Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deandb
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-02-2024
Hallo,

Ik ben een batch file aan het schrijven die het uitrollen van pc's wat vereenvoudigt voor ons.
Zo installeert hij Lotus Notes, Irfanview, ... en nog meer standaard software die op alle pc's moeten komen.

Graag had ik ook een extra locatie aan "PATH" toegevoegd in de environment variables.

Ik heb hier al op gegoogled, en wat blijkt:
In CMD kan je het PATH aanpassen, maar die wijziging blijft maar zolang geldig, als dat het CMD venster open blijft staan.

Dus heb ik via via het tooltje "SETX" gevonden.
Mijn batch installeert dit tooltje en kopieert de exe naar system32, zodat het kan opgeroepen worden vanuit CMD.

Dit is de regel die het PATH aanpast:
setx Path "%PATH%;P:\Deploy;P:\Ovis\Deploy40" -m

Zoals je ziet zou je hij gewoon 2 locaties moeten toevoegen, aan de huidige inhoud van PATH.

Wat is mijn probleem nu juist?:

Standaard zitten er in het pad ook al andere system variables verwerkt (bv: %SystemRoot%\System32\Wbem;)

En bij het uitvoeren van het script, schrijft hij deze variabelen voluit (%SystemRoot% wordt dan C:\Windows). En dat mag niet, want dan werkt er bepaalde software niet meer, zoals C.A., want die heeft z'n eigen variabelen, en CMD maakt er dan zo: "C:\Progra~1" van, en dat vind C.A. niet leuk...

Heeft er iemand een idee, hoe ik dit kan oplossen? Ik heb al van alles geprobeert met aanhalingstekens enzo, maar het mocht niet baten.

Ik sta ook eventueel open voor een volledig andere aanpak van het probleem, zolang het maar werkt (met zo weinig mogelijk tussenkomst)

Alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:24
Je hebt het over een bedrijf..? Heb je geen Windows Server (met dus een AD)...dat je het dmv een policy kan inschieten, da's ook wat beheersbaarder dan batch-files.....

[ Voor 8% gewijzigd door TheVMaster op 29-01-2010 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Probeer het eens met %%PATH%% i.p.v. %PATH%. In batch files kun je het procent teken namelijk escapen door er een extra procent voor te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deandb
Het gaat inderdaad om een bedrijf, en we hebben hier een AD.
Ik zal dat eens onderzoeken, omdat via GPO te doen, lijkt me inderdaad nog geen slecht idee

Dubbele % leek op het eerste zicht niet te werken, hij schreef nog steeds het volledige pad voluit, maar er stond een % vooraan en één achteraan de tekst :)

Alvast bedankt voor de snelle reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Volgens mij staat de oplossing hier: http://ss64.com/nt/setx.html
Sets the value of _mypath to ALWAYS be equal to the value of the %PATH% environment variable even in the event that the PATH variable changes:
SetX _mypath ~PATH~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deandb
Ik heb het even getest, en als je ~PATH~ ingeeft, verandert Setx dit naar %PATH%.
Dus hij gebruikt de variabele "path".
Dus kan je het niet gebruiken om het PATH in te stellen...

Maar toch bedankt om te helpen denken!

Ik zal nog eens verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deandb
Hehe, ik het kunnen regelen :)

Met een reg key werkt het perfect...

Nu hoeven we maar 1 bat file uit te voeren, en al onze default software en settings komen goed.

Alleszins bedankt voor jullie hulp!
Pagina: 1