VPN/Remote Desktop instabiel

Pagina: 1
Acties:

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
Wij maken gebruik van een W2003 server waarop een aantal bedrijfsmatige applicaties staan geinstalleerd.
Buitenlandse (gebruikers in Engeland en Duitsland) thuiswerkers maken een VPN verbinding, en daarna Remote Desktop.

Nu valt op onregelmatige tijdstippen de Remote Desktop verbinding bij hun weg. De VPN blijft nog wel werken, maar de RDC geeft een time-out.

Vervolgens disconnecten ze de VPN, en beginnen zo weer overnieuw.
Nu heb ik dit uitvoerig getest op de locatie in Engeland met een 'clean' laptop en een UTP kabel...en inderdaad, op willekeurige tijdstippen valt de verbinding weg.

Door een ping -t te doen naar de DC ontstaan er ook weer op willekeurige momenten 'time-outs'
Kortom; hun verbinding is gaar (English countryside...telefoonpalen boven de grond, max ADSL snelheid is 2MBit)...toch?

Op andere locaties over de wereld (de gebruikers in Duitsland hebben nergens last van) werkt de verbinding gewoon stabiel en zonder disconnects. Ik zit dus bijna letterlijk met de handen in het haar om een (indien mogelijk) oplossing te vinden. :)

Het netwerk steekt als volgt in elkaar:

- DC en RRAS op server1
- TS op server2 (hier maken de gebruikers verbinding mee om applicaties te draaien)
- Draytek 2910 router met VPN Passthrough

De gebruikers in Engeland maken gebruik van Vista clients en een Netgear ADSL modem/router.

Iemand suggesties?

• Rickstah
Niemand die hier een suggestie op heeft?

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:22
Als je zelf al aan geeft dat hun netwerk "gaar" is dan valt daar vrij weinig aan te doen toch? Alternatieve verbindingswijze zoeken wellicht, voor zover dat een optie is.

Verwijderd

Kijk even in de logs van de VPN verbinding, hoe en wanneer die eruit gaat. Want een reconnect bij VPN is binnen 1 a 2 seconden gedaan.

Laat die gebruikers ook de tijd noteren wanneer de RDP eruit gaat.

Er is iets anders, een heel klein programmat'je. Is 400 kB dacht het. Is WinVNC. Is heel licht, je kan alles instellen wat je maar wilt, en werkt veel sneller (met name over die brakke lijnen).

Probeer het eens....

• Rickstah
Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 21:33:
Kijk even in de logs van de VPN verbinding, hoe en wanneer die eruit gaat. Want een reconnect bij VPN is binnen 1 a 2 seconden gedaan.

Laat die gebruikers ook de tijd noteren wanneer de RDP eruit gaat.

Er is iets anders, een heel klein programmat'je. Is 400 kB dacht het. Is WinVNC. Is heel licht, je kan alles instellen wat je maar wilt, en werkt veel sneller (met name over die brakke lijnen).

Probeer het eens....
Dat is een goeie! Ik zal RealVNC eens proberen!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-02 10:12
VNC ondersteunt alleen niet meerdere sessies naar 1 pc... (voor zover ik weet)
Is het niet een idee om de beveiliging en/of protocol van je VPN wat lichter te zetten?
Standaard staat de encryptie volgens mij op 256KBit en kunnen oudere pc's, routers of wat dan ook wat er tussen zit, net aan hun max zitten... Een wat lager niveau kan soms best net dat beetje schelen.

Even niets...

• Rickstah
thijs_cramer schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 23:06:
VNC ondersteunt alleen niet meerdere sessies naar 1 pc... (voor zover ik weet)
Is het niet een idee om de beveiliging en/of protocol van je VPN wat lichter te zetten?
Standaard staat de encryptie volgens mij op 256KBit en kunnen oudere pc's, routers of wat dan ook wat er tussen zit, net aan hun max zitten... Een wat lager niveau kan soms best net dat beetje schelen.
Klopt...ik heb zitten stoeien met VNC maar die ondersteund inderdaad niet dat er meerdere gebruikers tegelijk inloggen.

Denk je dat die encrypte er iets mee te maken kan hebben dan? Wanneer ik mijn eigen laptop gebruik is er niks aan de hand (op welke locatie dan ook als er maar internet is), terwijl als ik op de locatie in Engeland dezelfde laptop gebruik zijn er problemen. Ook nadat er een andere router is geplaatst.
Pagina: 1