Raid0

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:48

Grudgie

PSN: Grudgie7

Topicstarter
Hey, ik wil 2 dezelfde schijven in RAID0 zetten. In mijn boekje van moederboard staat hoe het allemaal moet en ziet eruit als een eitje. Dat moet het probleem niet zijn.
Alleen loop ik op een klein probleempje, ik moet de drivers voor de RAID installeren. In mijn boekje staat dat dat alleen kan (zover ik weet) met diskette, en laat ik nou net geen diskette station in mijn pc hebben.

Hoe kan ik nou de drivers installeren voor de RAID controller als ik geen diskette station en diskette heb?

Voordiegene die willen weten wat voor moederboard ik heb, het is een Gigabyte GA-P35-DS4.

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:22
welk besturingssysteem wil je gebruiken? en welke raid controller heb je?

• Grudgie

Grudgie

Topicstarter
Ik gebruik Windows 7 Ultimate 32 bit.

Op moederboard zit ICH9R raid controller, zover ik weet.

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Dan kun je gewoon installeren vanaf de DVD, Windows Vista en later hebben de juiste driver al op de DVD staan :)

Gebruik wel de echte Intel, en niet de 2de JMicron/SiL-controller, die is redelijk braque qua raid-performance, en die driver staat niet op je DVD :P

[ Voor 40% gewijzigd door SlinkingAnt op 28-01-2010 23:02 ]

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• Grudgie

Grudgie

Topicstarter
Oww.. ik hoef dus zelf niet meer speciaal die raid driver te installeren, doet windows 7 dus zelf :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ja.
Maar dit was ook makkelijk zelf te achterhalen door te kijken wat je onder win7 aan drivers kunt laden. Dit topic gaat dicht, omdat we toch wat meer inzet verwachten voordat je een topic opent.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.