Gewone receiver met HDMI?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNN
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-01-2015
Ik ben al weken aan het zoeken naar een bepaald geluids-systeem.
Ik heb het volgende:

- TV: Philips 32pfl3404/12
- Xbox360 met HDMI
- Computer met HDMI-geluids en beelduitgang (op dezelfde stekker)

Nou ben ik op zoek naar een receiver die ik hiervoor kan gebruiken.
Er moet een HDMI uitgang op zitten waarbij al het beeld (van alle apparaten) naar mijn TV gaat.
Dan moeten er minimaal 2 HDMI ingangen opzitten. Deze moet splitsbaar zijn. Want het beeld van mijn computer en van mijn xbox moet naar de tv, maar het geluid moet over de boxen die ik dan op de receiver heb aangesloten.
Kan ik hiervoor gewoon een receiver gebruiken met minimaal 2 HDMI-ingangen en 1 HDMI-uitgang?

Alvast bedankt.

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oli469
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-10-2023
Wat je hier beschrijft, is juist wat een AV-receiver doet. Een AV-reciever is eigenlijk een combinatie van 3 toestellen:
-een versterker (met meerdere kanalen)
-een tuner
-een switch waar al je AV-aansluitingen toekomen en het beeld geleid wordt naar een externe weergever (in dit geval jouw tv)
Elke basic AV-receiver die je nu kan kopen, moet in principe aan die eisen voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oli469 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 08:10:
Elke basic AV-receiver die je nu kan kopen, moet in principe aan die eisen voldoen.
Let wel op de ondersteuning van HDMI processing als je HD Audio wil kunnen beluisteren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:12
Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 09:22:
[...]
Let wel op de ondersteuning van HDMI processing als je HD Audio wil kunnen beluisteren....
Bij sommige merken ook wel HDMI Repeating genoemd. Maar je moet sowieso geen receiver met HDMI Switching hebben, want dan moet je voor elk apparaat ook nog een losse audio kabel leggen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNN
Oké,

Dus als ik een gewone AV-receiver koop zoals bijvoorbeeld de Sony str-dh500, krijg ik het beeld van computer en xbox over mijn tv en het geluid over de aan de receiver gekoppelde boxen!?
En kan ik dan ook als ik gewoon tv kijk over het tv-kanaal, het geluid over de gekoppelde boxen krijgen?

Bedankt voor de reactie alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Ik zou zeggen, begin hier: http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc
Wat je niet wilt kun je eventueel aan/uit zetten.
Daarnaast kun je ook een prijsbereik aangeven. Vaak staan er reviews bij, en dan kom je er vaak vanzelf wel.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNN
Oke,

Ik heb hier en daar het een en ander uitgezocht.
Maar kan ik ook ergens aan zien dat het beeld en geluid gesplitst wordt bij de HDMI?
Want ik kom nergens de term HDMI processing of HDMI Repeating tegen.
Bijvoorbeeld een Onkyo SR607 splitst (volgens mij) het beeld en geluid wel. (toch?)
Maar nou kwam ik ook de Onkyo HT-S3200 tegen (een set met boxen) en daarbij werd verteld (op youtube: http://www.youtube.com/watch?v=Xlmh8fDNKEk (Bij 6.05)) dat je dus wél een extra geluidskabel tussen het apparaat en de receiver moet leggen.
Is de receiver bij de HT-S3200 dan geen AV-receiver?
En kan ik dus ergens aan zien dat het beeld en geluid gesplitst wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:12
TNN schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 20:31:
Want ik kom nergens de term HDMI processing of HDMI Repeating tegen.
Beter zoeken, want in de specificaties staat het er altijd bij. Is het niet direct met termen als HDMI Processing dan staat het er wel anders geformuleerd.
TNN schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 20:31:
Bijvoorbeeld een Onkyo SR607 splitst (volgens mij) het beeld en geluid wel. (toch?)
Maar nou kwam ik ook de Onkyo HT-S3200 tegen (een set met boxen) en daarbij werd verteld (op youtube: http://www.youtube.com/watch?v=Xlmh8fDNKEk (Bij 6.05)) dat je dus wél een extra geluidskabel tussen het apparaat en de receiver moet leggen.
De Onkyo HT-S3200 is een Onkyo TX-SR307 met een aparte speakerset. En als je bij de specificaties van de TX-SR307 kijkt zie je dat deze alleen beschikt over HDMI Passthrough. Vanaf de Onkyo TX-SR507 beschikken de receivers over HDMI Processing.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1