren
Uit die linkse komt al de vulling.

Ik zou het er niet op wagen en hem terugsturen/RMA doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
lijkt me bol..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teveel ingesteld in je BIOS?

Stuur hem terug als je hem zo gekregen hebt.

Heb je in de BIOS zitten tweaken?

Zet dan alles in default voordat je hem terugstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ze staan best wel bol. RMA nu het nog kan.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is er al eentje lek zo te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 22:25:

Kun jij je elco's opblazen in de BIOS dan?

Dat (nu onderbroken)-streepje zal er ook wel voor een reden opzitten.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2010 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-10 18:03
Zijn allemaal defect. Dat je nu geen problemen hebt wil niets zeggen. Afhankelijk van de functie kan het best zo zijn dat pas bij zwaardere belasting dit een merkbaar issue wordt.

Feit is iig dat het gewoon defect is, dus als je dit nu al weet en het bordje toch gaat inzetten, moet je niet raar opkijken als je rare ellende krijgt, al dan niet in de toekomst.

RMA dus... Overigens heb ik dit nooit gezien bij nieuwe moederborden. Of je hebt m 2ehands gekocht, of hij ligt al een zeer lange tijd op het schap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Topicstarter
Bolletje92 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 22:23:
Uit die linkse komt al de vulling.

Ik zou het er niet op wagen en hem terugsturen/RMA doen.
Dacht eerst dat het een reflectie was, maar ik vermoed dat je gelijk hebt
Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 22:25:

Neen, totaal niets in BIOS gedaan. Ik kon er zelfs niet ingeraken met een Logitech Illuminated keyboard ;(
DJSmiley schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 22:40:
Zijn allemaal defect. Dat je nu geen problemen hebt wil niets zeggen. Afhankelijk van de functie kan het best zo zijn dat pas bij zwaardere belasting dit een merkbaar issue wordt.

Feit is iig dat het gewoon defect is, dus als je dit nu al weet en het bordje toch gaat inzetten, moet je niet raar opkijken als je rare ellende krijgt, al dan niet in de toekomst.

RMA dus... Overigens heb ik dit nooit gezien bij nieuwe moederborden. Of je hebt m 2ehands gekocht, of hij ligt al een zeer lange tijd op het schap.
Nope, rechtstreeks van de winkel, alles mooi verpakt as it should be.

Morgen er terug mee naar de winkel.

[ Voor 32% gewijzigd door Big Womly op 29-01-2010 22:42 ]

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
DJSmiley schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 22:40:
Kunnen elco's dan verouderen en 'ploffen' als ze niet gebruikt worden?
Ik denk eerder dat deze een tijd gebruikt is, defect naar de fabrikant gegaan is en na kort testen (zonder visuele inspectie) weer ingepakt naar de verkoper gestuurd als nieuw product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Normaal doen ze dat niet als ze niet gebruikt worden. Voor de zekerheid zou ik wel even nameten of je voeding nog de juiste spanningen produceert.

Op Wikipedia lees ik dit:
When a faulty capacitor is charged, the water-based electrolyte becomes unstable and breaks down, producing hydrogen gas. Since these types of capacitors are sealed in an aluminium casing, the pressure builds up within the capacitor until either the flat metal top of the capacitor begins to bend, or the rubber sealing plug is pushed down. Eventually the pressure exceeds the strength of the metal casing and venting occurs, either by blowing out the rubber bottom of the capacitor, or bursting the scored metal vent on the top of the capacitor.

[ Voor 69% gewijzigd door Admiral Freebee op 30-01-2010 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bedenk wel dat moederborden voor het verlaten van de fabriek aangesloten en getest worden. Allicht kan het zijn dat het daar al mis begon te gaan, maar om een of andere reden is het toch door quality control geglipt...

Het hoeft niet zo te zijn dat dit eerder bij een klant is geweest.

Overigens, geef even aan exact welke caps dat zijn (merk, capaciteit en voltage - staat allemaal op de zijkant ervan).

Als het goede caps zijn, is er waarschijnlijk iets bij fabricage foutgegaan en zal een ander exemplaar van hetzelfde bord waarschijnlijk prima zijn. Als het echter shitcaps zijn, dan kan het met een ander exemplaar net zo snel raak zijn en ben je misschien beter af met een ander bord uit te kiezen :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1