Robocopy: Hele map wordt gekopieerd, niet de bedoeling

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik probeer bestanden te verplaatsen (om ze vervolgens te verwijderen), die ouder zijn dan 30 dagen.
Hiervoor gebruik ik de volgende regel:
C:\WINDOWS\system32\robocopy B:\ B:\Old /e /move /minage:30

Ik begrijp dat het niet nodig is om de locatie op te geven van robocopy, maar dit heeft verder (naar mijn idee) geen invloed op de uitvoering.

Het resultaat van deze code zou moeten zijn, dat oude bestanden worden gekopieerd naar de andere map en dat ze in de bronmap worden verwijderd.

Wanneer ik deze code uitvoor, wordt echter de gehele inhoud van de map gekopieerd! Ik heb niet tot het einde gewacht, aangezien de map nogal groot is. Dit gebeurt trouwens ook als ik als minage 365 opgeef. De oudste bestanden uit de betreffende map zijn van 16-12-2009.

Is er iets wat ik verkeerd doe? Of is het normaal dat hij eerst de gehele inhoud kopieert en vervolgens gaan filteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik heb niet tot het einde gewacht, aangezien de map nogal groot is.
Verplaatsen gebeurt pas na kopieren. Verder is het een recursieve opdracht (B:\old staat onder B:\). Verplaats naar een dir buiten het te verplaatsen pad ;)

Ook: ik weet eerlijk gezegd niet zeker of /E ook voor /move geldt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer eerst een klein foldertje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een move naar CSA met een titelfix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Waarom zet je er geen /L achter, dan testrun je de kopieer/verplaatsopdracht.

robocopy B:\ D:\old /E /MOVE /minage:30 /L

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:48

kraats

Ik rol

Als je de map 'old' onder B:\ laat staan gaat dat geheid problemen opleveren. In ieder geval met /E en /MOVE in plaats van /MOV. Ik denk zelfs dat je dan directories moet gaan excluden. Kun je ze ook laten verplaatsen naar een andere map?
En een testrun doet wonderen, ja ;)

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Mochten het puur bestanden zijn en geen mappen in de [i]B:[/i]-directory dan is het waarschijnlijk wel mogelijk om deze naar een map old in dezelfde map te verplaatsen met de volgende regel:
robocopy B:\ B:\old /LEV:1 /MOVE /MINAGE:30 /XD old

En dus natuurlijk /L om de boel te dryrunnen.

[ Voor 9% gewijzigd door Wiethoofd op 29-01-2010 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wiethoofd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 18:25:
Mochten het puur bestanden zijn en geen mappen [...]
Bedankt voor jullie suggesties. Het zijn helaas niet puur bestanden. Het zijn backup mappen. De naam van de map bevat de datum. Het backuppen is begonnen op 16 december, de netwerkschijf B:\ bevat nu dus de mappen 20091216 t/m 20100130.

Ik heb het idee dat robocopy niet gaat werken in het geval van mappen... Heb al verschillende opties geprobeerd, ook jullie suggesties, maar slechts de bestanden in de mappen worden weggegooid. Dus alle files uit b.v. 20091216 zijn weg, maar de map met submappen is nog wel aanwezig.

Dit laatste heb ik bereikt door het volgende uit te voeren:
robocopy B:\ B:\Old\ *.* /e /mov /minage:30 /xd Old

Iemand een idee, waarmee ik ook de mappen weg gooi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Zo moeilijk is robocopy /? toch niet?
/MOV :: MOVe files (delete from source after copying).
/MOVE :: MOVE files AND dirs (delete from source after copying).

Meer: http://atlex.nl/tmp/robocopy_switches.txt

Dus MOV naar MOVE aanpassen _zoals eerder voorgesteld_ zou het wel moeten werken zoals je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Wiethoofd, je hebt helemaal gelijk. Door alles wat ik had geprobeerd had ik dat even over het hoofd gezien. Met move werkt het inderdaad!
Pagina: 1