Ik maak gebruik van twee beeldschermen (Eizo), aangesloten op de twee DVI-uitgangen van m'n grafische kaart. Links naast keyboard nog een gewone PS/2 muis en rechts een Wacom-tablet. Nu wil ik naast m'n nieuwe PC graag m'n vorige PC voor een aantal zaken blijven gebruiken, allemaal off-line (wat scannen, opslag e.d.) en daarvoor leek een KVM-switch me geschikt. Probleem is dat ik moeilijk een switch kan vinden waarmee ik gebruik kan blijven maken van die twee DVI-monitors en die ook nog eens enigszins betaalbaar is (ik kreeg een aanbieding via een computerzaak, die was 284 Euro maar dat is me toch echt veel te duur). Kosten switches met die mogelijkheden echt zo veel of weet hier iemand een wat goedkopere oplossing?
Wat is je budget?
[ Voor 3% gewijzigd door battler op 29-01-2010 16:13 ]
Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl
Heb je voor die tweede PC dan ook wel echt beide monitoren nodig?
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Echt hoger dan 100 Euro wil ik niet gaanbattler schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 16:13:
Wat is je budget?
Nee, niet persé, zou alleen wel mooi zijn met scannen, gewoon praktisch gezien.Xander schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 16:17:
Heb je voor die tweede PC dan ook wel echt beide monitoren nodig?
Terw_Dan schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 16:19:
titelchange, MKV > KVM

Ik zit nog wat verder te zoeken en stuit op het gratis programmaatje TeamViewer. Is dit een geschikt softwarematig alternatief?
Probeer teamviewer uit en kijk of het voldoet. Wij weten niet wat je er precies mee wil doen en of dat aan je eisen voldoet.
Is het niet practischer om RDP te doen naar je ouwe PC?
Ook dat ga ik uitzoeken. 'k Moet even kijken of ik een hardware- of softwarematige oplossing wil. Zijn er vanuit de praktijk nog argumenten voor het één of het ander?Thrackan schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 16:37:
Is het niet practischer om RDP te doen naar je ouwe PC?
Als ik voor TeamViewer of RDP moest kiezen zou ik voor RDP gaan, dat is standaard-werk binnen Windows, en dat functioneert prima, nadat je het eenmalig ingesteld hebt. Voor TeamViewer zou je altijd de client moeten laten draaien enzo (en dan maar hopen dat je ID hetzelfde gebleven is
)

Via een vriend zou ik eventueel een Belkin switch kunnen overnemen. Ik ben nog even aan 't kijken of ik nou een software- of hardware switch wil. Naast TeamViewer of RDP kwam ik op http://www.kavoom.biz/k/index.html. Ziet er ook wel leuk uit. Hebben mensen hier ervaringen met dat progje?
Pagina: 1