Nav4All en gratis reclame

Pagina: 1
Acties:

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
Ik heb net Nav4All eens nagebeld naar aanleiding van hun persbericht en ik vermoed dat dit buiten een hoax voor gratis reclame, ook nog eens een politiek statement probeert te maken. Ik heb dan niet het idee dat meneer Groot Koerkamp helemaal eerlijk is in z'n persbericht.

Vandaag heb ik Nav4All zelf opgebeld en gevraagd of hij liever maandag de stekker uit z'n product trekt dan overgaat op andere kaarten. Verrassend kwam er toen uit dat ze nog met andere kaart makers in gesprek zijn.

Ik heb hier over ook maar even een blogje geschreven, want ik vind dat dit soort reclame campagnes eigenlijk door de redacties moeten worden opgemerkt. Mij kostte het een telefoontje van minder dan 3 minuten en 7 seconden. Dat was inclusief wachttijd.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Wel goed dat je er achteraan gaat. Misschien inderdaad een tip voor de redactie.

Maar ja, PR en dit soort dingen gaan wel vaker hand in hand. Een soort noodgreepje vanuit Nav4All denk ik.

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
En nu dit weer...
nieuws: Nederlander klaagt bij EC over Nokia om afsluiten Nav4All

Is er enige kritische journalistiek bij Tweakers.net te bekennen?

(en het viel me net pas op dat het exact twee weken later is...)

[ Voor 11% gewijzigd door Skinkie op 13-02-2010 20:23 ]

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-02 14:56
Skinkie schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 19:47:
En nu dit weer...
nieuws: Nederlander klaagt bij EC over Nokia om afsluiten Nav4All

Is er enige kritische journalistiek bij Tweakers.net te bekennen?

(en het viel me net pas op dat het exact twee weken later is...)
Oh, dus we hadden het niet moeten brengen, want dit is positieve reclame voor Nav4All? 8)7

Ik ben helemaal geen stagiair

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
GWX schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 21:08:
[...]

Oh, dus we hadden het niet moeten brengen, want dit is positieve reclame voor Nav4All? 8)7
Er werd niet eens reageert op dit topic, en ik had het al een topic report gegeven.

Daarbij vraag ik me af of jullie de klacht hebben gezien die feitelijk naar EC is gegaan :) Klacht opgevraagd? Al uitgezocht waar meneer de CEO zelf woont?

In het 'bewijs materiaal' wordt over ene 'Tim Wijkman' gesproken. Ben benieuwd wat er daadwerkelijk te vinden is. Ik neem aan dat er geen interne stukken van GSM Helpdesk naar derden gaan...

[ Voor 16% gewijzigd door Skinkie op 13-02-2010 21:33 ]

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-02 14:56
Skinkie schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 21:27:
[...]

Er werd niet eens reageert op dit topic, en ik had het al een topic report gegeven.

Daarbij vraag ik me af of jullie de klacht hebben gezien die feitelijk naar EC is gegaan :) Klacht opgevraagd? Al uitgezocht waar meneer de CEO zelf woont?

In het 'bewijs materiaal' wordt over ene 'Tim Wijkman' gesproken. Ben benieuwd wat er daadwerkelijk te vinden is. Ik neem aan dat er geen interne stukken van GSM Helpdesk naar derden gaan...
Ik heb je blog ook even gelezen en ik snap niet helemaal wat nou precies je punt is.

Wat wij hebben gemeld in het eerste nieuwsbericht is dat de applicatie uit de lucht is gehaald, omdat er geen kaartlicentie beschikbaar is. Dat is simpelweg zo: probeer de applicatie maar eens te gebruiken. Gaat je niet lukken. De app is dus op dit moment uit de lucht en dat is dan ook precies wat we meldden. Dat er in de toekomst wellicht andere kaarten kunnen worden geleverd: zou kunnen. Kan ook van niet. Het nieuws was echter dat Nav4all gedwongen is te stoppen, omdat de kaarten niet meer beschikbaar zijn.

Je kunt uiteraard aankomen met 'huilie-huilie'-gedrag of 'gratis reclame', maar feit is dat het niet Nav4All was die de licentie stopzette. Dat was Navteq. Dus 'gratis reclame' lijkt me niet helemaal van toepassing en een 'hoax' lijkt het me al helemaal niet. En dat wij 'persberichten zouden publiceren'... :N

Wat betreft je opmerkingen over het nieuwe verhaal: zou je iets duidelijker kunnen uitleggen wat je punt is, en de aanleiding voor je argwaan?

Ik ben helemaal geen stagiair

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
GWX schreef op zondag 14 februari 2010 @ 00:51:
Wat wij hebben gemeld in het eerste nieuwsbericht is dat de applicatie uit de lucht is gehaald, omdat er geen kaartlicentie beschikbaar is.
In het persbericht staat dat ze niet verder mogen van Navteq dat is niet waar. Ze doen ook als of Navteq de enige maker zou zijn van 'goed kaartmateriaal'. Je kunt veel zeggen, maar dat is onzin. Daarbij liften ze mee op het nieuws van de gratis diensten. Zoals die van Google en Nokia. Google heeft geen enkele kaarten maker ingelijfd.
Het nieuws was echter dat Nav4all gedwongen is te stoppen, omdat de kaarten niet meer beschikbaar zijn.
Het nieuws was dat hun business model klote was, en dat ze met niemand tot overeenstemming hebben kunnen komen. Denk je dat ze Navteq alleen hebben benaderd ofzo? Zodat niet wat kortzichtig zijn?
Je kunt uiteraard aankomen met 'huilie-huilie'-gedrag of 'gratis reclame', maar feit is dat het niet Nav4All was die de licentie stopzette. Dat was Navteq. Dus 'gratis reclame' lijkt me niet helemaal van toepassing en een 'hoax' lijkt het me al helemaal niet. En dat wij 'persberichten zouden publiceren'... :N
Zoals ik het heb begrepen heeft niemand wat stop gezet, er heeft een partij de licentie niet verlengd. Dat kan komen omdat ze het aanbod te duur vonden...
Wat betreft je opmerkingen over het nieuwe verhaal: zou je iets duidelijker kunnen uitleggen wat je punt is, en de aanleiding voor je argwaan?
Wat ik denk is dat hier een vuilspelletje wordt gespeeld om het samengaan van Nokia met Navteq te blokkeren, met licentie gelden voor een 'gratis' appje in de waagschaal. "Sluiten jullie met ons geen overeenkomst voor de prijs die we bij de concurrent hebben gehad, dan gaan we naar de EC." Zonder alu-hoedje zou dat het scenario zijn. Ik zou het ook niet gek vinden als iemand een setje opties in de waagschaal heeft om dit te kunnen financieren. Er zijn uit heel wat andere bronnen vragen gekomen waarmee Nav4All dit heeft betaald, en net doet of er niemand is die ze materiaal wil leveren.

Pagina: 1