Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[tpl] URL in spoiler weergeven/opmaak wijzigen

Pagina: 1
Acties:
  • 346 views

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-11 21:23

Matis

Rubber Rocket

Topicstarter
Beste Lieve Devvers,

Ik heb zojuist een nieuwe post gemaakt waarin in een spoiler-tag een URL-tag gebruikt wordt:
Om de spoiler te lezen dien je er dubbel op te klikken (ofc), maar in dit geval resulteert dat in het openen van de link.
Het enige wat aangeeft dat er een URL aangeklikt gaat worden, is dat de cursor verandert in een handje. Daarnaast wordt een URL binnen de spoiler-tag bij een hover actie ook niet underlined.

Graag zie ik dit anders, omdat het nu niet opvalt dat het een URL is ;)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dubbelklikken mensen hier daadwerkelijk voor? Volgens mij selecteert het gros van de mensen ze gewoon door te slepen over het spoilervak namelijk.

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-11 23:12

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Dubbelklikken vind ik vaak makkelijker, vooral als het maar een regel is. Op die manier heb ik ook wel eens per ongeluk een linkje aangeklikt.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:40

Reptile209

- gers -

(jarig!)
Je kan je linkjes toch ook spoileren als Spoiler1, Verstopt2 en Geheim3? Heb je helemaal geen spoiler-tag voor nodig :P. Als je dan ook nog tinyurl gebruikt, heb je alle moeite gedaan om te voorkomen dat anderen meteen zien wat je bedoelt.
* Reptile209 leest de spoilers normaal door slepend-selecteren, dus ook geen probleem.

[ Voor 13% gewijzigd door Reptile209 op 29-01-2010 16:45 ]

Zo scherp als een voetbal!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-11 21:23

Matis

Rubber Rocket

Topicstarter
@Terw_Dan (jammer van het ont-capsen btw ;) )
Ik dubbelklik eigenlijk altijd, maar slepen is idd geen slecht idee, nooit bij stilgestaan eigenlijk B)

@DirkW, dat is dus mijn twee punt, dat linkjes ook niet herkenbaar zijn binnen een URL in een spoilertekst.

@Reptile209, jij draait mijn idee eigenlijk om, het ging me er juist om om de tekst te spoileren, niet de link naar de tekst ;)

Het grootste *probleem* is het feit dat URL's momenteel niet te herkennen zijn binnen de spoiler-tags.

[ Voor 11% gewijzigd door Matis op 29-01-2010 16:50 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Matis schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 16:50:
Het grootste *probleem* is het feit dat URL's momenteel niet te herkennen zijn binnen de spoiler-tags.
[blue]
[red]
[green]
:D

En anders doe je custom CSS'je dat de spoiler standaard met een donkergrijzige achtergrond komt ipv zwart :> of gewoon Ctrl+A O-)

Voorbeeld:
spoiler: kleurtjes met linkjes :>
Deze user moet niet zo zeuren

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Het is niet voor niets een spoilertag, waar je dus expres wat moeite voor moet doen om de inhoud te zien, door urls wel dichtbaar te houden doe je wel een beetje het nut van die tag teniet :) Als je hem selecteert zie je tenslotte al het url of de tekst die de schrijver ervoor heeft opgegeven. lijkt me niet iets wat we willen veranderen om heel eerlijk te zijn :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

nb: de links binnen de spoiler zijn wel degelijk onderlijnt (haal de background-color voor .spoiler maar eens weg), enkel wordt die onderlijning bij selecteren niet zichtbaar. Gelukkig is er dus nog de pointer-cursor die aangeeft dat iets een link is, verder is daar weinig aan te doen.

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.