2 schermen kloonprobleem: geen verschil resolutie

Pagina: 1
Acties:

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:33
Ik heb al een jaar of wat mijn setup zo geregeld dat ik mijn pc scherm kloon naar mijn tv scherm. Hierbij heeft het pc scherm een resolutie van 1280x1024 en de tv een resolutie van 1024x768.
Als ik dan met de muis naar de hoeken bewoog dan 'schoof' het beeld op tv mee (aangezien de resolutie verschilde).

Dit werkte altijd prima met Windows XP.

Nu het probleem:

Ik heb sinds kort Windows 7 op m'n pc gezet en nu kan ik mijn pc scherm wel klonen naar het tv scherm, maar dan neemt de pc de maximale resolutie van de tv (1024x768) over.
Is het mogelijk dat ik mijn pc weer op een andere resolutie instel dan mijn tv?

Ik heb hier op tweakers (en uberhaupt op het www) al vanalles over gelezen, maar mijn probleem (en de oplossing daarvan) ben ik nog niet tegengekomen, ik hoop dus dat iemand hier weet wat er aan de hand is of eerder met dit bijltje gehakt heeft!

Mocht het van belang zijn:
Grafische kaart is een Nvidia Geforce 8600GTS, hiervan heb ik de meest recente drivers geprobeerd (196), maar ook de oudste (voor windows 7), versie 181.

In ieder geval alvast bedankt voor de hulp!

Verwijderd

Je hebt Windows Vista overgeslagen? Want daar was het meestal op de manier, zoals je het nu voor Windows 7 beschrijft.

Met twee aparte schermen (naast elkaar) werkt alles wel met verschillende resoluties.
Maar dat klonen is inderdaad vervelend, dat je geen down-scaling kun instellen voor de externe monitor of tv.

Of weet iemand anders hoe je 'native' resolutie op het pc scherm krijgt, en een kloon met kleinere resolutie?

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:33
Ik heb vista inderdaad overgeslagen.
Naast elkaar werken ze inderdaad wel in verschillende resolutie, maar een aantal applicatie willen niet fullscreen op de 2e monitor, dus die kunnen alleen via klonen fullscreen op de 2e monitor weergegeven worden.

Is er misschien een programma die er voor zorgt dat ik wel applicaties in fullscreen op het 2e scherm kan draaien? UltraMon heb ik al geprobeerd, maar die heeft deze functie niet. Volgens het forum daar was dit ook niet via UltraMon mogelijk (aldus de makers).

Ik ga maar weer eens googelen ;)