kan geen 'at' (apestaartje) meer schrijven

Pagina: 1
Acties:
  • 1.853 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blieckje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-03-2024
Hallo iedereen,

sinds vnvd kan ik geen 'at' meer typen op de laptop van mijn paps (via 'Alt Gr' + '2').

Het is geen probleem van 1 programma afzonderlijk (het lukt dus bij verschillende programma's niet) maar het lijkt meer een foute instelling van windows zelf.
Heb al zitten zoeken in de taalinstellingen van windows maar daar lijkt alles op het eerste zicht in orde

Het is voorbeeld heel vervelend bij het typen van een mailadres.

Iemand die weet wat hier aan de hand is?

Groeten, stijn

ps: zie nu juist dat ook 'Alt Gr' +'1' niet werkt. Andere combinaties doen het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trestry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:19
Check even of je toetsenbord op Verenigde Staten (internationaal) staat. Je kunt dit instellen door op het kleine toetsenbordje in je taakbalk te klikken

[ Voor 36% gewijzigd door Trestry op 29-01-2010 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 23:17

Wiethoofd

Broadcast TOM

blieckje schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 20:21:
Heb al zitten zoeken in de taalinstellingen van windows maar daar lijkt alles op het eerste zicht in orde
Taal staat op Nederlands en toetsenbord indeling op Verenigde Staten (internationaal)?

Verder moet je ook met Shift+2 een @ tevoorschijn toveren, met AltGr+2 krijg je normaliter met bovenstaande instellingen: ²

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintzer
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-06 19:11
Palamedes schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 20:23:
Check even of je toetsenbord op Verenigde Staten (internationaal) staat. Je kunt dit instellen door op het kleine toetsenbordje in je taakbalk te klikken
Of Ctrl+Shift werkt ook.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blieckje
Hallo iedereen,

allereerst: dank voor de reactie.

landinstellingen, taalinstelling en toetsenbordindeling staan correct, wat wil zeggen: 'belgië, nederlands, belgisch(punt)'

Nu weet ik dat dit probleem zich ook eens heeft voorgedaan bij de aankoop van de laptop. De verkoper heeft die dan hersteld. Ondertussen echter werkt de verkoper niet meer in de winkel van aankoop.

Ondertussen ook zitten testen met een paar andere toetsenbord. 't ligt dus echt aan de pc zelf en niet aan het toetsenbord aangezien ik op geen enkel van die toetsenborden 'Alt Gr' + '2' kan gebruiken om mijn @ te typen (deze keer heb ik de @ dus gekopieerd van google :P )
Ook 'Alt Gr' + '1' werkt niet, de rest doet het allemaal wel.

Groeten, stijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:12

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Wat doet Alt Gr + 2 wél dan?
En wat doet Shift + 2?
En wat doet Alt + 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:30

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Je kan ook de Nederlandse Toetsen instelling verwijderen: (wordt bijna nooit gebruikt 99,999999%)

Configuratie scherm > Klok, taal en regio > land en taal > toetsenbord en talen > Toetsenbord wijzigen > en dan bij NL/EN/NL onder toetsenbord ''Nederland'' verwijderen.

(Dit doet ik altijd bij nieuwe pc's om onnodige telefoontjes te voorkomen en tijd)

[ Voor 13% gewijzigd door 42dpi op 01-02-2010 09:32 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blieckje
woelders schreef op maandag 01 februari 2010 @ 09:23:
Wat doet Alt Gr + 2 wél dan?
En wat doet Shift + 2?
En wat doet Alt + 2?
sorry vergeten te vermelden.
't antwoord is redelijk eenvoudig.
Alt Gr + 2 doet niks
Met shift + 2 maak je een 2
Alt + 2 doet ook niks

groeten, stijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:52

St@m

@ Your Service

En streepjes sterretjes enz. Doen die het nog wel goed?
Probeer anders eens ctrl + shift en dan shift + 2

Groeten hoeft overigens niet onder iedere post. Wij Tweakers doen elkaar standaard de groeten :+

[ Voor 32% gewijzigd door St@m op 01-02-2010 13:17 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blieckje
Bon,

ben eens alle combinaties beginnen aflopen: alles lijkt op't eerste zicht in orde. Echter bij Alt + 4 en Alt +5 krijg je { resp. [ . Dat staat standaard niet op je toetsenbord afgebeeld en kan nu ook niet controleren of dat juist is.

Dat groeten is een gewoontetrekje zi, teveel berichtjes naar belangrijke mensen moeten sturen :P .
Ik zal proberen het niet meer te doen zi.

aan TerreurBV: hoe geraak je daar juist? mijn configuratiescherm staat wel op klassieke weergave. Nu efkes geen tijd om dat terug aan te passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 23:17

Wiethoofd

Broadcast TOM

Alt+5 hoort bij de juiste instelling het Euroteken (€) op te leveren.

Je moet Shift+2 gebruiken voor een apenstaartje (@)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

blieckje schreef op maandag 01 februari 2010 @ 13:34:

aan TerreurBV: hoe geraak je daar juist? mijn configuratiescherm staat wel op klassieke weergave. Nu efkes geen tijd om dat terug aan te passen
Het lijkt me nu een goed tijdstip om met de aanwijzingen aan de slag te gaan, want taal en toetsenbord instellingen lijkt ons nou niet bepaald een ingewikkeld iets om
1) na te kijken
2) in te stellen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.