Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:33
Is het mogelijk om een mail2fax-service op te zetten m.b.v. Ubuntu. Ik kan in de repositories geen programma's vinden die dit kunnen.

Ik wil een mailform op een website laten faxen naar een bepaald nummer. tcp.int kon dit vroeger, maar gebruiken een demon.nl gateway, welke eruit ligt. Een mail naar de webmaster heeft vooralsnog niets geholpen helaas. De anderen die ik vind zijn of betaald of werken via pdf/tiff welke gefaxt wordt. Dat is via een webformulier lastig te bekijken. XOIP is zo'n voorbeeld.

Ik zet het even hier neer omdat ik vraag naar het bestaan van linux-programma's. Mochten er al alternatieven zoals tcp.int bestaan die wél werken, kan dit topic misschien beter in Webdesign.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

Dat hangt er een beetje vanaf over wat voor infrastructuur je de faxen wilt laten versturen. Er zijn eigenlijk niet weinig manieren om gratis faxen te versturen omdat het uiteindelijk over het analoge net heen moet (over het algemeen) en daar moet dus gewoonweg voor betaald worden.

Al wil je zelf een analoog lijntje aan je Ubuntu server knopen kan je kijken naar Asterisk. Hier zijn diverse fax modules/externe programma's voor. Of je maakt gebruik van een van de betaaldiensten en pakt/bouwt even een webclassje om dat mailform pdf output te laten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:25
BarthezZ schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 14:05:
Dat hangt er een beetje vanaf over wat voor infrastructuur je de faxen wilt laten versturen. Er zijn eigenlijk niet weinig manieren om gratis faxen te versturen omdat het uiteindelijk over het analoge net heen moet (over het algemeen) en daar moet dus gewoonweg voor betaald worden.

Al wil je zelf een analoog lijntje aan je Ubuntu server knopen kan je kijken naar Asterisk. Hier zijn diverse fax modules/externe programma's voor. Of je maakt gebruik van een van de betaaldiensten en pakt/bouwt even een webclassje om dat mailform pdf output te laten geven.
Met Asterisk of een op asterisk gebaseerde distributie als Elastix en Trixbox is het vrij eenvoudig voor elkaar te krijgen. Het enige wat je dan nog nodig hebt is een SIP provider zoals bijvoorbeeld budgetphone.nl, voipbuster, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:52

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

trolleystad schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 16:21:
[...]

Met Asterisk of een op asterisk gebaseerde distributie als Elastix en Trixbox is het vrij eenvoudig voor elkaar te krijgen. Het enige wat je dan nog nodig hebt is een SIP provider zoals bijvoorbeeld budgetphone.nl, voipbuster, etc.
ik lees dat de TS demon gebruikt. XS4all heeft deze overgenomen en deze bieden ook Sip accounts aan (gratis alleen het verbruik moet betaald worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:33
Ik niet, maar TCP.INT heeft de NL gateway op een demon-site staan. Dus vandaar... Ik ga eens kijken naar asterisk, maar het lijkt me een beetje overkill om een hele SIP-installatie te maken voor dit...