Vervanger Asus P5B Deluxe.

Pagina: 1
Acties:
  • 233 views

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-02 09:22
Mijn Asus P5B moederbordje heeft praktisch de geest gegeven.
Wilde eigenlijk voor een compleet nieuw systeem gaan, maar even een moederbordje op de kop tikken en de klus is geklaard.

Nu weet ik eigenlijk niet zo goed welke ik moet nemen. De P5B is niet meer leverbaar en heb geen idee wat nu een goede opvolger is.

Mijn systeem :

Intel E6600 Core2duo
XFX 7300GT passieve videokaart
Corsair 2GB Mem
SBLive 5.1
Samsung 500gb hdd

Die Deluxe uitvoering was vrij uitgebreid, maar dingen zoals raid en een extra pci-x16 slot is niet nodig.
Wil wel een Intel chipset erin hebben, maar weet dus niet wat de opvolger is van de P965 zoals die in de P5B zit.

Soundcloud

Verwijderd

Volgens mij is de P35 de opvolger van de P965, deze zit bijvoorbeeld op de Asus P5K en anders de P45, deze wordt nog op heel veel bordjes van Asus gebruikt.

• kaos001
Oke te gek, want ik zie namelijk heel veel andere chipsets staan op de site van Asus. Zie door de bomen het bos niet meer. Maar dan weet ik in ieder geval wat een goede vervanger is. Bedankt!

Soundcloud

Verwijderd

Als je even kijkt op de site van salland kun je direct zien welke chipsets er op een bord zitten.

• sebasss2
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-01 14:18

sebasss2

Auto fanaat

Wat is je buget precies?

• kaos001
100 - 150 euro

Soundcloud

Verwijderd

Er staan zat mooie bordjes met een P45 chipset in de pricewatch voor rond de 100 euro! :)

• sebasss2
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-01 14:18

sebasss2

Auto fanaat

Asus P5Q-E mooi moederbord met verschillende mogelijkheden die miss niet voor jou niet van toepassing zijn.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je weet welk socket je hebt, dus op basis daarvan kun je kijken op de site welke moederborden er zijn met die socket. Dan is het een kwestie van even naar de cpu supportlist kijken of je cpu erbij staat (nu is een E6600 best oud, dus op alle nieuwe planken zal die wel werken).
Het enige dat je dan hoeft te doen is te kijken welk merk je wil hebben, welke features etc.

Omdat je er nog een heleboel is dat je eerst zelf kan bekijken gaat dit topic op slot. Mocht je in je zoektocht tegen zeer specifieke zaken aanlopen kun je altijd een nieuw topic openen, maar geef dan wel aan welke borden je gevonden hebt en waar je precies tegenaanloopt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.