PCIe-slot afgebroken :X

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:19

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Mijn crossfire werkte niet goed dus ik dacht ik draai de videokaarten eens om, om te testen of er eentje niet goed werkt.

Vervolgens ging hij er een beetje zwaar uit en ik trek iets harder aan de kaart en toen kwam een half PCI-X slot mee :o Blijkbaar zat er nog zo'n leuk pinnetje tussen wat ik niet kon zien. Dan verwacht je toch dat het pinnetje eerder afbreekt dan het hele slot.

Is het enigsinds normaal mogelijk er een nieuw slot in te zetten/solderen? Ik heb momenteel geen pics, maar die kan ik nog wel maken denk ik.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:57
Ik neem aan dat je PCI-e bedoelt ipv X. Zijn namelijk twee zeer verschillende systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Er steken nu zeker allemaal kleine pinnetjes rechtop uit je moederbord?

Dat is heel lastig te repareren, behalve als je echt aan een nieuwe PCI-e poort kunt komen. Het oversolderen uit een ander bord is geen triviaal werkje.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 17:31
Nee denk dat dat erg lastig te solderen wordt.
Zou vast wel kunnen, als je al aan een nieuw PCIE poortje kan komen. Deze is denk ik wel beschadigd in het proces...

Maargoed voor de volgende keer:
als iets niet makkelijk eruit gaat niet harder trekken ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Meekoh op 29-01-2010 10:03 ]

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
ssj3gohan schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 09:59:
Er steken nu zeker allemaal kleine pinnetjes rechtop uit je moederbord?

Dat is heel lastig te repareren, behalve als je echt aan een nieuwe PCI-e poort kunt komen. Het oversolderen uit een ander bord is geen triviaal werkje.
Dat valt wel mee, het is anders dan bij een oud PCI slot. Er zitten maar een paar dikke vierkantjes die uitsteken en nog 2 dingetjes op het eind.

Maar gelukkig doet mijn andere pci express poort het nog wel :P Dan maar een andere videokaart halen die iets sneller is.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

PCI-X != PCIe.
Even titelchangje dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0scar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07 13:50

0scar

MacIJver

DeathKnight24 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 10:18:
Maar gelukkig doet mijn andere pci express poort het nog wel :P Dan maar een andere videokaart halen die iets sneller is.
Of een nieuw mobo, 't is maar wat goedkoper is...

Manusjes van alles kunnen multitasken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
En de pics ter lering en leedvermaak 8)7

Afbeeldingslocatie: http://img189.imageshack.us/img189/455/72107575.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img691.imageshack.us/img691/217/21134924.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ok, niets aan de hand dus. Dat is een PCIe x8 slot en het stuk dat je hebt afgebroken beschikt niet over lanes. Dus het ziet er misschien een beetje crappy uit, maar dat slot is nog gewoon bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Hmm klinkt goed :D Haha, maar er brak ook een klein stukje af wat het slotje vasthoud volgens mij. Als dat niet voor dataoverdracht is dan is dat natuurlijk geen probleem.

Ik kan het allicht proberen iig.

Ik vind het ook wel vreemd, want het lijkt verdacht veel dat het stuk plastic uberhaupt al niet erg stevig was anders had ik volgens mij eerder het gehele slot van de moederbord af moeten trekken.

[ Voor 32% gewijzigd door me1299 op 29-01-2010 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dat stukje plastic is daar wel iets slapper als de rest van het slot, omdat het niet helemaal aan het mobo zit. Geef je er dan een flinke ruk aan (of als het systeem een keer een knal heeft gekregen) dan is de kans groot dat het losschiet ja. Maar op deze manier kun je prima een kaart erin zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Hij doet het niet :'( Heb er net weer een kaart ingestopt maar in windows ziet hij niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als je alleen een vidkaart in dat ding doet en niet in het x16 slot en dan probeert te booten. Krijg je dan nog wel beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

kun je een plaatje van heel dichtbij maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Terw_Dan schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 13:50:
Als je alleen een vidkaart in dat ding doet en niet in het x16 slot en dan probeert te booten. Krijg je dan nog wel beeld?
Net geprobeerd, beide kaarten geen beeld. Ik denk dat dat draadje op het eind ook contact moet maken ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Nee, dat hoeft niet, die zit er alleen maar om het slot op het mobo te houden. Kun je kijken of het slot toevallig wat pinnetjes heeft die verbogen zijn? Dat kan namelijk er wel voor zorgen dat het slot het niet doet. Als ik zie hoe het ding is afgebroken kan ik me voorstellen dat de pc toch een keer een knal heeft gekregen waardoor er iets beschadigt is geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img171.imageshack.us/img171/1756/contactmu.png

Daar zat op 1 contactje nog een draadje wat ook afgebroken is. En dat beugeltje zelf, zou hij die nodig hebben voor contact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Nee, dat daar is alleen een mounting point zodat je het slot er niet uit rukt (hehe...). Het probleem moet aan de niet helemaal intacte kant van het slot zitten, ik zie in ieder geval twee gemangelde contactpunten? Hoeveel is daar brak geworden? Kun je nog dichterbij met je camera zonder dat alles blurry wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Nee, die is niet nodig. Dat stukje zit er alleen maar om het slot op het mobo vast te zetten. Je hebt in principe niet meer nodig dan het eerste stukje van het slot (dan draait het ding op x1). tenzij het slot dus beschadigt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Net nog ff goed gekeken, alle contactjes zitten voor de rest prima vast nog. Ze zitten allemaal op hun plek en het slot zit nog gewoon vast op het moederbord.

Ik heb de kaart nog even in wat posities er ingehouden maar hij wil niet booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Normaal zou dit gewoon moeten werken. Kan je met een multimeter niet testen of alle contactjes nog goed zijn?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:26
Kun je geen foto maken die recht in het slot kijkt. Dus zonder dat die USB poorten het zicht blokkeren.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Mijn camera ligt hier niet, en een andere camera die ik net heb geprobeerd heeft een lens om de maan mee te fotagraveren ofzo die krijg ik niet scherp :P

Ik zal vannavond kijken of ik een duidelijke close-up kan maken. Bedankt voor het meedenken iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon met de fabrikant contact op nemen. RMA aan vragen. En dan moet je gemiddeld iets van 50 euro betalen. Dit heb ik al eens eerder mee gemaakt met een cpu 775 socket. In de fabriek zetten ze er een nieuwe op. en dan weet je ook meteen dat het goed gebeurt. plus hij word doorgemeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 14:46:
Gewoon met de fabrikant contact op nemen. RMA aan vragen. En dan moet je gemiddeld iets van 50 euro betalen. Dit heb ik al eens eerder mee gemaakt met een cpu 775 socket. In de fabriek zetten ze er een nieuwe op. en dan weet je ook meteen dat het goed gebeurt. plus hij word doorgemeten.
Dat is natuurlijk een goede mogelijkheid. Maar dan ben ik hem natuurlijk al snel meer dan een maand kwijt. Ik heb wel een laptop daar niet van, maar verder kan ik het moederbord nog prima gebruiken.

Ik zal eens kijken of ik een RMA kan aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:26
DeathKnight24 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 14:40:
Mijn camera ligt hier niet, en een andere camera die ik net heb geprobeerd heeft een lens om de maan mee te fotagraveren ofzo die krijg ik niet scherp :P

Ik zal vannavond kijken of ik een duidelijke close-up kan maken. Bedankt voor het meedenken iig.
Dan moet je of de macro stand instellen of je camera iets verder weg zetten. Ministatief is overigens ook heel erg makkelijk in dat soort gevallen ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

DeathKnight24 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 15:07:
[...]

Dat is natuurlijk een goede mogelijkheid. Maar dan ben ik hem natuurlijk al snel meer dan een maand kwijt. Ik heb wel een laptop daar niet van, maar verder kan ik het moederbord nog prima gebruiken.

Ik zal eens kijken of ik een RMA kan aanvragen.
Vraag sowieso altijd eerst een quote - dit is geen ultraduur bordje, dus je wilt niet meer dan nieuwprijs betalen voor reparatie natuurlijk :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1