• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-01 15:11
Wij hebben een terminal server op win2003 r2 draaien. Voor support maken we gebruik van tsadmin om zodoende remote control te nemen.
Nu wil ik een user die alles van 1 van de applicaties van ons afweet hiervoor toegang geven zodat ik daar niet meer voor gebeld hoef te worden. Via configuratie van terminal services heb ik de user toegevoegd voor volledig beheer op RDP-tcp. Toch kan hij nog steeds niet remote control voor andere users doen. Er komt een melding mbt gebrek aan rechten.

Ik wil de user geen local admin maken uiteraard. Welke rechten moet ik de user nog toekennen voordat hij hierbij mag?

iRacing Profiel

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-01 17:16

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Users zijn al wel al een keer opnieuw aangelogged via de RDP connector?

Bij mijn weten worden de wijzigingen die doorgevoerd worden aan een RDP connector pas actief bij opnieuw verbinding maken.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat klopt maar voor TSadmin moet je een aantal extra privileges hebben op de target machine als je processen e.d. wil kunnen opvragen/termineren en dergelijke.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-01 15:11
Question Mark schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 19:47:
Users zijn al wel al een keer opnieuw aangelogged via de RDP connector?

Bij mijn weten worden de wijzigingen die doorgevoerd worden aan een RDP connector pas actief bij opnieuw verbinding maken.
Dat was inderdaad dus 't probleem :) ik had de user die de rechten moest krijgen wel af- en aangelogd, maar de user waar verbinding naar gemaakt moest worden nog niet. Draait nu zoals 't hoort :)

iRacing Profiel