Toon posts:

Pomp watercooling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,
dit is hier mijn eerste post.

ik weet dat er een héél uitgebreid topic over watercooling op tweakers.net bestaat maar het probleem dat ik heb kan daar helaas niet direct in terugvinden.

naar aanleiding van het onderdeel "troubleshooting" in de watercoolingthread wil ik mijn pomp eens nakijken (lagers enzo,...) aangezien deze een ratelend geluid maakt.

ik heb reeds de pomp in alle mogelijke richtingen gedraaid en op getikt om eventuele gevormde luchtbelletjes eruit te krijgen, maar dit heeft niet geholpen.

ik wil mijn pomp dus demonteren maar ik krijg mijn plexi casing niet open en ben bang dat ik ze zou gaan beschadigen.

Vandaar mijn vraag... weet iemand hoe ik het deksel van die casing afkrijg??

mijn pomp: Alphacool AGB-Eheim 1000 Station 12V Pump
foto (ergens in midden van pagina..niet mijn pomp):
http://www.virtual-hideou...acool_dragon/index3.shtml

alvast bedankt...
mvg

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-01 22:06
Zitten er niet gewoon schroefjes of imbus schroeven aan die pomp? Wij kunnen er zo vrij weinig mee, gewoon openschroeven en kijken wat er gebeurt.

Als ik iets voor de eerste keer openschroef doe ik dat gewoon voorzichtig, schroefjes los draaien net zo lang tot er iets los komt, als je aan de binnenkant dingen tegen komt die in elkaar geschoven/geklikt zitten die uit elkaar moeten dan daar een foto van maken zodat je later terug kunt kijken hoe het gezeten heeft ;)

Gewoon proberen en hope for the best