Autoversterker aansluiten op carputer(optisch/coax)

Pagina: 1
Acties:

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-02 22:38
Mijn HU komt te vervallen en het enige dat ik ervoor in de plaats wil hebben is een carputer(mITX).
De connectie naar m'n versterker wil ik liefst digitaal hebben omdat dit de minste problemen geeft qua eventuele signaal storingen en ik geen "extra" geluidskaart nodig heb. Er zijn nagenoeg geen versterkers met optische input en ze zijn sowieso allemaal 5.1. Ik ga enkel een composetje aansturen en heb aan een 2-kanaals versterker zat. Ik heb enkele losse DAC's gevonden maar die zijn behoorlijk duur 250 en meer. Er zijn genoeg pc speakerset te koop met digitale ingang en vraag me af of de DAC in soortgelijke sets bruikbaar gemaakt kunnen worden voor mijn doel en dan ook nog voldoende kwalitatief? Er is een kant en klare oplossing in de vorm van een Audison Bit One(400+), maar die is veel te uitgebreid voor wat ik zoek en vind dan ook de prijs niet passend.
Het enige alternatief dat me nog rest is een Audiotrak Prodigy HD2 welke een RCA aansluiting heeft. Dat kaartje heeft een PCI bus terwijl de interessante mITX borden allemaal een PCI-e 16X slot hebben.
Suggesties?

iRacing Profiel

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09-2025
Ja, toch een analoge verbinding maken van een 3.5mm jackplug aansluiting naar 2x cinch. Iemand die ik ken heeft dat ook gedaan, en t klonk super. Geen ruis ed. Als je de kabels maar een beetje uit de buurt van je voedingskabels ed houdt gaat t helemaal goedkomen.