Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffiaric
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-08 02:08
Hoi,

Ik heb een systeempje draaien met 3 keer windows erop: XP Vista en 7. (met behulp van Easy BCD)
Dit systeem werkt lekker en heb er met ghost 8.2 een backup van gemaakt. Na dit backuppen ging ik deze testen: eerst de vista terug en testen of alles nog werkte. zo ben ik alle systemen afgegaan. Toen ik besloot om de complete image terug te zetten kwamen er problemen:

Geen enkele windows wilde meer starten.

Na een beetje googlen kwam ik erachter dat ik de Win 7 setup cd moest starten en zo 'herstellen' te kiezen.
Het programma herstelde ook Vista gelijk mee maar niet XP.

Na het starten van Windows 7 zag ik dat de drive letters waren veranderd. Ik start Easy BCD op en maak opniew de koppelingen naar de nieuwe schijfletters waar de 3 windows op staan.

Na een reboot werkt alles behalve xp:
Deze start op (blauw balkje loopt rond) en dan komt het scherm waar normaal WELKOM staat. Alleen welkom verschijnt nooit alleen het blauwe scherm met het xp logo.

Weer google geraadpleegd kwam hier uit:
Unable to log on if the boot partition drive letter has changed

Dit is precies mijn probleem, maar dit is win2000. Bij het toepassen van deze oplossing kom ik nogsteeds niet verder dan het welkomscherm waarbij welkom dan niet verschijnt.

Weet iemand hoe ik buiten windows om dit moet oplossen?
Ik heb de beschikking over een remote-registereditor dus ik kan wel dingen in het register aanpassen. Daarbij is het misschien handig om te vermelden dat windows XP schijf een ongewone letter heeft namelijk K. Hier zit dus het probleem maar ik kan er niet bij.