Toon posts:

Webwinkel maakt een fout, klant verzendkosten retour?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik zit nu in de volgende situatie.
Ik heb bij webwinkel X een sleutelhanger & Arita dual-layer dvdtjes gekocht.
Alles betaald netjes via de mail en de track & trace code ontvangen.
Zeer positief, ook netjes de volgende dag het pakketje in ontvangst mogen nemen.

Hier ben ik zeer positief over.
Echter nu komt het, eenmaal aangekomen heeft mij broertje 3 van de 25 dvd's al geprobeerd te branden (jaja, met de dvd brander :*) )
Hij kreeg op mijn laptop een error, op zijn laptop een error en op de vaste PC een error. Hij heeft het er maar bij laten liggen, totdat ik thuiskwam.

Direct webwinkel X gemaild met het probleem.
Eerst kreeg ik te horen, dat deze merk DVD's niet onder de garantie vallen, waarna ik hen verwees dat er op hun webwinkel bij de product bij staat als er geen garantie op wordt verleend.

Vervolgens hebben zij aangeboden dat ik de DVD's terug mag sturen. De verzendkosten die ik nu zou maken om het naar hen op te sturen + de DVD's krijg ik volledig vergoed.
Enkel de sleutelhanger niet (wat natuurlijk volkomen logisch is) maar de eerdere door mij betaalde verzendkosten á €7,99 NIET. Terwijl dat betreffende sleutelhangertje makkelijk in een envelop bezorgd kon worden.
Wij geven alleen garantie op de volgende merken: Philips, Imation, Memorex en Verbatim. Op deze media geeft de fabrikant garantie op fabrieksfouten.

Nu weet ik ook wel dat de webwinkel ook kosten heeft aan het verzenden, maar het is toch niet MIJN fout geweest, dat ik de verkeerde geleverd krijg? Want wat bleek achteraf, dat ik helemaal geen Arita schijfjes heb ontvangen (mijn broertje wist dit niet, dus die dacht uitpakken en branden maar)
Omgerekend betaal ik dan 7,99 euro voor de verzendkosten voor iets van 2 euro, is dat niet erg veel?

Ik heb de webwinkel aangeboden de eerdere verzendkosten van 7,99 euro te delen. Echter willen zij hier niks van weten.
Wat is mijn recht in deze? En eventuele tips etc?

Indien kritiek, graag onderbouwende kritiek met goede steekhouden argumenten.

Bij voorbaat dank

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2010 11:26 ]

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:01
Ik struikel een beetje over deze zin:
Eerst kreeg ik te horen, dat deze merk DVD's niet onder de garantie vallen, waarna ik hen verwees dat er op hun webwinkel bij de product bij staat als er geen garantie op wordt verleend.
Bij nader inzien, lees even je hele post door, erg veel fouten en aardig onleesbaar.

[ Voor 16% gewijzigd door LED-Maniak op 29-01-2010 11:18 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:45
Als ik het goed begrijp wil je nu een gedeelte van het geld van de eerste verzendkosten terug? Omdat de dvd's die erbij zaten niet goed waren. En het sleutelhangertje wat erbij zat makkelijk voor minder verzonden kon worden?

Als dat het geval vind ik eerlijk gezegd dat je wat te ver gaat. Wat je dan eigenlijk zegt is dat de dvd's nooit verstuurd hadden mogen worden zodat jij geen verzendkosten hoefde te betalen. Dat er iets kapot is kunnen hun natuurlijk ook weinig aan doen en ik vind dat ze het nu al heel netjes afhandelen.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Dus jij stuurt de DVD's terug en de winkel stuurt jou weer kosteloos nieuwe op?

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Topicstarter
LED-Maniak schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:15:
Ik struikel een beetje over deze zin:

[...]
Excuus !!
Ik doelde dus erop, dat ik eerst van hen te horen kreeg:
Wij geven alleen garantie op de volgende merken: Philips, Imation, Memorex en Verbatim. Op deze media geeft de fabrikant garantie op fabrieksfouten.
Waarna ik hen ernaar verwees, dat de producten die op hen webwinkel GEEN garantie hebben, er duidelijk bij het product staat GEEN garantie, en dus vind ik dit dan misleiding.
Bij de door mijn bestelde Arita Dual-layers, stond dit duidelijk niet, dan mag ik er toch vanuit gaan dat er WEL gewoon garantie op word verleend?

Daarnaast bestel ik altijd Arita Dual-layer schijfjes, dus mij brander als die van mijn broertje als de vaste PC kunnen die prima branden.

Verwijderd

Topicstarter
Craven87 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:18:
Als ik het goed begrijp wil je nu een gedeelte van het geld van de eerste verzendkosten terug? Omdat de dvd's die erbij zaten niet goed waren. En het sleutelhangertje wat erbij zat makkelijk voor minder verzonden kon worden?

Als dat het geval vind ik eerlijk gezegd dat je wat te ver gaat. Wat je dan eigenlijk zegt is dat de dvd's nooit verstuurd hadden mogen worden zodat jij geen verzendkosten hoefde te betalen. Dat er iets kapot is kunnen hun natuurlijk ook weinig aan doen en ik vind dat ze het nu al heel netjes afhandelen.
Ik wil een deel van de eerste verzendkosten retour idd.
Ja de dvd's waren niet goed, en het sleutelhangertje wel.

Dat er iets defect is kunnen ze inderdaad weinig aandoen, maar ik heb ( wat blijkt achteraf) helemaal geen Arita schijfjes ontvangen, dit is dus hun fout toch?

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:22:
[...]

Ik wil een deel van de eerste verzendkosten retour idd.
Ja de dvd's waren niet goed, en het sleutelhangertje wel.

Dat er iets defect is kunnen ze inderdaad weinig aandoen, maar ik heb ( wat blijkt achteraf) helemaal geen Arita schijfjes ontvangen, dit is dus hun fout toch?
Maar ik snap je punt echt niet...je stuurt de schijfjes terug, zij sturen jou kosteloos nieuwe schijfjes op en vergoeden de verzendkosten die jij hebt gemaakt. Dan zijn de eerste verzendkosten die je bij de initiele bestelling hebt betaald toch volkomen terecht :?

Zelfs indien ze géén nieuwe schijfjes sturen, maar je aankoop terugbetalen is je punt zinloos. Want bij de initiele bestelling wou je gewoon schijfjes hebben, en voor die verzending heb je betaald. Dat je nu voor terugbetaling gaat is een eigen keus, ik ga ervanuit datd e shop je rustig ook nieuwe schijfjes zou willen sturen i.p.v. aankoopbedrag terugstorten.

[ Voor 21% gewijzigd door rodie83 op 29-01-2010 11:28 ]

• Craven
Je hebt ze toch wel ontvangen? Ze waren alleen defect. En nu stuurt de webwinkel jou nieuwe op en betalen zij alle verzendkosten (terug van de kapotte, en heen van de nieuwe).

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-01 16:35
Als je alleen die sleutelhanger had besteld, welke bezorgkosten hadden ze dan in rekening gebracht? Ik vermoed exact dezelfde bezorgkosten als je nu betaald hebt, want webshops versturen over het algemeen geen dingen in een enveloppe.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Verwijderd

Topicstarter
Craven87 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:27:
Je hebt ze toch wel ontvangen? Ze waren alleen defect. En nu stuurt de webwinkel jou nieuwe op en betalen zij alle verzendkosten (terug van de kapotte, en heen van de nieuwe).
Ik heb ze inderdaad ontvangen ze waren defect & verkeerd. Ik had namelijk Arita schijfjes besteld (non-printable) en ik heb een ander merk schijfjes ontvangen.
Ze sturen mij ook geen nieuwe op, maar geld retour.
Dit geeft alleen aan, dat zij de Arita schijfjes dus gewoon NIET verkopen (heb er ook om gevraagd)

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik geloof dat de winkel kan uberhaupt niet kiezen of ze garantie geven, ik meen me te herinneren dat dit een dwingend recht is. Een van de juristen hier op het forum kan daar vast meer duidelijkheid over geven.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Verwijderd

Topicstarter
Antaresje schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:29:
Als je alleen die sleutelhanger had besteld, welke bezorgkosten hadden ze dan in rekening gebracht? Ik vermoed exact dezelfde bezorgkosten als je nu betaald hebt, want webshops versturen over het algemeen geen dingen in een enveloppe.
Als ik eerder had geweten dat zij mij geen Arita konden leveren had ik de sleutelhanger natuurlijk ook niet besteld voor 8 euro verzendkosten.
Die heb ik er gewoon bij besteld omdat het er leuk uitzag.

Verwijderd

Topicstarter
FirePuma142 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:32:
Ik geloof dat de winkel kan uberhaupt niet kiezen of ze garantie geven, ik meen me te herinneren dat dit een dwingend recht is. Een van de juristen hier op het forum kan daar vast meer duidelijkheid over geven.
Ik hoop dat 1 van de juristen dan ook zal reageren.
Echter, meen ik me wel te herinneren dat ik het vaker in webwinkels gezien heb dat er op bepaalde CD's en/of DVD's geen garantie wordt verleend . Waarom? weet ik ook niet

• Craven
ah ok nu snap ik hem :). Mjah ondanks dat zij jou de verkeerde dvdtjes stuurde heb je niet veel om op te staan. Ze zijn dacht ik dan verplicht om jou een vergelijkbaar product aan te bieden (in overleg). Dit hebben ze dan wel niet gedaan. Nu blijkt dat jij deze niet wilt geven ze gewoon geld retour. Daar komt bij dat de meeste webshops geen dingen in enveloppen verzenden zoals antaresje zei. En trouwens je hebt het nu over een paar euro's daar zou ik uberhaupt geen tijd meer aan besteden.

Edit: ik ben geen jurist in ieder geval dus bovenstaande is wat ik ervan vind, niks meer.

Offtopic tip: besteed wat meer aandacht aan de leesbaarheid en uitleg in je start post.

[ Voor 7% gewijzigd door Craven op 29-01-2010 11:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
rodie83 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:26:
[...]

Maar ik snap je punt echt niet...je stuurt de schijfjes terug, zij sturen jou kosteloos nieuwe schijfjes op en vergoeden de verzendkosten die jij hebt gemaakt. Dan zijn de eerste verzendkosten die je bij de initiele bestelling hebt betaald toch volkomen terecht :?

Zelfs indien ze géén nieuwe schijfjes sturen, maar je aankoop terugbetalen is je punt zinloos. Want bij de initiele bestelling wou je gewoon schijfjes hebben, en voor die verzending heb je betaald. Dat je nu voor terugbetaling gaat is een eigen keus, ik ga ervanuit datd e shop je rustig ook nieuwe schijfjes zou willen sturen i.p.v. aankoopbedrag terugstorten.
De shop kan mij niet de nieuwe schijfjes leveren die ik wil en besteld had, nml Arita.
En als ik dit eerder had geweten had ik uberhaupt niet bij hun besteld natuurlijk.
Dit is dan toch gewoon misleiding, bedoeld of onbedoeld maar ik ben er wel de dupe van

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-12-2025

IWriteCode

Less = more

Bij het kopen via webwinkels geldt de wet koop op afstand. Dat houdt in dat jij binnen 5 (7?) werkdagen de (ongebruikte) producten, terug mag sturen, en dat jij dan het volledige bedrag, inclusief verzendkosten terug gestort krijgt. Jij dient alleen wel zorg te dragen voor de verzending naar de webwinkel.

Maar goed, we hebben het nu over gebruikte producten, die blijkbaar niet voldoen (of stuk waren). Volgens mij ben je in dat geval redelijk afhankelijk van wat de webwinkel wil of doet. Persoonlijk vind ik de reactie van de webshop heel erg netjes. Jij kan de producten terugsturen, en ze betalen ook nog de kosten voor het verzenden. De webwinkel kan er niets aan doen dat het product niet voldoet, en kunnen er zelf ook niets meer mee (omdat het gebruikt is).

Wat wil je nog meer?

Less = more

Verwijderd

Topicstarter
Craven87 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:36:
ah ok nu snap ik hem :). Mjah ondanks dat zij jou de verkeerde dvdtjes stuurde heb je niet veel om op te staan. Ze zijn dacht ik dan verplicht om jou een vergelijkbaar product aan te bieden (in overleg). Dit hebben ze dan wel niet gedaan. Nu blijkt dat jij deze niet wilt geven ze gewoon geld retour. Daar komt bij dat de meeste webshops geen dingen in enveloppen verzenden zoals antaresje zei. En trouwens je hebt het nu over een paar euro's daar zou ik uberhaupt geen tijd meer aan besteden.

Edit: ik ben geen jurist in ieder geval dus bovenstaande is wat ik ervan vind, niks meer.

Offtopic tip: besteed wat meer aandacht aan de leesbaarheid en uitleg in je start post.
Ze hebben mij idd geen alternatief geboden ( en de alternatieven die ze op de website hebben staan zijn in mijn ogen veel te duur)
Ik wil Arita omdat ik daarmee altijd goede ervaringen heb, en mij apparaten ook geen problemen hebben met Arita.
Ik wil mijn geld retour OMDAT zij mij die Arita niet alsnog kunnen leveren.
Het gaat idd om een paar euro's 7,99 om exact te zijn. Maar als ik dus eerder had geweten dat zij geen Arita kunnen leveren, had ik uberhaupt niet besteld en was ik die 7,99 euro dus ook niet kwijtgeweest.
Het sleutelhangertje had ik gewoon erbij gekocht, omdat het er leuk uitzag.

Verwijderd

Topicstarter
Jamal schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:38:
Bij het kopen via webwinkels geldt de wet koop op afstand. Dat houdt in dat jij binnen 5 (7?) werkdagen de (ongebruikte) producten, terug mag sturen, en dat jij dan het volledige bedrag, inclusief verzendkosten terug gestort krijgt. Jij dient alleen wel zorg te dragen voor de verzending naar de webwinkel.

Maar goed, we hebben het nu over gebruikte producten, die blijkbaar niet voldoen (of stuk waren). Volgens mij ben je in dat geval redelijk afhankelijk van wat de webwinkel wil of doet. Persoonlijk vind ik de reactie van de webshop heel erg netjes. Jij kan de producten terugsturen, en ze betalen ook nog de kosten voor het verzenden. De webwinkel kan er niets aan doen dat het product niet voldoet, en kunnen er zelf ook niets meer mee (omdat het gebruikt is).

Wat wil je nog meer?
Het punt is dus dat ik Arita schijfjes had besteld, maar die NIET geleverd kreeg. Mijn broertje was enthousiast dat de schijfjes binnen waren dus die begon direct met het gebruiken ervan. Echter toen ik thuiskwam zag ik dat ze geen Arita waren. De reactie is ook netjes, alleen de oplossing is in mijn ogen dan niet geheel rechtvaardig.
Als ik eerder had geweten dat zij mij GEEn arita konden leveren, had ik ze nooit daar besteld.

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:46
Om hoeveel euro gaat het? 8?
Ik zou mijn tijd aan iets anders gaan besteden dan dit bedrag terug proberen te vorderen.

Verwijderd

Topicstarter
bas r schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:42:
Om hoeveel euro gaat het? 8?
Ik zou mijn tijd aan iets anders gaan besteden dan dit bedrag terug proberen te vorderen.
Het gaat hier om inderdaad 8 euro , maar de schijfjes kosten 14,99.
Zoals je ziet gaat het hier dus om iets meer dan de helft, dan had ik de schijfjes ook wel gewoon in de winkel kunnen kopen als het toch "maar" 8 euro is.
Of eventueel bij een concurrent van hen. maar het gaat om wat ik heb besteld, niet geleverd heb gekregen

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:29
Het lijkt me dat je hier nergens recht op hebt want het product is gebruikt, ook al is het niet het product wat je bestelt had. Door het gebruik van het product ben je denk ik akkoord gegaan met het product dat je ontvangen hebt, als het ongebruikt was dan was het geen probleem geweest om te ruilen waarschijnlijk. Dat je broertje het product geopend en gebruikt heeft is natuurlijk niet de fout van de winkel. Dat de winkel je al gedeeltelijk tegemoet wil komen is al redelijk coulant van die winkel.

[ Voor 9% gewijzigd door ADDG op 29-01-2010 11:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
ADDG schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:50:
Het lijkt me dat je hier nergens recht op hebt want het product is gebruikt, ook al is het niet het product wat je bestelt had. Door het gebruik van het product ben je denk ik akkoord gegaan met het product dat je ontvangen hebt, als het ongebruikt was dan was het geen probleem geweest om te ruilen waarschijnlijk. Dat je broertje het product geopend en gebruikt heeft is natuurlijk niet de fout van de winkel.
Mijn broertje had de foutieve schijfjes ook niet kunnen gebruiken ALS de webwinkel gewoon het product had geleverd wat ik besteld had. Als jij een TV besteld op internet, en je komt thuis wat blijkt.
Je vrouw heeft de TV al uitgepakt om je te verrassen en vanwege de enthousiasme, en het blijkt achteraf een ander toestel dan wat jij besteld had. Word je ook niet vrolijk van, of wel?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als je met de auto de spullen had gehaald cq. teruggebracht, had je toch ook geen brandstofkosten, al dan niet gedeeltelijk, teruggevraagd? Dat is het nadeel van op afstand je spullen halen. Als er iets mis is draai je zelf op voor de verzendkosten, in mijn ogen niets meer dan logisch.

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:54:
Als je met de auto de spullen had gehaald cq. teruggebracht, had je toch ook geen brandstofkosten, al dan niet gedeeltelijk, teruggevraagd? Dat is het nadeel van op afstand je spullen halen. Als er iets mis is draai je zelf op voor de verzendkosten, in mijn ogen niets meer dan logisch.
Je hebt een punt, maar de webwinkel zegt dus dat ze Arita verkopen. Ik bestel Arita ,het komt thuis aan en blijkt geen arita te zijn? Is toch niet MIJN fout?
Ja, achteraf had mijn broertje beter kunnen wachten maar je gaat er vanuit dat je een product geleverd krijgt wat je heb besteld.
Als ik de spullen met de auto had gehaald, hoefde ik ook niet terug, want dan had ik gelijk gezien dat het geen Arita's waren !

• LED-Maniak
Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:52:
[...]

Mijn broertje had de foutieve schijfjes ook niet kunnen gebruiken ALS de webwinkel gewoon het product had geleverd wat ik besteld had. Als jij een TV besteld op internet, en je komt thuis wat blijkt.
Je vrouw heeft de TV al uitgepakt om je te verrassen en vanwege de enthousiasme, en het blijkt achteraf een ander toestel dan wat jij besteld had. Word je ook niet vrolijk van, of wel?
Dan moet je er voor zorgen dat je vrouw die TV niet open maakt..

en @ hierboven. Dan had je dus niet via internet moeten bestellen maar gewoon bij de winkel moeten halen.

er hangt hier wel een enorm schreeuwerige sfeer..

[ Voor 12% gewijzigd door LED-Maniak op 29-01-2010 11:59 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Verwijderd

Topicstarter
LED-Maniak schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:58:
[...]

Dan moet je er voor zorgen dat je vrouw die TV niet open maakt..

en @ hierboven. Dan had je dus niet via internet moeten bestellen maar gewoon bij de winkel moeten halen.

er hangt hier wel een enorm schreeuwerige sfeer..
Achteraf makkelijk te zeggen. Jij zegt m.a.w. dat het MIJn schuld is dat ik verkeerde schijfjes geleverd heb gekregen, terwijl het hun fout is.
Als je zulke reacties heb, vraag ik je om niet meer te reageren, schiet niemand iets mee op.
En volkomen onnodig.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:17

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:52:
[...]

Dat zijn afspraken die je met je vrouw moet maken en niet zaken waar je een webwinkel mee kan opzadelen. Als de TV netjes uitgepakt is kan je de boel weer in originele staat terugbrengen en het hele zaakje retour sturen.

Edit:
En ja, het is altijd makkelijk praten achteraf maar het is wel hoe het hoort te gaan. Spullen die aan jou geadresseerd zijn zijn dat doorgaans met een reden. Verder wordt hiermee niet bedoeld dat het jouw fout is dat de verkeerde schijfjes geleverd zijn maar eerder dat het jouw fout (of die van je broertje) is dat jij niet degene bent die het pakje heeft geopend.

Stel je trouwens eens voor dat je een kado voor je broertje koopt, of spulletjes waarvan je helemaal niet wilt dat andere mensen dat weten... maakt je broertje zulke pakjes ook open?

[ Voor 27% gewijzigd door DataGhost op 29-01-2010 12:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
DataGhost schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 12:02:
[...]

Dat zijn afspraken die je met je vrouw moet maken en niet zaken waar je een webwinkel mee kan opzadelen. Als de TV netjes uitgepakt is kan je de boel weer in originele staat terugbrengen en het hele zaakje retour sturen.
Het gaat hier ook niet om een TV, maar om de schijfjes.
het hele TV verhaal was alleen om opheldering te geven.

• LED-Maniak
Dat zijn reacties die de TS niet wil lezen en volkomen onnodig dus het is gewenst dat we hier niet reageren voor een uitleg/oplossing.

Prima. :)

Verwijderd

Topicstarter
LED-Maniak schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 12:04:
Dat zijn reacties die de TS niet wil lezen en volkomen onnodig dus het is gewenst dat we hier niet reageren voor een uitleg/oplossing.

Prima. :)
Ik heb dat nergens aangegeven, jou vorige post is in mijn ogen volledig zinloos. Ik heb nergens aangegeven dat ik geen reacties wens met uitleg/oplossing.
Maar die gaf jij duidelijk niet.

Verwijderd

Topicstarter
DataGhost schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 12:02:
[...]

Edit:
En ja, het is altijd makkelijk praten achteraf maar het is wel hoe het hoort te gaan. Spullen die aan jou geadresseerd zijn zijn dat doorgaans met een reden. Verder wordt hiermee niet bedoeld dat het jouw fout is dat de verkeerde schijfjes geleverd zijn maar eerder dat het jouw fout (of die van je broertje) is dat jij niet degene bent die het pakje heeft geopend.

Stel je trouwens eens voor dat je een kado voor je broertje koopt, of spulletjes waarvan je helemaal niet wilt dat andere mensen dat weten... maakt je broertje zulke pakjes ook open?
'Nee, ik heb hem natuurlijk verteld dat de schijfjes eraan komen. Als ik hem niets vertel en er staat een mannetje van de TNT voor de deur met een pakketje op mijn naam. Weigert hij dat. En waren de schijfjes nota bene ook voor hem.

• tukkerpaddy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-01 14:41
Dat het product zonder te controleren is opengemaakt en gebruikt is in ieder geval niet de schuld van de webshop. Dan kun je wel moeilijk gaan doen over die 8 euro, maar de schuld ligt toch zeker deels bij de ontvangende partij. Ik zeg: maak je niet druk om een paar euro, zo'n dure les is het nou ook weer niet.

Verwijderd

Topicstarter
tukkerpaddy schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 12:08:
Dat het product zonder te controleren is opengemaakt en gebruikt is in ieder geval niet de schuld van de webshop. Dan kun je wel moeilijk gaan doen over die 8 euro, maar de schuld ligt toch zeker deels bij de ontvangende partij. Ik zeg: maak je niet druk om een paar euro, zo'n dure les is het nou ook weer niet.
Idd, dat geef ik ze ook toe. Mijn bróertje had achter gezien inderdaad beter kunnen wachten. Maar dit was natuurlijk nooit gebeurd als zij gewoon het juiste product hadden geleverd.
Nogmaals het gaat hier idd om 8 euro die ik nu wel kwijt ben. Voor datzelfde bedrag (uiteraard incl. de aanschafwaarde van de schijfjes) had ik ze net zo goed in de winkel kunnen kopen.

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:29
Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 12:01:
[...]

Achteraf makkelijk te zeggen. Jij zegt m.a.w. dat het MIJn schuld is dat ik verkeerde schijfjes geleverd heb gekregen, terwijl het hun fout is.
Als je zulke reacties heb, vraag ik je om niet meer te reageren, schiet niemand iets mee op.
En volkomen onnodig.
Natuurlijk is het niet jou schuld dat je de verkeerde schijfjes geleverd hebt gekregen maar het is wel jou schuld dat de verpakking van de schijfjes geopend en gebruikt is of dat nou door je zelf of je broertje is gedaan is voor de rest niet relevant. Als de verpakking niet geopend was geweest had je het product terug kunnen sturen zonder enkel probleem en had de winkel die weer opnieuw kunnen verkopen dat kan nu niet dus de winkel verliest er altijd geld op.

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:57:
[...]

Je hebt een punt, maar de webwinkel zegt dus dat ze Arita verkopen. Ik bestel Arita ,het komt thuis aan en blijkt geen arita te zijn? Is toch niet MIJN fout?
Ja, achteraf had mijn broertje beter kunnen wachten maar je gaat er vanuit dat je een product geleverd krijgt wat je heb besteld.
Als ik de spullen met de auto had gehaald, hoefde ik ook niet terug, want dan had ik gelijk gezien dat het geen Arita's waren !
Ten eerste: fouten maken is menselijk en het is inderdaad vervelend dat ze de foute schijven opgestuurd hebben. Als ontvangende partij moet je dit officieel ook controleren etc. etc. dus om nu alles op de winkel af te schuiven vind ik zelf een beetje overdreven.

Verder over de auto en benzine kosten e.d: Je initele rit had je dan gemaakt, of ze het hadden of niet (=originele verzendkosten). De tweede rit die je bespaard is gebleven is, zo maak ik uit je verhaal op, is terug betaald (=verzend kosten terug).

Ik snap je gevoel (heb het zelf ooit met defect geheugen gehad, 2x omgeruild, nog steeds defect, geld terug...van de nieuwe waarde (was ondertussen 60 euro goedkoper)). Het is vervelend maar het is erg lastig om de winkel verder te bewegen dan wat ze zelf onder coulance aanbieden (hoe het wettelijk zit weet ik niet, maar volgens mij was je er dan slechter van afgekomen).

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga gewoon akkoord met de aangegeven oplossing. Denk inderdaad achteraf dat ik er toch niet iets mee opschiet. Schrijf wel een Shopreview uit (ging trouwens om Iwonatec)
Hartstikke bedankt in ieder geval voor de reacties.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:42

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 12:11:
[...]

Idd, dat geef ik ze ook toe. Mijn bróertje had achter gezien inderdaad beter kunnen wachten. Maar dit was natuurlijk nooit gebeurd als zij gewoon het juiste product hadden geleverd.
Nogmaals het gaat hier idd om 8 euro die ik nu wel kwijt ben. Voor datzelfde bedrag (uiteraard incl. de aanschafwaarde van de schijfjes) had ik ze net zo goed in de winkel kunnen kopen.
Waarom blijf je nu hameren op het feit dat er verkeerde dingen zijn geleverd? Ja, initieel was de webshop fout, daarvanuit had je nog redelijk wat discussie kunnen maken over de verzendkosten. Maar, vervolgactie is het gebruik van de fout-geleverde DVD's, vind ik het netjes van de webshop dat ze ze uberhaubt terug nemen.

Afaik worden moederborden altijd met een seal verstuurd, ga jij eerst doodleuk moederbord uitpakken en inbouwen, kom je er dan pas achter dat het niet de juiste moederbord is, ben je zelf fout bezig.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 12:15:
Ik ga gewoon akkoord met de aangegeven oplossing. Denk inderdaad achteraf dat ik er toch niet iets mee opschiet. Schrijf wel een Shopreview uit (ging trouwens om Iwonatec)
Schrijf dan ook duidelijk in je review dat je de DVD's al bent gaan gebruiken. Wel zo eerlijk.

Money for nothin' and your chicks for free

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
offtopic:
Aragnut schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 12:12:
... Ik snap je gevoel (heb het zelf ooit met defect geheugen gehad, 2x omgeruild, nog steeds defect, geld terug...van de nieuwe waarde (was ondertussen 60 euro goedkoper)). ...

Dat had je IMHO niet moeten accepteren, maar goed de moeite besparen die je soms moet doen voor iets kan je ook geld waard zijn.

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-01 10:43
Ik ben wel nieuwsgierig naar de rechten van de klant als de dvd's niet waren uitgepakt.
Ik weet dat je een product van een webshop binnen 7 dagen retour mag sturen om welke reden dan ook (*). Je krijgt dan het hele aankoopbedrag terug (inclusief verzendkosten). De kosten voor terugzending komen wel voor eigen rekening.
Maar wat nu als het product fout geleverd is? En het bedrijf niet alsnog het goede product kan leveren? Welke termijn geldt dan? En welke kosten zijn voor wie?

(*)U krijgt geen bedenktijd als u een van de volgende producten op afstand koopt:
* reizen die u op internet boekt
* tijdsgebonden producten, zoals tijdschriften
* producten die u speciaal laat maken, bijvoorbeeld een maatpak
* producten die snel kunnen bederven, zoals eten of bloemen
* Sluit u een dienst af die u meteen wilt laten beginnen? Bijvoorbeeld een abonnement voor mobiel bellen? Dan hebt u geen bedenktijd.
Cd's en dvd's zijn vaak verzegeld. U mag deze producten alleen terugsturen als u de verzegeling niet hebt opengemaakt.

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-12-2025

IWriteCode

Less = more

Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 12:15:
Mja, ik vind, wat ik al eerder schreef, dat ze het erg netjes oplossen.

Less = more

Verwijderd

Beste Sjefie,

waarom blijf je maar hameren op de fout van de verkeerde levering terwijl jullie (of je broertje) ook de fout hebben gemaakt om het product al uit te pakken voordat je hebt gecontroleerd of het wel het juiste product is.
Als je dan ook nog een aantal DVD's nodig hebt voor je daarachter komt vind ik het een hele coulante oplossing van de webwinkel om de DVD's weer terug te nemen (en nog de verzendkosten te betalen ook).
Daarnaast impliceer je dmv het aangeven dat je een shopreview gaat schrijven dat het een negatieve review wordt. Dit zou ik niet rechtvaardig vinden tegenover de webwinkel die in dit geval meer dan genoeg heeft gedaan om dit probleem netjes op te lossen.
Nogmaals: Nee, het is niet jullie fout dat er verkeerde spullen zijn geleverd maar het is wel jullie fout dat je hebt nagelaten om te checken of het goede product is geleverd. En als je het verkeerde product dan ook nog eens gaat gebruiken...
Daarbij gaat het ook nog eens om een bedrag van 8 euro dus "Take it like a man" en zie het als een goedkope wijze les voor de volgende keer om altijd je bestellingen te checken bij aankomst alvorens tot gebruik over te gaan.

• SinergyX
  • Laatst online: 17:42

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Pascal.A schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 12:37:
Ik ben wel nieuwsgierig naar de rechten van de klant als de dvd's niet waren uitgepakt.
Ik weet dat je een product van een webshop binnen 7 dagen retour mag sturen om welke reden dan ook (*). Je krijgt dan het hele aankoopbedrag terug (inclusief verzendkosten). De kosten voor terugzending komen wel voor eigen rekening.
Maar wat nu als het product fout geleverd is? En het bedrijf niet alsnog het goede product kan leveren? Welke termijn geldt dan? En welke kosten zijn voor wie?
Het gaat om de vervolgactie van zijn broertje:
De juridische constructie achter dit recht is “ontbinding”. Dat wil zeggen, het contract was geldig maar wordt bij deze opgeheven, en de partijen moeten nu de eerder verrichte prestaties ongedaan maken (art. 6:271 BW). Daaruit volgt, zo bleek tijdens de invoering van dit wetsartikel, dat de consument het product terug moet sturen in de staat waarin hij het ontvangen heeft. Is het product zichtbaar gebruikt of beschadigd, dan moet de consument daarvoor een vergoeding betalen.

Kortom, een koop op afstand eerst gratis uitproberen mag, maar alleen als de klant voorzichtig is. Weliswaar heeft de klant altijd het recht om het terug te sturen, maar als er schade aan product of verpakking is, zal de klant wel een vergoeding moeten betalen voor de schade aan de verpakking of het product zelf.
Hieruit lees ik ook dat dus Koop op afstand een ontbinding is van de overeenkomst, foutieve levering is aansprakelijkheid van de verkoper, kosten van terugsturen van het foute product zijn dan ook voor de verkoper. Veel webshops hebben dit ook in hun voorwaarden staan.

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 29-01-2010 13:09 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Die paar luizige euro wegen allang niet meer op tegen de moeite die dit topic inmiddels heeft gekost :)

God, wat lijkt het mij vermoeiend om bij een IT-webshop te moeten werken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 14:05:
Die paar luizige euro wegen allang niet meer op tegen de moeite die dit topic inmiddels heeft gekost :)

God, wat lijkt het mij vermoeiend om bij een IT-webshop te moeten werken.
QFT :)

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik zou ieder geval je broertje duidelijk maken dat ie niet zomaar jouw post open moet maken.

Verder heeft de winkel zelf het volgens mij vrij netjes afgehandeld.

Verwijderd

Topicstarter
Even voor iedereen en om opheldering te scheppen.
Ik heb dus WEL ingezien dat het een correcte oplossing is, daarom ben ik naderhand alsnog akkoord gegaan.

Ik heb nergens gezegd dat het een positieve of negatieve shopreview gaat worden, wacht even met conclusies trekken, alvorens iets te insinueren ! Ik ga heus geen leugens vermelden maar exact het verhaal zoals het hier staat !!

Mijn broertje maakt mijn post niet ZOMAAR open, ik had de DVD's speciaal voor hem besteld, en hem ook hiervan op de hoogte gebracht, als mensen dit niet begrijpen (o.a. Cartman!) vraag ik je om het nog een x opnieuw te lezen, want het staat er duidelijk genoeg vermeld !!!

@ Patje_88
Ik heb eerder ook al toegegeven dat het idd fout was vanuit onze kant, waarom reageer je zo onzinnig als ik de oplossing al hebt gevonden, en ook mijn fout(en) heb toegegeven !! Ook ik maak fouten, jij ook !!! En idd de webwinkel ook, maar ik heb ze dan ook nergens zwart lopen maken !!

Ahfijn, ik zal hier niet meer verder op ingaan wat andere vermoeden of naar verwijzen wat geheel offtopic is.

Nogmaals:
Ook vanuit mijn kant zijn er fouten gemaakt, niet alleen door de webwinkel maar daarom heb ik naderhand alsnog akkoord gegeven !! Iedereen maakt wel eens (inschattings)fouten !!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:03

D4NG3R

kiwi

:)

Van dat "garantie op die producten" kunnen ze niks zeggen, de kopen op afstand regeling zegt dat je binnen 1 week een product naar een webshop terug kan sturen als je er ontevreden mee bent of als het product defecten vertoont.

Ze moeten dan het volledige bedrag + Verzendkosten vergoeden. Alhoewel ik betwijfel of ze dit ook daadwerkelijk gaan doen omdat je een deel van je verzending gewoon houd/goed is.. dit kwam in dezelfde doos mee gok ik?

[ Voor 40% gewijzigd door D4NG3R op 30-01-2010 01:59 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R NL schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 01:54:
Van dat "garantie op die producten" kunnen ze niks zeggen, de kopen op afstand regeling zegt dat je binnen 1 week een product naar een webshop terug kan sturen als je er ontevreden mee bent of als het product defecten vertoont.

Ze moeten dan het volledige bedrag + Verzendkosten vergoeden. Alhoewel ik betwijfel of ze dit ook daadwerkelijk gaan doen omdat je een deel van je verzending gewoon houd/goed is.. dit kwam in dezelfde doos mee gok ik?
Het kwam idd in dezelfde doos. Maar als ik van te voren geweten had, dat zij geen Arita kunnen leveren had ik dat sleutelhangertje van 1,49 euro natuurlijk ook niet besteld.

PS. In eerste instantie dus een foutief geleverd product, vervolgens bleef dat foutief geleverd product nog eens een defect product te zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2010 02:01 ]

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 01:40:
Ik heb nergens gezegd dat het een positieve of negatieve shopreview gaat worden, wacht even met conclusies trekken, alvorens iets te insinueren ! Ik ga heus geen leugens vermelden maar exact het verhaal zoals het hier staat !!
Jouw post impliceerde, voor mij ook, dat het een negatieve review zou worden. Logische reacties dus.
Mijn broertje maakt mijn post niet ZOMAAR open, ik had de DVD's speciaal voor hem besteld, en hem ook hiervan op de hoogte gebracht, als mensen dit niet begrijpen (o.a. Cartman!) vraag ik je om het nog een x opnieuw te lezen, want het staat er duidelijk genoeg vermeld !!!
Stel hem volgende keer dan ook van het merk op de hoogte en laat hem dat controleren.
Nu heb je hem, blijkbaar, half ingelicht of is de boodschap iig niet overgekomen.

Verwijderd

Ik lees net je berichtjes en ik ben heeel positief over Iwonatec.

Ik moet zeggen dat ze altijd reageren op mijn berichten en ik nog nooit iets geks heb meegemaakt.
Alles is altijd perfect opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
SH4D3H schreef op zondag 31 januari 2010 @ 10:02:
[...]

Jouw post impliceerde, voor mij ook, dat het een negatieve review zou worden. Logische reacties dus.

[...]

Stel hem volgende keer dan ook van het merk op de hoogte en laat hem dat controleren.
Nu heb je hem, blijkbaar, half ingelicht of is de boodschap iig niet overgekomen.
Er wordt wel meer gezegd of (dan wel niet express, of wel?) gedacht, maar zo blijkt maar weer, geduld is een schone zaak. Zie de shopreview voor Iwonatec!
Pagina: 1