Toon posts:

HTC Touch Pro 2 valt ('s nachts) uit en start niet meer op!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezer(s),

Al enkele maanden ben ik zeer tevreden over mijn HTC TP2. Echter is het nu de laatste weken zo'n 3 a 4 keer gebeurd dat ik een wekker heb gezet (dit doet er btw verder niet toe) en me de volgende ochtend verslaap, omdat de wekker niet af gaat. Sterker nog; mijn TP2 is uitgeschakeld en ik kan hem ook niet meer aanzetten via de aan- het uitknop!

Nu heb ik zelf een manier gevonden om hem toch weer aan de praat te krijgen. Namelijk door de batterij er uit te halen, de aan-/uitknop 10 sec. in te drukken, de batterij er weer in te doen en de aanknop weer in te drukken.

Hoewel mn TP2 het dan weer langere tijd gewoon doet, ben ik natuurlijk niet zo blij met dit probleem. Daarom de vraag(en):

Heeft iemand ervaring met dit probleem? Weet iemand hoe dit probleem ontstaat? Weet iemand hoe dit probleem kan worden opgelost?

Ik wil jullie alvast bedanken voor n reactie;)

Groet,
Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 15:06

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ermm........garantie???

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 16:32:
Beste lezer(s),

Al enkele maanden ben ik zeer tevreden over mijn HTC TP2. Echter is het nu de laatste weken zo'n 3 a 4 keer gebeurd dat ik een wekker heb gezet (dit doet er btw verder niet toe) en me de volgende ochtend verslaap, omdat de wekker niet af gaat. Sterker nog; mijn TP2 is uitgeschakeld en ik kan hem ook niet meer aanzetten via de aan- het uitknop!

Nu heb ik zelf een manier gevonden om hem toch weer aan de praat te krijgen. Namelijk door de batterij er uit te halen, de aan-/uitknop 10 sec. in te drukken, de batterij er weer in te doen en de aanknop weer in te drukken.

Hoewel mn TP2 het dan weer langere tijd gewoon doet, ben ik natuurlijk niet zo blij met dit probleem. Daarom de vraag(en):

Heeft iemand ervaring met dit probleem? Weet iemand hoe dit probleem ontstaat? Weet iemand hoe dit probleem kan worden opgelost?

Ik wil jullie alvast bedanken voor n reactie;)

Groet,
Robin
Heb het zelfde gehad. Ik kon hem starten door hem op het stroomnet in te pluggen. Heb de telefoon terug gestuurd na de winkel (dit alles gebeurde na 1 week gebruik) en heb gelijk een nieuwe gekregen. Bij mij werd het probleem alleen maar erger, tot op het punt dat het ding niet eens 10 minuten gewoon bleef functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:43
Waarom lezen jullie niet het Touch Pro2 topic? Hier wordt de laatste tijd wel vaker over gesproken: Standby Of Death (SOD). Ik had er ook last van, maar sinds ik mijn GSM Band instellingen van 'auto' afgehaald heb, heb ik nergens meer last van. Zie voor meer info het TP2 topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brrrt schreef op zondag 31 januari 2010 @ 18:09:
Waarom lezen jullie niet het Touch Pro2 topic? Hier wordt de laatste tijd wel vaker over gesproken: Standby Of Death (SOD). Ik had er ook last van, maar sinds ik mijn GSM Band instellingen van 'auto' afgehaald heb, heb ik nergens meer last van. Zie voor meer info het TP2 topic.
Ja al die instellingen bij mij hebben helemaal niks opgeleverd. Ook de sim kaart er uit leverde helemaal niks op. Als ik me niet vergis is de SOD ook niet helemaal exact het zelfde als wat we hier bespreken. I could be wrong though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allen bedankt voor jullie reacties voor zover! (meer reacties zijn natuurlijk welkom;)

Ik had al op fora gezocht, maar kon er niets over vinden. Ik wist dan ook niet dat het een SoD zou kunnen zijn... Echter vraag ik me, net als XclsloN, af of dit het is aangezien ik lees dat dat vooral bij custom roms het geval is en ik heb de originele 6.5 rom.

Ik heb nu een hard reset uitgevoerd en installeer de komende tijd even geen programma's en ga dan hopen dat het probleem zich niet opnieuw voordoet. (overigens zou ik het vreemd vinden als het komt door de progjes die ik installeer...aangezien dit normale progjes zijn...maar goed). Even afwachten dus!

Ik houd jullie op de hoogte!

(hier heb ik overigens nog wat info gevonden:)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2010 23:08 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had helemaal geen custom roms of programma's geinstaleerd voordat ik problemen kreeg. Ik had gewoon windows mobile 6.5 zoals hij geleverd was vanaf de fabrikant. Het stomme is dat ook die settings veranderen voor mij niet hielp, net zoals de sim kaart er uit. Het probleem kwam vaker en sneller opvolgend voor. Dus ik denk dat ik niet met een SOD te maken heb, maar met een hardware fout. Het feit dat de telefoon ook direct werd omgeruild doet mij vermoeden dat HTC al bekend is met het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:43
ah, ik had er namelijk last van na mijn update naar de officiele wm6.5. Bij mij had het (zoals ik eerder al zei) toen wel geholpen (vandaar m'n tip) Het ligt dus niet perse aan een custom rom. :)

Ik zou hiervoor contact opnemen met HTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen!

Nogmaals dank voor jullie reacties en goede tips!!

Nadat ik een hard-reset had gedaan, heb ik toch ook maar voor de zekerheid mijn band instellingen aangepast. En vooralsnog met resultaat! Mijn TP2 is niet meer uitgevallen:) Nu even afwachten of dat zo blijft!

Grtz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demartijn
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 17:46
Hoi, ik had hetzelfde probleem als jij beschrijft(maar heb het opgelost)! Ook overdag kreeg ik het scherm soms niet aan. Ik gebruik de originele Win6.5 ROM. Ik vond het ook een lastig probleem, en wist niet goed wat ik er mee moest, totdat ik één bepaalde app ging verdenken: ChangeScreen. Ideaal programmaatje; controle over je scherm bij elke applicatie. Maar zit dus logischerwijs wel diep in het systeem. Deze applicatie heb ik geuninstalleerd, en het probleem was weg.
Ik krijg alleen nog een foutmelding wanneer windows net is opgestart. De melding rept over "chngsrnConfig" of iets dergelijks. Dit zal vast alleen met een hard reset te verhelpen zijn, hoewel ik verder nergens meer last van heb.

Heb je deze App ook geinstalleerd gehad icm Win6.5? Wellicht was dat dan het probleem.

Het leven is een ziekte... iedereen gaat eraan dood.

Pagina: 1