Credentials win7 share

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 31-08 20:52
Hi,

Ik heb op een win7 machine een share gemaakt. Op deze pc werk ik met één account en ben daar vaak mee ingelogd.

Nu wil ik graag vanaf een andere pc in mijn lan de c$ share openen; hiervoor moet ik inloggen. Op de win7 machine ben ik op dat moment ingelogd met het enige account dat ik daarop heb. Het resultaat is een foutmelding wanneer ik in probeer te loggen. Het account mag slechts 1x ingelogd zijn; en dat issie dus al..

Een extra account aanmaken is geen optie. Kan ik bovenstaande beperking opheffen/omzeilen?

bvd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat de C$ een share is die je zelf hebt aangemaakt? Kun je het testen met een andere share dan de root van je C: drive, bijv. even een mapje aanmaken om het mee te testen.
Kun je verder de exacte foutmelding neerzetten?

Je hebt wel een wachtwoord op dat account staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 14:02
C$ is een systeemshare, die werkt niet zo goed als netwerkshare.
Als je hem separaat nog een keer shared en dan een herkenbare naam geeft zal het al stukken beter gaan.

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 31-08 20:52
Hi, thanks voor jullie reacties.
Zal straks de exacte melding even neerzetten.

Er zitten meer pc's binnen het lan, waarvan het niet de bedoeling is dat men de share kan benaderen..
Ben er zelf niet van overtuigd dat de share zelf het probleem is; de user waarmee ik connect is een admin user.

Het zit 'm meer in de policies vermoed ik..Desalniettemin, ik dump hier straks even de exacte melding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 14:02
In windows 7 kun je heel makkelijk rechten op shares toekennen aan bepaalde gebruikers, maar om op het netwerk te werken moeten het dan wel netwerkshares zijn, zoals ik al zei.

Kleine zonnepaneleninstallateur