Iwin Project

Pagina: 1
Acties:
  • 382 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefly112
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-10 21:06
Er word de laatste tijd veel tablets gereleased.
maar ik vond deze veel ste duur voor wat je er voor kreeg qua hardware.
ik kwam op het idee om er zelf te maken van een oude laptop (Packerd bell easy note e3) die ik nog had.
door simpel het beeldscherm om te draaien dat hij op de rug licht tegen het toetsenbord.
het idee was simpel maar ging nog niet zo makkelijk want de kabels van de monitor waren tekort.

Ik kon me ook niet bedenken dat je zulke zou kunnen kopen ergens. dus heb ik het toetsenbord er uit gehaald en het scherm weer half slag gedraaid zo dat de kabels op de goede plek zaten maar nu was er geen plek meer zo dat de moederbord vast kon worden gezet want deze zat vast aan het toetsenbord.
na veel gedonder en wat proef dingen heb ik nu alles in elkaar zitten met plakband. dit is allemaal nog test.
ik heb dit alles in zo beetje 2 uur gedaan. hij werkt prima er moet alleen nog een touch screen in komen te zitten. ik heb er een paar foto's van gemaakt voor de liefhebbers.
de volgende stap is om er een mooie behuizing voor te maken van bijv hout.
de kabeltjes die er boven uit steken zij er om hem aan te zetten ik moest de oude aan en uit knop er uit halen en deze verlengen met wat kabeltjes. ik moet nog een even een aan en uit knop en een computer halen voor dit.

Afbeeldingslocatie: http://img253.imageshack.us/img253/6389/imag0159.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img253.imageshack.us/img253/936/imag0160.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img192.imageshack.us/img192/474/imag0164x.jpg

graag reacties,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauko12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-10 12:05

kauko12

No risk, No fun

Leuke mod!
Ben wel benieuwd hoe je er touchscreen van gaat maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Als ik moet gokken wat een touch-screen je gaat kosten, wat een nette afwerking je gaat kosten, wat de laatste aanpassingen je gaan kosten en dan daarbovenop nog wat de aanpassing voor je programmatuur ( je wilt geen standaard windows interface op een touch-screen ) je gaan kosten.

Dan denk ik dat je of een handige hobbyist bent met een nieuwe liefhebberij of goedkoper uit zal zijn met gewoon een nieuwe...

Serieus, reken voor jezelf eens een uurtarief van xx euro, dan ben je nu al een gedeelte van de nieuwprijs kwijt, terwijl het werk / de kosten nog moeten beginnen.

Als je dit enkel als tijdverdrijf doet, leuke bezigheid zou ik zeggen en ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
Doe je het serieus om geld uit te sparen dan heb ik voor mezelf met 10 manuur de kosten van een nieuwe er al uit ( referentie prijs van 499 euro aanhoudende voor een ipad 16Gb ) , dan zit je nu al op 1/5 kosten en dan moet je nog beginnen aan het zoeken naar een touchscreen en het bewerken van het hout ( en het finetunen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
Ik heb ooit ergens gezien dat iemand een EEEpc met touchscreen heeft gemaakt, maar weet zo niet meer waar, misschien dat je daar iets mee zou kunnen.

Ik weet niet of het is je budget past, maar een behuizing van carbon lijkt me ook erg gaaf.

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinsaddict
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-04-2022
navlim schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 01:18:
Ik heb ooit ergens gezien dat iemand een EEEpc met touchscreen heeft gemaakt, maar weet zo niet meer waar, misschien dat je daar iets mee zou kunnen.

Ik weet niet of het is je budget past, maar een behuizing van carbon lijkt me ook erg gaaf.
Anders zou je als goedkoop alternatief carbon folie kunnen gebruiken. Ziet er ook gelikt uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:32

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

navlim schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 01:18:

Ik heb dat ook wel eens ergens gezien ja, maar dat was volgens mij met gewoon een laagje touch folie over het scherm heen, inpluggen en klaar.

Ik kan het mis hebben maar zo zag het er uit.

Verders wel een gaaf plan, en touchscreens zijn gewoon +1 :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Voor een CiP dien je te voldoen aan de CiP die bovenaan dit subforum staat. Zomaar een project plaatsen wat nog lang niet voltooid is accepteren we niet om de wildgroei aan projectjes te voorkomen. Lees de policy even door, zorg dat je voldoet aan de voorwaarden en je kunt een nieuwe poging wagen ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.