Probleem hard disk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ben in het bezit van een oudere laptop: Fujitsu Siemens Amilo L7320 GW met daarin een 40 GB Toshiba IDE harddisk. Omdat de laptop niet lekker met draaide heb ik geprobeerd om e.e.a. weer in orde te krijgen.
Helaas resulteerde dit in het volgende probleem;

Harde schijf wordt niet meer herkend in Bios.
Primary partitie: none

Ik heb via een adapter wel alle belangrijke bestanden en foto's veilig kunnen stellen en de harde schijf vervolgens geformateerd. Nu wordt deze niet meer herkend en kan ik geen windows meer installeren.
Heb reeds een soort ultimate boot cd geprobeerd. Deze zie de schijf wel en geeft aan dat deze leeg is.
Reeds de Bios naar default gezet en battery er enige tijd uit gelaten zodat deze geheel gereset werd.
Kennis met redelijk verstand van computers laten kijken echter geen oplossing gevonden.

Hoe kan ik deze harde schijf weer werkend krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Werkt een andere HDD wel op dat ding?
Als je een nieuwe partitie aanmaakt (via een andere pc) wordt het ding dan wel herkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Andere hdd heb ik niet liggen en kan ik dus niet testen.
Andere partitie werkt niet

groetjes Taco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
je hebt geprobeerd om eea weer op orde te krijgen en vervolgens doet je HDD het niet meer. Ben je enkel dingen aan het uninstallen geweest of heb je het apparaat uit elkaar gedraaid of iets dergelijks? Je weet zeker dat de schijf weer goed teruggeplaatst is?
Je zou even met een bootcd de hdd kunnen testen, wellicht dat die ergens een foutje kan vinden.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Alllereerst bedankt voor de reacties want alleen krijg ik het systeem niet aan de praat.

Ik heb de schijf net wederom verdeeld in partities maar de hdd wordt nog steeds niet herkend in de bios.
Ik heb een cd van UBCD for windows laten draaien en volgens mij mijn hdd laten testen. Nou heb ik daar niet heel veel verstand van maar fouten werden volgens mij niet aangegeven.

Ik het de laptop natuurlijk (uit frustratie) geheel uit elkaar gehaald maar kon niets vinden.
Heb de harde schijf er even uitgehaald en uit de slede c.q. geleider gehaald maar geen gebroken pinnen aangetroffen. Vind het toch best vreemd. Nadat de hdd geformateerd is kan de bios hem gewoon niet meer vinden. Is de schijf soms overleden ? Vind het wel raar dat ik met verschillende soorten software wel de schijf kan checken en partities kan verdelen.

groetjes Taco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Probeer toch eens te kijken of je een andere hdd op de kop kan tikken. Op die manier kun je uitsluiten of de controller nog wel of niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Wat bedoel je met 'De bios herkent de schijf niet'. Ziet de bios de schijf in het geheel niet, of is hij niet in staat om er partities op te vinden?
In het laatste geval zou het kunnen dat je een DDO nodig hebt omdat de BIOS niet kan omgaan met een schijf van die grootte, ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Bios herkent de schijf in geheel niet. "none"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Bedankt allemaal.
Ff naar de lokale computershop geweest.
Harde schijf defect, nieuwe wordt zonder problemen herkend.

groetjes Taco
Pagina: 1